X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נתניהו ביום פתיחת משפטו [צילום: מסך]
ישועה. 20-10 ישיבות לעדותו [צילום: יח"צ]
אם לוח הזמנים הנוכחי יישאר על-כנו, ביום הבחירות תהיה עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר בעיצומה או מעט לאחר סיומה במרוץ צמוד, כאשר גם מצד ימין של המפה מוצעות חלופות לנתניהו, העדות הזו עשויה להוביל למעבר מכריע של שניים-שלושה מנדטים
▪  ▪  ▪

אם לוח הזמנים במשפטו של בנימין נתניהו יישאר על-כנו, הרי שביום הבחירות המיועד - 23.3.21 - צפויה עדותו של אילן ישועה להיות בעיצומה או קצת אחרי סיומה. האם זה טוב או רע לנתניהו? האם זהו שיקול שנתניהו מביא בחשבון כאשר הוא ובני גנץ מובילים את ישראל לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים?
השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם קבעו תחילה, כי שלב הראיות במשפט ייפתח בחודש ינואר. ההליכים המקדמיים וחומרי החקירה שהורו השופטים לתביעה למסור להגנה הובילו לדחייה לחודש פברואר, בלא שנקבע תאריך מדויק. נכון לעכשיו, על ארבעת הנאשמים (נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס) למסור בכתב עד 8.1.21 את המענה לכתב האישום; הישיבה הפורמלית לקבלת המענה בעל-פה, בנוכחותם של הארבעה, קבועה ל-13.1.21. בית המשפט לא שינה מועד זה, למרות שבשבוע שעבר הורה לתביעה לתקן סעיפים רבים באישומים הנוגעים לתיק 4000.
גם אחרי ישיבה זו לא ניתן יהיה להתחיל מיד בשלב ההוכחות. התביעה כבר ביקשה לקבוע ישיבה לפי סעיף 144 לחוק סדר הדין הפלילי - הליך שמטרתו לצמצם מחלוקות וליצור תוואי בסיסי לניהול המשפט. החלק המרכזי בהליך זה הוא ניסיון לייתר הבאת עדים, כגון חוקרי משטרה, תוך הסכמה על הגשת מסמכים בלא לחקור אותם. רשימת העדים במשפט נתניהו כוללת 336 איש, כמחציתם חוקרים. סניגוריהם של נתניהו ובני הזוג אלוביץ רמזו בצורה ברורה למדי, כי בכוונתם לחקור רבים מהם ואולי אפילו את כולם, במטרה להוכיח טענה מרכזית ולפיה הודעותיהם של עדי המדינה הוצאו מהם בצורה פסולה. השופטים ינסו מן הסתם להוביל את הצדדים לפחות להסכמות חלקיות, אך גם זה לא יהיה קל - ולא בהכרח קצר.
שאלה נוספת היא מה יהיה קצב ניהול המשפט. השופטים הודיעו שהדיונים יתקיימו מדי שבוע בימים שני, שלישי ורביעי. לא בטוח שהם יוכלו לעמוד בכך בפועל, משום שיש צורך להכין חקירות נגדיות ארוכות ועמוסות בפרטים. אם יהיו שלושה ימי דיונים, הם כנראה לא יימשכו יותר מאשר שבע שעות, בשל אותו עומס. הערכות מראש לגבי אורך עדות מסוימת נדונות לרוב לכישלון, משום שלעדויות וחקירות יש דינמיקה משלהן ומשום שלא ניתן לדעת האם העד יענה בצורה לקונית או בהסברים ארוכים.
הפרקליטות כבר הודיעה שהעד הראשון שלה יהיה מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה. זו אינה בחירה שגרתית: לרוב פותחים בעדי המדינה (אם יש כאלו) או בחוקרי המשטרה. הפרקליטות כנראה רוצה להציג תחילה את הנרטיב המרכזי שלה בתיק 4000, מפיו של מי שהיא אינה רואה כשותף לפשע: כיצד בני משפחת אלוביץ התערבו בתכנים לטובת בני משפחת נתניהו במקביל להטבות רגולטוריות שקיבלו. מדובר בעדות הצפויה להיות ארוכה; לא יהיה זה מופרך להעריך שהיא תימשך 20-10 ישיבות.
