X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רונית ארגמן מומחית למיניות בריאה מכון ארגמן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הכתבה הבאה עוסקת בתופעה שכיחה וחמורה מאוד, לה השלכות רבות, צפייה אינטנסיבית בפורנו פוגעת באופן משמעותי בתפקוד המיני, הרגשי והחברתי של הצופה
▪  ▪  ▪
פורנו משפיע על הזוגיות [צילום: מיכל פתאל/פלאש 90]

"קשה לי להבין למה זה קורה לי. אני נשוי לאישה שאני מאוד אוהב ונמשך אליה, אבל בשנתיים האחרונות ירד לי החשק לקיים איתה יחסי-מין, ואם בכל זאת אנחנו שוכבים, כשסיימנו אני רץ למחשב לאונן מול הפורנו, ללא ידיעתה כמובן".
כתבה זו מצביעה על נתונים מדאיגים הקשורים להשפעת הצפייה בפורנו, שהינה כידוע תופעה רחבת היקף כיום. הצפייה בתכנים מיניים ויזואליים עלולה להיות גורם בעייתי המשפיע לרעה על העוררות והתפקוד המיני. מהקליניקה וממחקרים עולה, כי קיימות השלכות משמעותיות גם על היכולת לפתח אינטימיות בתוך מערכת זוגית.
הכתבה מתארת כיצד הצופה עלול לגרום לבן-הזוג שלו לחוש אשמה או להוריד את תחושת הדימוי המיני שלו. ההשלכות של התופעה אף חמורות ומדאיגות יותר כאשר מדובר בצעירים שלא חוו מעולם מגע מיני לפני שנחשפו לפורנו או כאשר צעירים בתחילת קשרים זוגיים ומיניים שהפורנו מהווה הבסיס שלהם להשוואה ל"איך צריך להיות".
כלומר, לצפייה בתכנים פורנוגרפיים טווח רחב של השפעות, החל מהפרעה פיזית בתפקוד המיני ובעולם הרגש של הצופה, וכלה בפגיעה בסובבים אותו. בעידן הזה שבו התפתחות האינטרנט מאפשרת ביתר קלות לגשת לתכנים אלו בכל גיל, הגיע הזמן שנדבר על פורנו.
בשנים האחרונות מספר הגברים שחווים הפרעות בתפקוד המיני הולך ועולה, כאשר גם טווח האספקטים בחיי המין שנפגעים הולך ומתרחב. ההשפעה מתבטאת הן במובן הפיזי והן במובן הרגשי.
צריכה חוזרת ומתמשכת של תכנים פורנוגרפיים, יכולה לפגוע ביכולת לייצר תחושת אינטימיות ולפתח רגשות לבן או בת-הזוג וליהנות ממין עם קירבה, זאת משום שעם הזמן ההתנהגות המינית הופכת להיות מחפיצה ומנותקת מבחינה רגשית.
אחת הסיבות המרכזיות לכך היא המגוון האדיר של פעילויות ואפשרויות מיניות שניתן למצוא בתעשיית הפורנו. אלו גורמים לצופה לפתח סף רגישות מינית ורגשית גבוה מהרגיל, שכמובן עם הזמן יותר ויותר קשה לספק.
התופעה הזאת דורשת התייחסות, שכן היא יוצרת בקרב הצופה פספוס של כל האפשרויות וההזדמנויות שהוא מחמיץ בשל סף הריגוש הגבוה שפיתח. תחושה זו עלולה לגרום לו לאתגר גדול בכל הקשור לנאמנות בקשר זוגי. כלומר, התופעה משפיעה על המערכת הזוגית ומקשה על בן/בת-הזוג לסמוך על הפרטנר שלהם או לחלופין - להאשים את עצמם שאינם מושכים מספיק, וכך ליצור תחושת בדידות בתוך המערכת הזוגית.
חמור מכך, צעירים הנחשפים לתכנים פורנוגרפיים טרם מגע מיני, עלולים לפתח עיוותי חשיבה וציפיות לא מציאותיות מעצמם או מבני-הזוג, בהתאמה, ישנם סיכויים גבוהים שהקשרים הרגשיים והמיניים העתידיים שלהם לא יהיו בריאים.
לסיכום, צפייה בפורנו יכולה להשפיע קוגניטיבית, פיזית, רגשית וחברתית על הצופה. התופעה הולכת ומתרחבת בשל השפע הטכנולוגי שקיים בימינו, ועל כן, ראוי לדבר על הנושא והשלכותיו.

תאריך:  26/07/2018   |   עודכן:  26/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יגאל יששכרוב
הכפר הצ'רקסי ריחניה בגליל העליון "עולה" על מפת התיירות    "אין הצדעה לצ'רקסיים המופלים לרעה על-ידי קובעי המדיניות", טוען האני מדאג'י מי ששירת במשך 23 שנים בשירות הביטחון והמכהן עתה כרכז התיירות בריחניה
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
אין בארץ מזרקות, פרסקות, ציורי שמן עתיקים כמו בחו"ל. המושג "דלות החומר" נכנס כבר ל-די.נ.אי. שלנו, בתור אידיאולוגיה
עזרא מורד
"אני עירקי עד לֶשֶׁד עצמוֹתיי אך גם ציוני בהצטיינות, אני יהודי עירקי כל חיי ואני גאה בכך", כך אמר יעקב קרקוקלי היהודי העירקי בן השמונים ושמונה שעמד איתן לגופו בלבד, בחקירות מרתפי המודיעין העירקי
בת-אור יחזקאל
כיום קיימות מגוון רחב של מגדלות המסייעות לכבדי ראיה    הכתבה שלפניכם מסבירה על הסוגים השונים של המגדלות ועל השימושים השונים בהן
זכי הלר
לאור הטמפרטורות הגבוהות והחום הצפוי על-פי התחזיות לפקוד את ישראל ביממה הקרובה, מד"א מפרסם הנחיות לציבור, על-מנת לצמצם נזקים אפשריים בגוף וקורא לציבור לנקוט אמצעי זהירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il