X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: יוסי צבקר]
בשם האם
המחזה הקלאסי של המחזאי השוודי הנודע אוגוסט סטרינדברג על מלחמת המינים במשחק עצמתי ומרגש - בית צבי
[צילום: יוסי צבקר]

"האב", המחזה הקלאסי של המחזאי השוודי הנודע אוגוסט סטרינדברג, העוסק במלחמת המינים והעולה בבית צבי ברמת גן - הוא עצמתי ומרגש . מדובר באחד המחזות הידועים ביותר של המחזאי הנחשב לאחד מאבות המחזאים המודרניים ואחד המחזות הנודעים ביותר בשדה המחזאות העולמית. המחזה שנכתב בשנת 1887, כבר עלה בכל רחבי תבל, וגם בישראל הופק כבר בשנת 1921 בתיאטרון העברי ואחר בהבימה, הקאמרי ותיאטרון חיפה.
העלילה עוסקת במאבק חרמה שמנהלים שני בני זוג על-רקע הזכות לחנך את בתם ברוח של כל אחד מהם. לאורה, רעייתו של מדען ואיש צבא בדרגת קפטן בחיל הפרשים, אדולף, מתנגדת לרצונו להקנות לבת חינוך מתקדם ברוח חילונית ונוטה לחנכה כמיטב המסורת שהייתה נהוגה אז. כדי להשיג את שאיפתה מצליחה האישה להסית את בני הבית להאמין כי בעלה הוא חולה נפש וגם נוטעת בו ספקות בקשר לאבהותו על הילדה. המחזה מגיע לשיאו בסצנת הטירוף והסוגיה מי ינצח ומה יעלה בגורל הבת.
המחזה מאופיין בהצגתו של הגבר כקורבן והנשים מוארות באורח שלילי, בדומה למחזות אחרים של המחזאי השוודי. הבמאי אלון טיראן העלה הצגה משובחת והפיק מהשחקנים דמויות נוטפות עצמה ומשחק מרגש.
ההפקה עטורה גם בתצורה ייחודית ובה שולחן ארוך שעליו עולים ובאים וגם יוצאים הדמויות הפועלות. התאורה אפלולית רוב הזמן ומוסיפה לנופך הקודר של העלילה. דניאל חסין מגלם בעצמה ובמשחק מרגש את קפטן אדולף, איש המדע, שאינו מוצא את מקומו בביתו, רדוף בידי אשתו ובני הבית. דניאל הוא שחקן בעל פוטנציאל מעולה.
עמית זיתון הנפלאה מגלמת את אשתו לאורה ומשחקה הוא משובח ביותר, מרשים ביכולותיה הדרמטיים. נוי עזריה מגלמת באורח מצוין ומרגש את האומנת מרגרט ולשיא הדרמטי של משחק נהדר היא מגיעה בתמונה המסיימת, כאשר היא מגוללת את נעוריו של הקפטן בחיקה האימהי. שניר וילר מגלם את הרופא המשתף פעולה בעל כורחו עם האישה ומפגין משחק מרשים וטוב.
ג'וני רוזנבלום מגלם את הכומר ומשחקו הוא טוב מאוד ומוצלח. יעל מואב מגלמת את ברטה, בתם של בני הזוג והיא מפגינה משחק מצטיין ונעים. יבגני מוליבוגה מגלם באורח מוצלח מאוד את המשרת נויד.
יוסי בן נון אחראי למוזיקה מקורית נפלאה. דינה קולסון עצבה את התפאורה הפרקטית והמצומצמת והתלבושות המעולות. יעקב סליב עצב תאורה ראויה המשולבת בעלילה הקודרת. התרגום הוותיק של גד קינר הוא עכשווי וקולח.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  20/03/2017   |   עודכן:  20/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלון טיראן / Alon Tiran
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן וילנאי, אסף אוריון, גליה לביא
בין ה-20 ל-21 במארס 2017 - 25 שנים לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים, יבקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בסין, בביקורו השני שם בתקופת נשיאותו של שי ג'ין-פינג. הביקור יתקיים על-רקע היחסים הכלכליים המתעצמים בין ישראל לסין והעניין הגובר של סין במזרח התיכון.
איתמר לוין
דווקא ירידת מחירי הנפט טומנת בחובה זינוק שלהם בטווח של חמש שנים - מזהירה סוכנות האנרגיה הבינלאומית    היא גם מציעה לשים לב לזינוק הצפוי בצריכה בהודו
עליס בליטנטל
מחזהו של שייקספיר שעולה בסמינר הקיבוצים הופך את הסוחר מוונציה מסיפור בו האנטישמיות מתנוססת כמצב הקיים מאז ועד היום, למחזה היתולי בו חלק מהדמויות משנות את זהותן, ויוצרות מהומה רבה. כמוטיב החוזר ברבים ממחזותיו
צילה שיר-אל
הדבר הנכון עבורכם לעשות הוא להגיד בדיוק מה אתם חושבים ולא לצפות שהקרובים לכם יבינו אתכם ללא מילים
שמואל פישר
אין כל סיכוי כי מישהו ידע כי יש בית-כנסת ורובע יהודי עתיק וחרב בקיסריה, אין גם סיכוי כי מי שיכנס בשערי החומות של קיסריה העתיקה יגיע בשגרת הילוכו לאותו אזור יהודי עתיק, אלא אם-כן הוא מכיר את הדרך מביקור קודם - שהרי אין כל שלט והכוונה למקום נסתר זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il