כעת ננסה לעשות את החשבון. נניח ששלב ההוכחות ייפתח ב-15.2.20 ואכן יתקיים שלושה ימים בשבוע. זה אומר שיהיו 16 ישיבות עד יום הבחירות, ושבאותו מועד עדותו של ישועה תהיה בשלב החקירה הנגדית או מעט אחרי סיומה. גם העדים הבאים, לפי הודעת הפרקליטות, יהיו אנשי וואלה: אבירם אלעד, שהיה עורך האתר; מיכל קליין, שהייתה מנהלת מחלקת החדשות באתר; ועמית אשל, ראש דסק חדשות באתר.
אם הבחירות יהיו כאשר ישועה יעמוד בעיצומה של החקירה הראשית, הכותרות באמצעי התקשורת יציגו את הנרטיב של התביעה: שוחד, שוחד, שוחד. הם הן יתקיימו בשלב החקירה הנגדית, קשה לדעת מה יהיו הכותרות, עד כמה ישועה ידבק בגרסתו המקורית ועד כמה ההגנה תצליח להוכיח שמדובר בשותף לדבר עבירה שמעליל כדי להתחמק מאחריות. אם הן יהיו כאשר יעידו אנשי וואלה האחרים, הרעש התקשורתי צפוי להיות פחות חזק.
האם זה ישנה לבוחרים? לא לגרעין הקשה, משני צידי המפה. תומכיו של נתניהו ימשיכו להאמין שהוא קורבן לרדיפה ועלילה, מתנגדיו ימשיכו להאמין שהוא מושחת. אך כאשר יש בימין קולות משמעותיים המציעים להבדיל בין נתניהו לבין המחנה ומציגים חלופה ימנית לראשות הממשלה - גם מעבר של שניים-שלושה מנדטים עשוי להכריע את הכף. כאן עשויה להיות השפעה לשלב בו יהיה משפטו של נתניהו.
תאריך:  22/12/2020   |   עודכן:  22/12/2020
+"חשש מובהק לניגוד עניינים של נתניהו"
14:43 22/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שב ורומז, כי אם נתניהו אינו מוכן לפעול לפי הנחיותיו - עשויה להישמט הקרקע מתחת לכהונתו, משום שהתחייב לעשות זאת בדיון בעתירות נגדו לאחר הבחירות  ▪  טוען שקיים חשש סביר שנתניהו יהיה בניגוד עניינים מול צמרת מערכת המשפט והמהלכים בה בשל המשפט נגדו

מנדלבליט. "יש סמכות לכפות" [צילום: משרד המשפטים]
נתניהו. "הצהיר בכתב ובעל-פה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
האם אילן ישועה ישפיע על הבחירות
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
הניתוח מראה שהכוונה פוליטית
לוגי  |  22/12/20 10:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותמשפט נתניהו
איתמר לוין
מסבירה שחוקרי המשטרה שאלו את עוזי ארד בשנת 2016 באופן כללי מהו המידע שברשותו בנוגע לנתניהו ומשפחתו, משום שהוא אשר פנה אליהם והם לא ידעו מה בפיו
איתמר לוין
שוב הוכח שהתחייבויות של נתניהו אינן שוות דבר    רצונו של נאשם מספר 1 בתיק 67104-01-20 לקבוע את זהות התובעים והשופטים מקבילה ל"לבן ביקש לעקור את הכל"
אפרים הלפרין
הדיווחים על היקף הפגמים בכתב האישום של נתניהו לוקים לטעמי בחסר    ב-30 סעיפים, לא פחות ואולי אף יותר, דרש בית המשפט לתקן את כתב האישום בתיק 4000    מיעוטם של התיקונים הם בסעיפים חופפים (אך מסיבות שונות), ונשאלת השאלה כיצד הפגמים האלה שבבסיס ההליך הפלילי מתגלים רק כעת, בבית המשפט
איתמר לוין
השופטים הורו לפרקליטות לפרט בתיק 4000 מי ביקש טובות הנאה ממי ומתי, להימנע מהצמדת נתניהו לרעייתו ולבנו, לא להשתמש בביטויים כוללניים ולמחוק את נספח הדוגמאות    נדחתה בקשת נתניהו לבטל את כתב האישום בטענה שנמנע ממנו לבקש חסינות: ברגע בו משך את בקשתו - אין להשיב את הגלגל לאחור
איתמר לוין
השופט אריה רומנוב הורה למסור מספר פרטים על תנאי מעצרו של ניר חפץ ועל הפעולה שביקשו מהחוקרים מאילן ישועה לבצע עבורם    יימשך החיסיון על האופן בו נודע לחוקרים על הקלטת שיחות נתניהו-מוזס ועל המסמכים הנוגעים לתיק 1000
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il