X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צוות התביעה במשפט נתניהו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בתוך האולם ומתוך האולם במשפט נתניהו
שיתוק פרקליטים כללי
הפרקליטות שותקת מול מסעות שיימינג מתמשכים ומסלימים נגד אנשיה ועדיה - למרות שמדובר לכאורה בשורה של עוולות אזרחיות ואף עבירות פליליות

"שותק כאילו חתכו לו את הלשון. שותק כאילו קיבל שיתוק שופטים כללי. שותק!!!" - מטיח-מתלונן שמעון כאסח (גברי בנאי) ב"אופסייד סטורי" של הגשש החיוור כלפי שופט הכדורגל יהויכין פנדלוביץ (ישראל פוליאקוב, פולי). סביב משפט נתניהו אנחנו עדים למשהו אחר: שיתוק פרקליטים כללי.
מזה למעלה משנתיים מתנהל, כולל בתוך האולם ומתוך האולם בבית המשפט המחוזי בירושלים, מסע שיסוי יום-יומי נגד צוות התביעה - החל מהמשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי, וכלה בפרקליטים הזוטרים בו. הם מואשמים - ללא כל שמץ הוכחה - בתפירת תיקי האלפים. הם מושמצים - ללא כל שמץ ראיה - כמי שביצעו הפיכה שלטונית. הם מונצחים - בכוונת מכוון - בתמונות המוּצאוֹת מהקשרן והמציגות אותם מכוערים פיזית. לאחרונה המסע הזה עלה מדרגה, עם קריאות חד-משמעיות ובלתי פוסקות להעמיד לדין ולהשליך לכלא (כך במפורש!) את אנשי התביעה, כולל ציון שמותיהם.
חלק מעדי התביעה סופגים שיימינג דומה; הדס קליין ממש איננה היחידה. מי שמדבר נגד נתניהו סופג נאצות כשקרן, כמניפולטור, כמי שמעיד מתוך פוזיציה, כפקיד ששם רגליים לדרג הנבחר ועוד כהנה וכהנה. ואגב, אם אותו עד אומר משהו שמשחק לטובת ההגנה - מיד דבריו מצוטטים כתורה מסיני; מה שלא מפריע להמשך ההשמצות אם יעז לחזק את עמדת התביעה. מותר לתהות, האם למה שעברו עדים קודמים יש ותהיה השפעה על עדים עתידיים.
על פניהם, הקמפיינים הללו - חסרי תקדים בתולדות ההליכים המשפטיים בישראל - מהווים לכאורה שורה של עוולות אזרחיות ואף עבירות פליליות. סוביודיצה - זוכרים? יש כזאת עבירה, גם אם נשכחת ומוזנחת, ודומה שהיא מעולם לא הייתה כל כך בוטה. לשון הרע. פגיעה בפרטיות. הטרדת עד. העלבת עובד ציבור. איום על עובד ציבור. וכל זה - בצורה גלויה, בשורה של פלטפורמות תקשורתיות.
מה עושה עם זה הפרקליטות - זו שאמורה לייצג את האינטרס הציבורי, להגן על עדיה ולהעניק גיבוי לאנשיה? כלום ושום דבר. כן, איש תקשורת אחד נחקר באזהרה ומאז לא שמענו דבר (ואגב, מריחת הזמן הזו איננה הוגנת גם כלפיו). כן, יש כתבי אישום נגד ארבעה פעילי רשתות חברתיות שוליים, שזרקו כמה מילים על הדס קליין וניר חפץ. כן, יש צווי הטרדה מאיימת להגנה על בנה של בן-ארי. אבל פה זה מסתיים. שיתוק פרקליטים כללי.

הקשיבו לאנתוני פאוצ'י
בן-ארי בדיון על צו למניעת הטרדה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

