X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יששכר. עבריינית או קורבן? [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו ג'וניור/AP]
פוטין ונתניהו. מה הם סיכמו? [צילום: חיים צח, לע"מ]
אישה פרטית שביצעה עבירה וכמה נקודות בדעת הקהל

השכר של יששכר: אנחנו נשלם

הפסטיבל סביב נעמה יששכר נובע מכך שאיש לא טרח לשאול מהו המצב החוקי והמשפטי ברוסיה בנוגע לעבירות סמים, כשם שאיש אינו טורח לשאול מהו המחיר שאנחנו משלמים תמורת שחרורה התקשורת העדיפה לעשות "העתק-הדבק" של המידע שמסרו לה בעלי אינטרסים, כולל טענות מופרכות כעת ברור לכל העולם שניתן לסחוט את ישראל דרך צעדים נגד אזרחיה
▪  ▪  ▪

אין לי מושג האם נעמה יששכר היא עבריינית שקיבלה את המגיע לה או קורבן למדיניות צינית וכוחנית. ואתם יודעים מה? לאיש אין מושג. משום שאיש לא טרח לבדוק את העובדות. גם אין לי מושג האם ומה שילמנו תמורת שחרורה. ואתם יודעים מה? לאיש אין מושג. משום שאיש לא טרח להציג את השאלות.
התקשורת הישראלית התגייסה כאיש אחד לטובתה של יששכר - אגב, באותה צורה שהיא התגייסה לטובת חבורת ההוללים בני-העשרה, שלכל הפחות התייחסו אל הצעירה הבריטית בקפריסין ככלי משחק מיני. אבל אלה "הילדים של כולנו" שלכל היותר חטאו במשובות נעורים, אם לא נפלו קורבן להפללה מכוונת. אז למה לבדוק? למה לשאול? מה, אלה עיתונאים שזה תפקידם?
עד היום לא התייחסתי לפרשת יששכר, כי אין לי ידע על נתוני היסוד: החקיקה ומדיניות הענישה ברוסיה בעבירות סמים. אני בהחלט יודע שמדובר במדינה שבמקרה הטוב היא דמוקרטית-למחצה ואשר נמצאת במסלול הבטוח לרודנות. אני בהחלט יודע שוולדימיר פוטין הוא הצאר החדש ושלא הייתי סומך על מערכות האכיפה והמשפט במדינתו. אבל עדיין, צריך את העובדות.
מהו העונש שקובע החוק הרוסי על הברחת סמים? האם יש בו אבחנות על-פי סוג הסמים וכמות הסם? האם הוא מבדיל בין שימוש עצמי לבין סחר? מהי הענישה המקובלת בבתי המשפט ברוסיה בעבירות אלו? האם הם מבחינים בין רוסים לאזרחים זרים? האם רוסיה החליטה לשים קץ להפיכתה של מוסקבה לתחנת מעבר לסמים בדרך להודו וממנה? יש צורך בתשובות לכל השאלות הללו, לפני שמחליטים שיששכר היא קורבן לתרגילים מדיניים ומשפטיים מצד רוסיה.
ייתכן שהמידע האובייקטיבי היה מוביל למסקנה, שאכן הרוסים החמירו איתה עד כדי התעללות. כאמור, זה לא יפתיע איש. אבל קודם כל צריך את המידע האובייקטיבי - ואיש בתקשורת הישראלית לא טרח להשיג אותו ולפרסם אותו. וכך יכלו למכור לנו בלופים ברורים, כאילו מדובר בכמות סמים מזערית (חשיש הוא סם קל מאוד; 9.5 גרמים הם חבילה משמעותית) וכאילו הרוסים חטפו אותה מהשטח הבינלאומי של נמל התעופה אל השטח הרוסי (אין כזה דבר; כל נמל תעופה מצוי כולו בריבונותה של אותה מדינה).
כעת אנחנו לא יודעים מהו המחיר ששילמנו תמורת שחרורה. בהתחשב בכך שיש לנו עסק עם פוטין, איכשהו קשה להאמין שהוא שחרר את יששכר רק כמחווה אנושית. מדברים על כך שישראל הסכימה להעביר לרוסיה שטח ליד כנסיית הקבר. מדברים - כי איש אינו מוסר לנו תשובות רשמיות ומוסמכות. מדברים - כי גם אם היינו מקבלים תשובות רשמיות ומוסמכות, לא בטוח שהיינו יכולים להאמין להן.
ישראל שילמה מחיר כבד תמורת שחרורו של סוחר הסמים אלחנן טננבוים משבי חיזבאללה, כדי למזער את הנזק הביטחוני שגרמה לכידתו. ישראל שילמה מחיר כבד עוד יותר תמורת שחרורו של גלעד שליט משבי חמאס, כי בנימין נתניהו לא יכול היה לעמוד בלחץ הציבורי. אבל אז לפחות ידענו מה המחיר, העסקות אושרו בקבינט ובמקרה של שליט גם בידי בג"ץ. כעת הכל נעשה בידי נתניהו, אולי עם עוד כמה בכירים, בלי דיון מדיני ובלי מסירת מידע לציבור. ובשביל מי? אישה פרטית שביצעה עבירה פרטית. ובשביל מה? כדי שנתניהו יקבל כמה נקודות בדעת הקהל.
בהנחה שאנחנו אכן משלמים משהו, המחיר יהיה כבד בהרבה מאשר בגדרי המקרה הנקודתי של יששכר. שחרורו של שליט העלה מאוד את המוטיבציה של ארגוני הטרור לחטוף חיילים. שחרורה של יששכר מראה למדינות סמכותניות נוספות, כי ניתן לסחוט את ישראל על-ידי שימוש ציני באזרחיה. אם העונש של יששכר היה מוגזם מלכתחילה, הרי שהסחיטה הייתה מתוכננת מראש; ואם העונש שלה היה סביר, הרי שהקרמלין ניצל היטב בדיעבד את הפרשה ואת ההד הציבורי שעוררה בישראל, בסיועם של אמצעי תקשורת אשר כמו בהרבה מקרים - עשו "העתק-הדבק" של המידע שמסרו להם בעלי עניין.
תפקידה של מדינה הוא להגן על אזרחיה ולסייע להם, גם כאשר הם נקלעים לצרה מחוץ לגבולותיה. אבל לתפקיד הזה יש מגבלות וגבולות. בעיקרון, אם אדם פרטי מסתבך בשל טיפשותו או עבריינותו - זו הבעיה שלו. המדינה לא צריכה לממן טיפול רפואי לישראלי שנדרס בניו-יורק, ואינה צריכה לממן את שחרורה של ישראלית שנאסרה במוסקבה. ובוודאי שהיא אינה צריכה לעשות זאת, כאשר התוצאה תהיה פתח לסחטנות אשר מי יודע עד לאן תגיע.

