X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הנרי קיסינג'ר בנמל התעופה בן-גוריון, 1975 [צילום: מקס נאש, AP]
שישה בשישי / חרבות ברזל (שבוע 34)
בחזרה להנרי קיסינג'ר
"לישראל אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים", אמר המדינאי האגדי לפני 50 שנה. מאז הוכח שוב ושוב עד כמה צדק, וכעת הדברים אולי ברורים יותר מאשר אי-פעם

מי מציב איום קיומי
ביידן ומוחמד בן סלמאן. המהלך הגדול [צילום: AP]

חמאס אינו מהווה ואינו יכול להוות איום קיומי על ישראל. הוא הרבה מאוד דברים נוראים, אבל אין בכוחו להשמיד את ישראל או אפילו להתקרב לכך. מדינה פלשתינית כנראה תהיה סכנה אבל לא איום קיומי, משום שברור שהיא תהיה מפורזת ושעוצמתה של ישראל תעלה עשרות מונים על זו שלה.
אירן היא כן איום קיומי, לא בגלל הנשק הגרעיני שאליו היא קרובה מאוד, לא בגלל שלוחיה הרצחניים מסביב לישראל ולא בגלל הטרור חובק העולם שלה – אלא בגלל השילוב של כולם יחדיו. והאיום הקיומי הגדול ביותר עלול לנבוע מתוכנו: או בדמות מלחמת אחים, או אם מדיניותה של ממשלת ישראל תגרום לבידודה של המדינה ולניתוקה מקשרים ביטחוניים, כלכליים ומדיניים שבלעדיהם היא תקרוס, פשוטו כמשמעו.
הממשלה הנוכחית מקרבת אותנו בצורה חסרת תקדים לסכנה שכזאת. היא החלה בהפיכה המשטרית וממשיכה במחדלי 7 באוקטובר ובניהול המדיני הכושל של המלחמה. אבל לפחות מן הסיכון החיצוני יש מוצא. הוא לא קל, הוא מסוכן, הוא יגרום למחלוקת פנימית קשה – אבל הוא הכרחי. המוצא הוא המהלך הגדול של ג'ו ביידן: הפסקת המלחמה (מה שיוביל לשחרור החטופים), נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, ברית הגנה בין ארה"ב לסעודיה והתחייבות עמומה לנתיב עתידי מעורפל למדינה פלשתינית.
ייתכן שאין כאן בחירה בין טוב לרע אלא בין רע לרע מאוד, אבל גם זו בחירה שחייבת להיעשות. ונזכיר, שחמאס יצא למלחמה כדי למנוע את יצירת הציר האמריקני-ישראלי-סעודי נגד אירן, כך שאם ישראל תטרפד אותו – היא תעניק לו ניצחון אדיר. הבעיה היא, שבדיוק כפי שאמר הנרי קיסינג'ר ב-1974 – "לישראל אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים". ובהשלכה ל-2024: לבנימין נתניהו אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות שנועדה להבטיח את הישרדותו האישית. המחיר הוא אסון אסטרטגי ואיום קיומי.

לנתניהו יש טענות
משפחות חטופים השבוע בכנסת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אבל במקום לעשות את המעשה הנכון – והאמיץ – לטובת החטופים, לטובת העקורים בצפון ובדרום, לטובת המדינה, לבנימין נתניהו יש טענות למי שמוחים נגדו. קראתי פעמיים ושלוש את מה שאמר השבוע בכנסת, אל מול בני משפחותיהם של חטופים: "סינוואר הוא המכשול היחיד לשחרור החטופים. במקום שהלחץ יהיה מופנה נגד סינוואר – הוא מופנה כלפי ממשלת ישראל. סינוואר יושב בבונקר ומחכך ידיו בהנאה ושמח שעושים בשבילו את העבודה. חברי הכנסת, אזרחי ישראל, את הלחץ צריך להפעיל נגד חמאס".
אלו המילים שיצאו מפיו של ראש ממשלת ישראל, שבימיו נחת על המדינה האסון הגדול ביותר בתולדותיה, שבימיו ספג העם היהודי את הטבח הגדול ביותר מאז השואה, שבמשמרת שלו ישראל הופכת למצורעת. "עושים בשבילו את העבודה". מי שמוחה נגד הממשלה מסייע ליחיא סינוואר. כך ממש. בלי למצמץ ובלי לגמגם. נתניהו מצפה שההפגנות בכיכר החטופים יהיו נגד סינוואר. הוא מצפה מהמשפחות להניף בגבול עזה את תמונות התצפיתניות. הוא מצפה מהמשפחות להפעיל על חמאס לחץ שיהיה יעיל יותר מזה שממשלתו אמורה להפעיל.
שמענו כבר הרבה דברים מקוממים ומזעזעים מפיו של נתניהו, אבל המשפטים הללו צריכים להירשם לדראון עולם. המשפטים הללו מוכיחים, אם היה צריך הוכחה נוספת, שלנתניהו אין זכות מוסרית להנהיג את ישראל במשבר הקשה ביותר ב-76 שנותיה. לא רק שהוא לא לוקח גרם של אחריות – הוא גם מגלגל אותה אל מבקריו ואפילו אל משפחותיהם של קורבנות ממשלתו ומדיניותו.

