X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
Matthaus passion [צילום: יוסי צבקר]
גשר מוסיקלי בין עמים ודתות
סיפור לידת ההפקה של "הפסיון של מתיאוס 2727" הוא סיפור של סגירת מעגל של בנו של ניצול-שואה, הכוריאוגרף תמיר גינץ, ושל בנו של נהג רכבות המוות בשרות הרייך השלישי, יו"ר הנהלת המקהלה, אדם גרלך

הפקתו של מופע הבלט "הפסיון של מתיאוס 2727" - יצירתו החדשה של הכואוגרף תמיר גינץ, לצלילי יצירתו של י.ס. באך - תועלה על-ידי מקהלת המחול "קמע" ב-12 בפברואר, במרכז סוזן דלל שביפו, לאחר שעלתה לראשונה בגרמניה בהפקת-ענק בינלאומית, שבה השתתפו למעלה מ-100 נגנים, רקדנים, זמרי-אופרה וחברי מקהלה על בימה אחת. .
סיפור לידת ההפקה הוא סיפור של סגירת מעגל של בנו של ניצול-שואה - הכוריאוגרף תמיר גינץ, ושל בנו של נהג רכבות המוות בשרות הרייך השלישי - יו"ר הנהלת המקהלה, ארנו גרלך.
"מתיאוס פסיון" של באך נחשבת לאחת מיצירות המופת של המלחין ולאחת החשובות בעולם הנוצרי. היא מספקת את סיפור צליבתו של ישו והגידתו של יהודה איש קריות, כפי שמתארת המיתולוגיה הנוצרית - סיפורים אשר ליבו את השנאה כלפי יהודים במשך מאות שנים.
בלט העתיד
תמיר גינץ הוא הכוריאוגרף השני אשר התמודד עד כה עם יצירה זו, בפניו ניצבה התמודדות גדולה בשל מסריה של היצירה, שהיו קשים לו לעיכול כבן לניצולי-שואה. לאחר עבודה בת שנתיים, שבה הוא חקר את "הברית החדשה" ואת היצירה של באך, הוא הגיע לפרשנות משלו, שאותה הוא מבטא בכוריאוגרפיה.
גינץ בחר למקם את הבלט שלו בעתיד, בשנת 2727 - 1000 שנים לאחר חיבורו של באך, והוא רואה בדמיונו אנשים שבורים, המחפשים הצלה ומשיח - בני אדם הכמהים לאהבה ולעידוד. בהקשר לכך הוא מתוודה: "אני מאושר שנפלה בחלקי הזכות לעבוד על יצירה שהייתה האתגר הקשה ביותר בכל הקריירה שלי, ולסגור מעגל עם הזהות שלי כיהודי וכבן לניצולי-שואה".
ביצירתו זו בונה תמיר גשר בין עמים ובין דתות בעולם, שבו כל אחד הוא ישו, ובתור שכזה הוא חוזר להיות רק אחד מהעם.
תאריך:  11/02/2018   |   עודכן:  11/02/2018
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בין מסתננים בלתי חוקיים למתיישבים חוקיים    דרושה יד קשה נגד פורעים המתחזים לאוהדי כדורגל    הרב הראשי מחויב בכבודה של המערכת שהוא חלק ממנה    צריך להשעות דווקא את אליעד שרגא    מח"ש מעיזה פנים מול בית המשפט    האם צריך לשנות את היחס לתלונות על עבירות מין
אלעזר לוין
שני קבלנים ותיקים הבונים כיום כמה מאות דירות מודים שהם במצוקה    עסקה גדולה עם בזק    הלוואות מפרטיים    פיגור בלוחות זמנים    שעבדו נכסים פרטיים ונתנו ערבויות אישיות
איתמר לוין
מדי שנה מנוהלים רבבות הליכי סרק מיותרים במישור האזרחי והמינהלי, והם הגורם מספר אחת למשפטיזציה של חיינו. הפתרון חייב להיות רדיקלי ולהתמקד בכיסיהם של הצדדים
חיים נוי
המחזה של סביון ליברכט בהפקה נוקבת ומרגשת - בית צבי    ההצגה ממקדת באורח ייחודי ומשובח את הקוטביות בחברה הישראלית ואת הקונפליקט בין הזרמים בחברה ומקומה של האישה
מרגלית מולנר גויטיין
"3 שלטים מחוץ ל-אבינג, מיזורי" זכה ב-93% ביקורת מקצועית ו-87% ביקורת הקהל. זהו סרט המכה בצופה בכל הכוח, בברוטליות, כפי שעושים הגיבורים עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il