X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פנלופה קרוז וחביאר בורדום [צילום: יח"צ]
על גזענות בין לבנים שחורים ויהודים, מגדר, ויין
הסרט הוא שילוב של טלה נובלה לטינית וסרט מתח, שילוב שלא תמיד מצליח לשמור על אמינותו למרות הצהרות הפסטיבל שהסרטים מוקרנים שם בהצגת בכורה, הסרט כבר הוקרן בבתי הקולנוע בצרפת
קייט בלנשט ואניס וורדה [צילום: יח"צ]

ספסייק לי [צילום: AP]

"כולם יודעים" היה סרט הפתיחה של פסטיבל קאן והצגת הבכורה החגיגית של מאת הבמאי האירני אסגר פרהדי, בחסות חברת ההפקות של משפחת אלמודובר. פרהדי, שאף כתב את התסריט, זכה כבר פעמים באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר:
"פרידה" ו"הסוכן". אלא שהפעם במקום באירן, אותה הוא מכיר היטב, מתרחש הסרט בספרד. את הדמויות הראשיות מגלמים צמד השחקנים (הנשואים זה לזו) הספרדים פנלופה קרוז וחביאר ברדאם. השניים זכו לכבוד מלכים על השטיח האדום ובבכורת הסרט. למרות הצהרות הפסטיבל שהסרטים מוקרנים שם בהצגת בכורה, הסרט כבר הוקרן בבתי הקולנוע בצרפת.
הסרט הוא שילוב של טלה נובלה לטינית וסרט מתח, שילוב שלא תמיד מצליח לשמור על אמינותו. לאחר פתיחה ארוכה למדי של אירוע משמח בו כולם שותים ומתחבקים כטוב ליבם ביין, מסתבר שזו חתונה של בת המשפחה, אליה הגיעו קרובים וידידים שיש ביניהם סודות ושקרים. נדמה להם שאיש לא יודע מה הם הסודות, אבל, כפי ששם הסרט מרמז, "כולם יודעים".
בשלהי המסיבה נעלמת ביתה של ליאורה (פנלופה קרוז) ומתחיל סרט המתח בשאלה הג'נרית: מי עשה זאת? מועלות כמה אפשרויות: האם זה המאהב הוותיק של ליאורה (חביאר ברדאם) מלפני נשואיה, או בעלה המרושש שלא הופיע לחתונה? בינתיים החוטפים מבקשים כופר נפש, וכאן נחשפת גם מערכת היחסים בין הסב בעל הנכסים במקור, וילדיו שרבים על הירושה. כדי למצוא מימון לכופר הנדרש שולפת ליאורה לפני אהובה לשעבר "סוד" (שכולם הכירו) מעברם המשותף: הילדה היא בתו מיחסיהם לפני חתונתה לאחר. וכך, הוא מרגיש צורך נפשי ומוסרי לפעול להשגת הכופר. הילדה ניצלת, אך מיהו הפושע האמיתי? זאת לא אגלה. דווקא הסוף הפתוח משאיר לקהל אפשרות בחירה: מה תעשה המשפחה עם הגילוי הזה?
הצילומים והנופים, בעיקר הכרמים, יפים במיוחד, אבל העלילה קלושה והדמויות שטוחות למדי. זה לא סרט שמוביל לפרס כלשהו, ודאי לא לאוסקר בבוא זמנו.
לעומתו, סרט שעורר עניין רב והיה "חשש" שיזכה בפרס (כי בשנה שעברה כבר קירילשל הבמאי "הקיץ" הסרט הרוסי זכה סרט רוסי בדקל הזהב) היה סרברניקוב אשר נשאר במעצר בית ברוסיה ונאסר עליו להגיע לפסטיבל. כולו בשחור לבן, מלבד הבזקי צבע אדום של אנימציה, הסרט מגולל את סיפור "וודסטוק" הרוסי. מוזיקאים רוסים צעירים בסוף שנות השישים מבלים על חוף הים, שותים, משתכרים ורוצים להידמות לאחיהם בארה"ב. הם מכירים את כל הזמרים והשירים האמריקנים הפופולריים של אותן שנים, הם מופיעים בבתים פרטיים, בחדרי חדרים, אולם המשטר הרוסי בולם כל ניסיון שלהם להבעה עצמית, לאינדיווידואליות. הקומיסרית והפקידים עומדים הכן בכל מופע שלהם ושומרים על הסדר הטוב. האירועים אמיתיים, והשחקנים עצמם הם זמרים שהכירו את הדמויות בסרט.
הגדול המנצח - KKK -ספייק לי וה
הזוכה הגדול בפרס דקל הזהב הוא הבמאי האפרו-אמריקני ספייק לי, שזה כעשרים שנה לא יצר סרט פיצ'ר משמעותי באורך מלא. זכורים לטוב סרטיו הידועים "עשה את הדבר הנכון" שהוצג לראשונה בקאן ב-1989 "קדחת הג'ונגל", "מלקולם אקס", העוסקים כולם ביחסי לבנים שחורים, עם ביקורת על שני הצדדים. לי גם מופיע בסרטיו ובשנים האחרונות עסק בעיקר בסרטים קצרים לטלוויזיה, מכאן ההתרגשות הגדולה עם הקרנת סרטו החדש. התסריטאי ואחד מכותבי הדיאלוגים הוא דיוויד רבינוביץ.
איש הקלנס השחור"BlacKkKlansman"
גם סרט זה מביע ביקורת חברתית פוליטית חריפה נגד החברה האמריקנית הגזענית. העלילה מבוססת על סיפורו האמיתי של רון סטולוורת', שהיה השוטר השחור הראשון בקולרדו ספרינגס. במסגרת עבודתו כבלש משטרתי יצר קשר עם הסניף המקומי של ה-KKK (קו קלאס קלאן), הידועים כמי ששונאים כל מי שאינו אמריקני-לבן, והתחזה לאדם לבן שמעוניין להצטרף לארגון. הסרט עוקב אחר הסידור בו סטולוורת׳ עצמו פעיל בארגון מאחורי הקלעים באמצעות הטלפון, ושולח למפגשים את פליפ, שוטר לבן (אדם דרייבר המצוין) שמתחזה לו, בעודו מסתיר את יהדותו שלו.
הסרט מתרחש בשנות ה-70 אולם הוא רלוונטי ביותר גם לימינו אלה מבחינת האג׳נדה החברתית, במיוחד במשטרו של הנשיא טראמפ, ממנו לא חוסך הבמאי קללות ונאצות. ספייק לי טוען כי הגזענות מופנית נגד השחורים והיהודים כאחד, והיא נמצאת בכל מקום בעולם. גם הסגנון הקולנועי מרמז לשנות ה-70' (מסך מפוצל) ושומר על קצב ועכשוויות.
שימור ורסטורציה של הקלסיקה
חשוב לציין עד כמה הצרפתים מעריכים את מורשת העבר ומשקיעים כסף בשימור סרטים ישנים, נכסי צאן ברזל של אמנות הקולנוע, שאגב, נולדה בצרפת, על-ידי האחים לומייר.
29 סרטים הוצגו במסגרת זו, ביניהם הסרט הצרפתי המשעשע "פעימות לב" (1939) של הבמאי הנרי דקואן (Decoin), המספר על בי"ס לגנבים, ובו גנבת צעירה ושרמנטית שמצליחה לגנוב את ליבו של בעל הון ומעמד, הנופל לחיקה ומתחתן אתה, לאחר מהלכים טקטיים מתוחכמים מצדה.
Me too - צעדת 82 הנשים
גם בקאן הודגש נושא זה ואחד האירועים הבולטים בפסטיבל היה צעדת הנשים שהובילה קייט בלאנשט, יו"ר חבר השופטים של הפסטיבל השנה, והבמאית הצרפתייה הוותיקה (89) אנייס ורדה.
לפני הופעת הבכורה של "בנות השמש" של אווה הוסון, צעדו 82 נשים על השטיח האדום, עמדו על המדרגות ושילבו את זרועותיהן אל מול הקהל. 82 הוא מספר הבמאיות שסרטיהן הוצגו באופן רשמי בתחרות הסרטים בקאן לאורך כל 71 השנים של הפסטיבל, בהשוואה ל-1645 סרטים שבוימו על-ידי גברים. בצעדה זו היו נציגות מתנועות פמיניסטיות ונשים מתחום הקולנוע כמו הבמאית פטי ג'נקינס ("וונדר וומן"), קריסטין סטיוארט, מריון קוטיאר ועוד. הרווי ווינשטיין הושמץ גם כאן מחלחלת בעולם כולו, כולל ישראל. ונראה שמהפכת ה-me too מחלחלת בעולם כולו, כולל ישראל.

