X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הגדירו מטרות וקיימו שיחות אישיות שבועיות [צילום: AP]
עברתם לעבוד חלק מהזמן מהבית?
3 מפתחות להצלחת מודל עבודה היברידית
מקומות עבודה רבים עברו מאז תקופת סגרי הקורונה למודל העסקה היברידי שבו העובדים נמצאים חלק מהימים במשרד וחלק מהימים בבתיהם מומחה מטעם חברת גאלופ שרטט עבור CNBC שלוש נקודות קריטיות לצורך הצלחת מודל ההעסקה החדש

מגיפת הקורונה והסגרים שהונהגו במהלכה הביאו לשינוי משמעותי בדפוס העבודה במקומות רבים אשר עברו למודל העסקה היברידי. מודל ההעסקה הזה כולל חלוקה של שעות העבודה של העובדים - בין עבודה במשרד לעבודה מהבית.
למרות הניסיון שנצבר במהלך שנת 2020 לעבודה של עובדים רבים בהיקף מלא מהבית, זה כלל לא מובן מאליו שהמודל ההיברידי יהיה קל לביצוע - הן עבור העובדים והן עבור המנהלים.
אתר CNBC שירטט, באמצעות המדען הראשי של חברת גאלופ לענייני סביבת עבודה, ג'ים הארטר, את שלוש הנקודות הקריטיות לצורך יצירת סביבת עבודה היברידית טובה עבור העובד, עבור המנהל ועבור הארגון שבו הם עובדים.

הגדירו ציפיות ברורות

יש דרכים רבות לחלוקה של שבוע עבודה בן 40 שעות. הדבר הראשון שיש לעשות לקראת יישום סביבת עבודה היברידית הוא קביעת הציפיות בין העובד לבין המנהל ביחס ללוח הזמנים של הנוכחות הפיזית במקום העבודה ושל העבודה המקוונת מן הבית.
בין אם תחליטו לקבוע ששבוע העבודה יכלול כמה ימי עבודה במשרד ועבודה מהבית לקראת סוף השבוע, יום עבודה מהבית באמצע השבוע, או בכלל חלוקה של שלושה שבועות עבודה מהמשרד ושבוע עבודה מלא מהבית לקראת סוף החודש - זה לא משנה מבחינת הצורך לקבוע את המתווה מראש. קבעו מראש את החלוקה המדויקת של הזמן שבו תשהו במשרד ושל הזמן שבו תעבדו מהבית, וקבעו גם את הציפיות המקצועיות מכם בכל אחד מהלוקיישנים.
חשוב מאוד שהעובד יהיה מעורב בקביעת המטרות המקצועיות המצופות ממנו וחשוב לא פחות שישוחח עם המנהל שלו על המתווה להשגת אותם יעדים. הנחת היסוד היא שכאשר אתה יודע מה מצופה ממך, וכאשר אתה פועל להשגת אותן ציפיות - אתה יכול להוכיח למעסיק שלך שדווקא באמצעות עבודה מרחוק אתה יכול לתרום יותר לחברה.

קבעו שיחות אישיות משמעותיות עם המנהל

אחד הלקחים שנלמדו מתקופת מגפת הקורונה ביחס לסביבת העבודה המקוונת נוגע לחשיבות הגדולה שיש לתשומת הלב של המנהלים לסביבת העבודה החדשה של העובדים. במקרים רבים היו אלה מנהלים בדרגות ביניים שסייעו לעובדים שעליהם היו אחראים להתאים את הציפיות למציאות המתחדשת ולעתים גם להביא לשינויי מדיניות משמעותיים בהנהלת החברה לצורך תמיכה בעובדים.
לדברי ג'ים הארטר, סביבת העבודה ההיברידית מחייבת הקדשת זמן קבוע לשיחה משמעותית אחת בשבוע לפחות, בין העובד לבין המנהל הממונה עליו. שיחה שכזו יכולה לסייע למנהל להבין את החוזקות והחולשות שמתגלות לכל עובד בסביבת העבודה האישית שלו בבית, ולאפשר לו להתאים בין סדרי העדיפות של כל אחד מן העובדים לבין המטרות של הארגון.
השיחות הקבועות הללו בין המנהל לבין העובד יכולות, ואולי כדאי שיחרגו, משיחת מעקב אחרי עמידה ביעדי העבודה. חשוב מאוד שהמנהל יבחין בצרכים האישיים של העובד כמו הצורך בטיפול בילדים ובשילוב בין הטיפול בהם לבין שעות העבודה המקוונות.

