X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: רוסלו שמעיה]
ביקורת הצגת "נבגדת" בהבימה
המתרחש בנפשה של נבגדת
רבות אנו שומעים על מקרי בגידת גברים בנשים. אך מה באמת מתרחש בנפש הנבגדת, איזו סערה מתחוללת בנפשה ומהי תגובתה לחוסר האונים של אישה הנתונה במצב של תלות (לא בהכרח כלכלית, אלא נפשית) בבעלה?

ההצגה נפתחת כשגיבורת המחזה, ד"ר תמר ישר, מרצה בכירה לפילוסופיה, מצויה בחקירת משטרה. מדוע נעצרה, מה פשעה ומה הביא אותה לידי כך - כל זה נפרש לעיני הצופים שלב שלב, כאשר היא עונה לשאלות החוקר. כשהקהל כמו מצוי מעבר לקיר הזכוכית של חדר הנחקרים, וחווה את חוויותיה והטלטלה שהיא עוברת תוך כדי ההתוודות.
הסופרת, מפיקת הסרטים, והמחזאית ובימאית ההצגה עדי יפת פוקס, יחד עם השחקנית זוכת פרס התיאטרון הישראלי מירב גרובר (על תפקידה הבלתי נשכח ב"המורדים" בקאמרי) - מצעידות אותנו צעד צעד החל מהמקרה שפתח את תיבת פנדורה והפך את הגולל על חייה של האישה יפת התואר, המשכילה והמצליחה, שהקדישה כל דקה מזמנה לפנק ולשרת את בעלה: כשהיא מגלה בעת שהיא מכניסה את בגדיו למכונת הכביסה זוג תחתוני חוטיני מתחרה אדומה. התחתונים הזעירים הללו מהווים עבור תמר כמו מטפחת אדומה שמנפנפים לפני שור. בסצינה של הגילוי, כל תנועה של מירב גרובר בעלת משמעות, וכל משפט טובל בהומור ספוג בכאב - כמו פורטת את האירוע לפרטי פרטים, תוך מתן ביטוי להפתעה שכה היממה אותה, עד שלא יכלה כמעט לעכל את ה"בשורה". והיא מגיעה לשיאים של התפרקות הנפש בקטרזיס המנפץ הכל.
מירב גרובר עם כל הנסיון הבימתי העשיר שלה, בגילום דמויות כה מגוונות (לאחרונה ב"האוריסתיאה" בת' נוצר, כקליטמנסטרה, המלכה שהמתינה לבעלה אגממנון שיחזור ממלחמת טרויה כדי לסגור עמו את החשבון הטראגי כשהעלה את בתה איפיגניה קורבן לאלים,) אולי סוגרת כאן מעגל אישי עם בעלה לשעבר. מה שבטוח - שמנסיונה הפרטי היא שואבת את כל ים הרגשות שאשה הנבגדת נסערת מהם, ועוברת את הטלטלה במלוא עוזה. לכן, משחקה של גרובר אינו בגדר "מילוי תפקיד" גרידא. היא ממחישה לקהל הצופים היושב כמעט חבוק עימה באולם האינטימי של הבימה, מהי עוצמת הרגשות שאשה המגלה שהיא נבגדת נשטפת בהם.
הודות למשחקה המושלם, על נתח מציאות שכה מוכרת ונפוצה בכל מקום וזמן, אין כאן סיפור דמיוני שנכתב כדי ליצור דרמה תיאטרלית. כאן זה החיים עצמם במלוא אמיתותם. לי עצמי, מוכרת הבעיה (עם תגובות שונות ודרמטיות לא פחות), ממקרה שקרה לחברתי הטובה שחישבה להתאבד בשל כך ורק השיחה עמי באמצע הלילה הרגיעה אותה ובלמה את רצונה זה. אך בעוד שחברתי נשברה, וחרף עצתי לעוזבו השלימה עם המציאות של החיים הכפולים של בעלה, מכיוון שמימיה לא עבדה והייתה תלויה בו כלכלית, והם חיים יחדיו (לא באושר ולא בעושר) עד היום. לעומת זאת - הסיפור במחזה "נבגדת" עובר לפסים שונים. כאן, כמו במקרה של קליטמנסטרה, האישה הנבגדת יוזמת נקמה שאפילו הקהל הרגיל בסיפורי בגידות ותוצאותיהן, לא יכול לחזות מראש. ומכאן ההפתעה הענקית.
כל סצינה בהצגה באולם הבימה4 עשויה בסופר מקצועיות, וזורמת בטבעיות עם התפתחות הדברים. המוזיקה שכתב דניאל סולומון המוכשר מעשירה את הרקע להצגה, התלבושות הכה מתאימות והתפאורה החכמה בעיצוב רוסלו שמעיה, עם התאורה הנפלאה והקולעת של זיו וולשין, עושים את ההצגה ליצירה קולחת, מרתקת וקוסמת במיוחד לנשים, כשהגברים נהנים פחות מטבע הדברים. מה שלא גורע מהצלחת המחזאית-הבימאית עדי יפת פוקס והשחקנית מירב גרובר בכל צבעי הקשת של כשרונה.
חומר למחשבה וחוויה תיאטרלית גם יחד.
תאריך:  10/04/2017   |   עודכן:  10/04/2017
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
המתרחש בנפשה של נבגדת
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
גברים, אינם בוגדים בנשותיהם..
הגוי..  |  14/04/17 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
הדעה הרווחת היא שמצב החרות ברשת רחוק מלהשביע רצון, בארץ ובעולם כולו - ונתונים שפרסם איגוד האינטרנט מראים זאת    נורה אדומה לכולנו
יוסי בלום הלוי
ליל הסדר כלל דגים שטוגנו קלות בציפוי של קמח מצות, שלאחריו הועברו הללו אחר כבוד לסיר בו טוגנו בשמן זית ירקות עלים, פלפל ירוק, גמבה, ופרחי כרובית בתיבול של שום צעיר, מיץ לימון כמון, ומעט פלפל חריף
הראלה ישי
באופן טבעי כאשר יש משהו שלא מספק לאדם שום טובת הנאה, ההתנהלות והמוטיבציה לעשות את המעשה נראים בהתאם
יוני בן-מנחם
התקיפה האמריקנית בסוריה קברה באופן זמני את המאמצים הבינ"ל למציאת הסדר מדיני בסוריה. אם תימשך ההסלמה בסוריה בין שתי המעצמות יש חשש שהיא תביא למלחמה אזורית שבה מעורבת גם ישראל
יואב יצחק
ביום 07.06.16 התייצב בבית המשפט החצרן, מנשה קוזוקין, ולאחר שהוזהר מסר עדות שהפריכה את פרסומיו של בן כספית    עבודתי במעון ראש הממשלה לא הופסקה, מעולם לא פוטרתי, הדגיש קוזוקין    בכך הכחיש העד את כזביו של בן כספית, שפרסם במעריב כתבה ("סיפורי שרה") לפיה "החצרן, יהודי מבוגר, בן למעלה מ-70, אב, שכול...", פוטר, ברוע לב, על-ידי שרה נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il