אובדן עשתונות
בית הדין הפלילי, האג. לא הפתעה גדולה מדי [צילום: פיטר דה-יונג, AP]

ייתכן שדבריו של נתניהו מול משפחות החטופים משקפים עוד מצב: אובדן עשתונות. אם יש אמת בתחקיר שפרסם השבוע העיתון גארדיאן, זהו אובדן עשתונות ההולך לא מעט זמן אחורה. מדובר בתפיסת עולם אנטי-דמוקרטית בעליל, כזו המתאימה למשטרים סמכותניים וגרועים מכך.
על-פי התחקיר, ישראל ביצעה שורה של מעשי ריגול, הפחדה והטרדה כלפי התובעים הראשיים בבית הדין הפלילי הבינלאומי – פאטו בנסודה בזמנה וכרים חאן כיום – במטרה להרתיע אותם מלחקור את תלונות הפלשתינים נגדה. בין היתר נטען בו, כי ראש המוסד דאז, יוסי כהן, איים לפני 2021 על בנסודה בסגנון המזכיר את המאפיה: "את לא רוצה לפגוע בביטחון שלך ושל משפחתך", תוך שהוצגו בפניה תמונות של בעלה שצולמו בחשאי. טענה נוספת היא, שלשכתו של נתניהו הייתה מעורבת בצורה עמוקה במבצעים אלו, ושהוא עצמו היה אובססיבי לגבי המידע המודיעיני שנאסף על שני התובעים.
חייבים לומר שהגארדיאן הוא עיתון שמאל וביקורתי כלפי ישראל, לצד היותו אחד העיתונים החשובים בבריטניה. התגובה של ישראל הייתה פרווה-משהו: "טענות שקריות ולא מבוססות שנועדו לפגוע במדינת ישראל" – לא בדיוק ההכחשה הגורפת שהיינו מצפים לה אם אכן מדובר בשקרים מוחלטים. לכן אני משער, שהדברים נכונים לפחות חלקית.
ראש ממשלה שמאשר מבצעים כאלו פועל בצורה מופקרת ומסכנת עד מאוד את שמה הטוב של המדינה. אם יש טענות הגנה טובות מול התובעים, לא צריך שיטות כאלה. ואם אין – אז כדאי לשנות את ההתנהגות. ועוד משהו: בדיעבד, זו לא הפתעה גדולה מדי. מי שמוכן לרסק את שלטון החוק ומערכת המשפט בביתו פנימה, אין לו יותר מדי עכבות מולם כאשר הם מחוץ לבית.

העקורים מיואשים
פשיטת רגל של הציונות ושל המדינה [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]

מצד שני, אולי צריך להגיד תודה לנתניהו על כך שלא תקף את התושבים העקורים מגבול הדרום ומגבול הצפון, למרות שהשבוע התרבו ביטויי הייאוש שלהם. במובן מסוים, מה שקורה עם העקורים הללו הוא אולי המחדל הגדול ביותר של הממשלה מאז 7 באוקטובר: רבבות ישראלים שנאלצו לעזוב את בתיהם ולא יודעים מתי – ובעצם האם – יחזרו.
כמו לא מעט מן ה"הישגים" של הממשלה הנוכחית, גם זה חסר תקדים בתולדות המדינה. במלחמת השחרור פונו יישובים בודדים בלבד, במלחמת יום הכיפורים היה פינוי קצרצר של כמה ימים ברמת הגולן. מצב בו חבלי ארץ שלמים – במיוחד בגבול הצפון – עומדים שוממים מפחד אויב, הוא פשיטת רגל מוחלטת של הציונות ושל המדינה.
אז אולי נתניהו לא מתח עליהם ביקורת, אבל הוא גם לא ממש קשוב להם. אמירתו בתחילת החודש על כך ש-1 בספטמבר אינו תאריך מקודש ושייתכן שיוכלו לשוב כמה חודשים מאוחר יותר, הייתה הפגנה של ניתוק ואטימות. הרי מי שילדיהם יחלו את השנה בבית ספר מסוים, יתקשו עד מאוד להוציאם ממנו באמצע השנה – ובהחלט ייתכן שהם עצמם ימצאו עבודה בסמוך לאותו בית ספר. אז 1 בספטמבר הוא לא תאריך מקודש, אבל הוא מאוד משמעותי. במקום מענה אמיתי, הממשלה הזאת והעומד בראשה ממשיכים לפזר ססמאות ריקות והבטחות שווא. בזה הם בהחלט אלופי העולם.