אחריותיות של העובד ושל המנהל

קל יותר לבדוק עמידה ביעדים מקצועיים כשכל העובדים נמצאים במשרד, וקשה יותר לעשות זאת כשעובדים מן הבית. הדבר נכון שבעתיים כאשר מונהג מודל היברידי שבו אין תמיד התאמה בין הימים ובין שעות העבודה של כל אחד ואחת מן העובדים בהיבטים של העבודה מן המשרד או מן הבית.
הדבר הזה כלל לא משנה את הצורך בהשגת היעדים המקצועיים ובצורך בהנחלת אמצעי ממוסד לתיעוד ולמדידת ההישגים. ההישגים הנדרשים הללו צריכים להיקבע מראש ועליהם להיות מדידים באופן עקרוני. על העובד להציב לעצמו הישגים נדרשים לכל רבעון ולכל שנה, בדיוק כשם שעל המנהל שלו להציב יעדים לקבוצת העובדים שעליה הוא ממונה.
כדאי מאוד שבשיחות האישיות בין העובד לבין המנהל תוגדר גם תוכנית פעולה למקרה של אי-עמידה ביעדים. בין אם מדובר בחשיבה מחודשת על לוח הזמנים ההיברידי ועל העבודה מהבית, ובין אם מדובר בשינויים אחרים שאולי יידרשו לצורך התייעלות מקסימלית של העבודה.
האחריותיות צריכה לבוא לא רק מצד העובד, אלא גם מצד המנהלים. המנהלים צריכים להיות אחראים מצידם להצלחה של העובדים שעליהם הם ממונים, ולאפשר לעובדים שממשיכים את העבודה שלהם מרחוק להשתתף בהשתלמויות ולהתפתח מקצועית.

תאריך:  30/06/2021   |   עודכן:  30/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
3 מפתחות להצלחת מודל עבודה היברידית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דניאל אנדרסון הייתה המדענית הזרה האחרונה שעבדה במעבדת הנגיפים בעיר ווהאן עד להתפשטות נגיף הקורונה    בראיון לרשת בלומברג ביקשה להפריך את השמועות על התפשטות הנגיף מן המעבדה    "אם אנשים היו חולים, אני משערת שגם אני הייתי אמורה לחלות אך לא חליתי"
אלדד שביט, שמעון שטיין
המזרח התיכון כמעט ולא עלה בסדרת מפגשי הפסגה של ביידן, אבל ישראל חייבת לשים לב לכך שסין היא היריב מספר אחת בתפיסת הממשל
פנינה שרביט-ברוך, אורי בארי
החלפת התובע בבית הדין בהאג מהווה הזדמנות לבחינה מחדש של ההחלטה לפתוח בחקירה נגד "פשעי המלחמה של ישראל בפלשתין"    ישראל צריכה לקיים שיח בלתי רשמי עם חאן ולהסתייע בארה"ב, שגם היא מתנגדת לחקירות עליהן החליטה קודמתו
איתמר לוין
"בשום מקום ב'שולחן ערוך' לא כתוב שאסור להכניס חתול לארון הקודש", נהג לומר הפוסק הדגול הרב שלמה זלמן אויערבך    השופט אליקים רובינשטיין ניסח זאת בצורה אחרת: "גם השכל הישר הוא חבר של כבוד במועדון"    אלא שלעיתים קרובות מדי, גם מה שאמור להיות מובן מאליו אינו נעשה - בישראל ובארה"ב, בפוליטיקה ובחינוך, אצל שוטרים ואצל חרדים
איתמר לוין
עיון בפסק הדין המקורי של בג"ץ מעלה, כי גם בו וגם בבית הדין הרבני הגדול לא הייתה הלכה המצדיקה דיון נוסף והתערבות נדירה בפסיקת בית הדין הדתי    דומה שחיות נכנעה לביקורת פופוליסטית ורצתה להעביר מסר לבית הדין הרבני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il