תאריך:  28/05/2018   |   עודכן:  28/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על גזענות בין לבנים שחורים ויהודים, מגדר, ויין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מירב לפידות טענה שהמשטרה מעבירה לתקשורת תמונות וסרטונים של חומרי חקירה רק לאחר הגשת כתב אישום. בדיקה מדגמית של הווטסאפ עליו אחראית לפידות עצמה, מראה שהיא שיקרה בריש גלי
חיים נוי
הצגה נודעת, מרגשת ונוקבת - בית צביהמחזה שזכה להפקות רבות בארץ ובחו"ל וגם הופק לסרט, מהווה אבן דרך לסוגה זו של הצגה העוסקת בזהות מינית בין שני צעירים המשלימים עם נטיותיהם המיניות וגורמים לאנשים המקיפים אותם לקבל אותם באהבה כמות שהם
אלי אלון
שיכון העיתונאים בשכונת יד אליהו בת"א נבנה בתחילת שנות ה-60 והיה אחד השיכונים הסקטוריאליים שנבנו באותן שנים בתל אביב    השיכון כלל שני בנייני מגורים הסמוכים אחד לשני (ברחוב יצחק שדה 56 וברח' הפלמ"ח 13) ובו התגוררו כמה עיתונאים מרכזיים ובהם יוסף לפיד, יגאל לב, לוי יצחק הירושלמי ועוד
רם בלס
כ-20,000 איש חולים בישראל במחלה הגנטית, הנפוצה בעיקר בקרב בני העדה הספרדית    הערכה כי אלפים רבים אינם מאובחנים    מהם הסיכונים בהעדר אבחון וטיפול מהיר במחלה ונתונים מעניינים שסביר שלא ידעתם
חיים נוי
דרמה קומית מצחיקה ומרגשת - תיאטרון הספרייה    העלילה עוסקת בשגב, צעיר בן 21, היוצא לחפש את אחיו, כיום עורך דין, שניתק מגע עם משפחתו, לאחר ריב קשה עם אביו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il