ברור שיש להיזהר מפני סתימת פיות. ברור עוד יותר שיש להיזהר עוד יותר שמא הפרקליטות תיראה כמי שמתנכלת למבקריה. ברור שיש מקום לביקורת בכלל על הפרקליטות והמשטרה, ובתיקי האלפים בפרט לנוכח עובדות וטענות העולות במסגרת המשפט. בה במידה ברור שלפרקליטות אין מנדט להתעלם מחשד לעבירות משמעותיות ובלתי פוסקות. עוד יותר ברור שמערכות המשפט ואכיפת החוק חייבות להגן על עצמן (וכאן אין הכוונה ליוזמות פוליטיות כאלה או אחרות; זהו עניין נפרד), כי אחרת – פנינו לאנרכיה. אין חופש ביטוי מוחלט ויש ביקורת שאיננה לגיטימית, וזה מה שקורה בענק סביב תיקי האלפים.
אנתוני פאוצ'י, הפורש בשבוע הבא מתפקיד ראש המכון הלאומי של ארה"ב לאלרגיות ומחלות מדבקות, דיבר עם וושינגטון פוסט על איומי המוות וההטרדות שספגו הוא ומשפחתו, משום שהעז לומר את האמת על הקורונה ולסתור את השטויות המסוכנות של דונלד טראמפ. הוא הביע חשש שרופאים צעירים לא ייכנסו לשירות הציבורי, כי למה להם להסתכן באיומים והטרדות דומים רק משום שיבצעו את מלאכתם? ובהשלכה אלינו: אם הפרקליטות לא תדע להגן על אנשיה, למה שעורכי דין צעירים יבואו אליה ויקבלו החלטות בלתי פופולריות, במיוחד בנוגע לפוליטיקאים? למה שעדים ישתפו פעולה אם המחיר יהיה מסעות שיימינג?
ועוד נקודה: כאמור, המדינה ביקשה וקיבלה – ובצדק – צווים נגד מי שהטרידו את משפחתה של ליאת בן-ארי. אך בן-ארי נמצאת רוב הזמן הרחק משדה הקרב. היא לא זאת שסופגת מדי יום את הנאצות המכוונות כלפי הצוות המתייצב באולם 315. מה זה אומר מבחינה ניהולית ומנהיגותית, כאשר ארגון נחלץ לעזרת מי שנמצא בצמרת ומפקיר את האנשים שבשטח?
אין לי הסבר הגיוני לשיתוק הפרקליטים הכללי הזה. אולי בצמרת הפרקליטות לא מבינים שמדובר בתופעה חסרת תקדים המחייבת תגובה חסרת תקדים. אולי מסע השיימינג משיג את מטרתו ומשתק את מקבלי ההחלטות. כדאי שכמה מהם יחצו את רחוב צלאח א-דין, יישבו כמה שעות בבית המשפט ויבינו מהי האווירה. כדאי שהם יקדישו קצת זמן לקריאת ההכפשות המתפרסמות ללא הרף. קשה לי להאמין שגם אחרי זה הם ימשיכו לשתוק.

תאריך:  23/12/2022   |   עודכן:  23/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיתוק פרקליטים כללי
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
שיתוקם - הודאתם באמת
משותקים הביתה  |  23/12/22 09:21
2
הקוזק הנגזל דוהר אל השקיעה
באום  |  23/12/22 09:33
3
לא כדאי שאחרי כמעט שנה
אברהם 101010  |  23/12/22 09:46
4
איתמר לוין - בושה ענקית
יצחק הורניק  |  23/12/22 10:58
5
מערכת מושחתת
שוקי  |  23/12/22 11:28
6
תפסיק כבר
מיכאל 7  |  23/12/22 11:30
7
הם שותקים כי הפוטש נחשף
חשדנית  |  23/12/22 12:06
8
אילת הצדק?
יוליוס  |  23/12/22 13:06
9
חחח ללוין מפריע סוביודיצה...
ביביסט  |  23/12/22 14:26
10
אנדרסטייטמנט בהגדרה
עובד 1  |  23/12/22 14:56
11
אתמר - תתבייש !!! ל"ת
קורא ותיק  |  23/12/22 15:14
12
רק לא ביבי !
א.ל. רמת-גן  |  23/12/22 17:08
13
כאילו חתכו את הלשון עגל שלו ..
איל הקורא  |  23/12/22 17:26
14
פתאום סוביודיצה זה חשוב -
ELIM  |  23/12/22 21:32
15
מלבושך
אלי  |  24/12/22 10:30
16
מצחיקול שכמותך....
פרשנדתא  |  24/12/22 19:25
17
צפיתי לקרא חידוש כלשהו
שמואל א'  |  25/12/22 14:48
18
כשהדליפו שקרים "דיברו" לדורות
איתן  |  25/12/22 23:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כאשר בישראל ומחוצה לה הנאמנות למנהיג חשובה יותר מאשר הכישורים, כדאי לקרוא כמה מסיפורי התנ"ך על מלכים - גויים ויהודים - ועל האופן בו מינו את הסובבים אותם
עידן יוסף
הפרופסור שחר קוטינסקי מהטכניון פיתח עם עמיתיו ב-Tower Semiconductor זיכרון המבצע חישובים בעצמו ללא צורך במעבד    התקן החומרה טהור - התוכנה מוטמעת בתוך השבב ואינה חיצונית לו
נדיה גולדובסקי
אורך היממה אינו משתנה, מה שכן אנו מפסידים או מרוויחים (בחורף או בקיץ בהתאמה) הוא שעות אור שמש    בחורף אנו מקבלים את כמות אור השמש הקטנה ביותר בשנה ביום זה
איתמר לוין
עורכי דין המתנהגים בצורה לקויה חוטפים על הראש מהשופט גלעד לובינסקי-זיו. כאשר מגיעים לגופם של דברים, הוא מתנהל ביעילות ובענייניות, ומסייע לצדדים בתיק חדלות פרעון להגיע להסכמות ריאליות
איתמר לוין
אריה דרעי מפר לכאורה בצורה בוטה את הסדר הטיעון עימו, שאחד הנימוקים המרכזיים בו היה פרישתו מהחיים הפוליטיים    האם הפרקליטות תמלא את חובתה? קרוב לוודאי שלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il