תאריך:  30/01/2020   |   עודכן:  30/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השכר של יששכר: אנחנו נשלם
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
השתוללות אקסטזית בשדה במוסקבה
כולא ברק  |  30/01/20 09:50
2
יחצנות של ההורים - בושה למדינה
אזרח מאוכזב  |  30/01/20 10:01
3
לא הייתי קורא לך עבריינית סמים
עמוס שנער  |  30/01/20 10:03
 
- תשלוםשלנו=0》《דרךארץ קדמה לתורה
ע_הראל  |  30/01/20 21:48
4
למי יש את הסרטון בה היא מצולמת
שלימזל  |  30/01/20 10:44
 
- ראו נא תשובה מלאה בתגובה3 לעיל
ע_הראל  |  31/01/20 01:18
5
שכחת איפה הכל התחיל
טירה  |  30/01/20 11:14
6
הסברת יפה שאתה כלום לא יודע
עמי לבנת   |  30/01/20 11:29
 
- מישהוא הבין את השטות הזו ??? ל"ת
קובגר  |  30/01/20 13:02
7
ולמלשינים אל תהי תקווה
בן נאמן  |  30/01/20 11:46
8
כל מילה בסלע...אדם פרטי, לא
קובגר  |  30/01/20 13:10
9
השוואה לחמאס
שלומית רז  |  30/01/20 13:40
10
יום יבוא ונדע את המחיר
מוטי הקרייתי  |  30/01/20 13:42
11
פוטין לא טמן לישראל פח מראש
יהודה אלידע  |  30/01/20 14:10
12
כמה עלה שחרור טננבאום ?
מדמוני אסף  |  30/01/20 14:16
13
יותר זול ממועד הגאוה
ששון לוי  |  30/01/20 14:38
14
יש
שמ  |  30/01/20 18:14
15
רק עוד מסוממת עם ראש בעננים
הגוי..  |  31/01/20 09:03
16
שאלת השאלות
אופיר  |  2/02/20 01:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כיצד הפך בית אירוח תמים בפרבר ברלינאי לאחד הצמתים החשובים ביותר בתולדות השואה, ומדוע נדרשו עשרות שנים כדי להנציח את מה שהתחולל בו
איתמר לוין
שני מיזמי הנצחה ייחודיים ברובע הבווארי שבדרום ברלין, מאפשרים להתחבר לסיפורים האנושיים של השואה ולהתחיל להבין את המשמעות של תריסר שנות גזירות בלתי פוסקות
איתמר לוין
גם בדיוני מעצרים אפשר לשמור על סדר ושקט, לדעת את הפרטים ולהקפיד על זכויות העצורים. השופטת מריה פיקוס-בוגדאנוב עושה את כל זה על הצד הטוב ביותר
איתמר לוין
זה כל מה שנותר מבית הכנסת ברחוב פסאנן בברלין, אשר הוצת בליל הבדולח    בית כנסת אחר, ברובע הבווארי, זוכה להנצחה ייחודית ומרגשת בידי תלמידי בית הספר שהוקם במקומו
איתמר לוין
סיור בכמה מן האתרים ברובע היהודי: בית הכנסת ששרד את ליל הבדולח, בית הספר לבנות ממנו נותרו רק תמונות, בית הקברות שהפך לגן ציבורי, האנדרטה המזכירה את החיים שנהפכו על פיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il