מטורללים במירון
אותם איש לא גינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

טענות שזכו לאחדות נדירה היו השבוע נגד המשטרה ומשמר הגבול, בעקבות אלימות שהופעלה נגד מי שביקשו להגיע בל"ג בעומר להר מירון למרות האיסור המוחלט על כך. שיהיה ברור: אלימות משטרתית היא פסולה וחמורה, והיא נמשכת משום שהמחלקה לחקירות שוטרים ובית הדין המשמעתי של המשטרה מתייחסים אליה כמעט בשוויון נפש. לצד זאת, היה חסר לי משהו חשוב מאוד בתגובות על האירועים: גינוי לאזרחים שהתעמתו עם השוטרים.
הגינוי הזה היה חייב לבוא לא "רק" משום שהייתה אלימות כלפי השוטרים, אלא גם ובעיקר משום שהאירוע כולו התחיל בפריעת חוק של פנאטים מטורללים ועובדי אלילים. אלה שבשבילם להגיע לקבר רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר – זוהי המצווה החשובה ביותר בתורה. שבשבילם לא להגיע – זהו לאו של ייהרג ובל יעבור. שבשבילם חיייהם שלהם וגם חייהם של מי שנאלצים לבלום אותם אינם שווים כקליפת השום. שבשבילם מותר לסמן לחיזבאללה מטרה קורצת, שלושה קילומטרים בלבד מבסיס הבקרה האווירית בהר מירון שספג עוד ועוד טילים וכטב"מים.
השנה, בניגוד לל"ג בעומר הנורא של תשפ"א, הממשלה קיבלה את ההחלטה הנכונה – גם אם ברגע האחרון: אין הילולה. זה מסוכן מדי. אבל מראש היה ברור עם מי יש עסק, ולכן היה צורך להכריז על שטח צבאי סגור (!) ולפרוס מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, הנחוצים עד מאוד במקומות אחרים. ומובן שהעבריינים המשוגעים הללו הגיעו, אבל אותם איש אינו מגנה – כי הם שייכים בגדול לציבור הבוחרים של הממשלה הזאת.

תקציב הביטחון
דרושה עבודה מקצועית, מעמיקה ומהירה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

עוד הסכמה השבוע: בין יואב גלנט לבצלאל סמוטריץ'. השניים הסכימו להקים ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון, וסמוטריץ' הסיר את התנגדותו לתקציבי רכש חיוניים (וגם קיבל עוד קצת כוח ביהודה ושומרון, שזו עקרונית בשורה רעה). עקרונית סמוטריץ' צודק: תקציב הביטחון מנוהל מזה עשרות שנים בצורה המקשה עד מאוד לפקח עליו, וכאשר ברור שהוא עומד לגדול בצורה משמעותית ביותר במקביל למשבר תקציבי עמוק – חובה לבחון היטב לאן הולך הכסף.
הספקנות שלי נובעת משתי נקודות. ראשית, אם יש קו מנחה לשנה וחצי של סמוטריץ' במשרד האוצר, זהו זלזולו במומחים למרות הבורות הכלכלית שלו עצמו. בכירים במשרד עוזבים בזה אחר זה, אני לא זוכר אותו מכנס אי-פעם את בכירי המשק (כולל בזמן המלחמה), את מאות האזהרות מפני הרפורמה המשפטית הוא נפנף בזלזול ומהנגיד אמיר ירון הוא מתעלם בהפגנתיות (אם לא יוצא נגדו). אז פתאום סמוטריץ' רוצה לשמוע מן המומחים? או שזה רק תלוי פוזיציה פוליטית? ונא לזכור, שגלנט – שקיבל את התיק בו באמת רצה סמוטריץ' – הוא יריב פוליטי מר שלו.
שנית, לא נמסר מי יהיו חברי הוועדה ומי יעמוד בראשה, שזה כמובן חשוב מאוד. לא נאמר מי יקבע בדיוק את המנדט שלה ותחומי פעילותה. לא שמענו מה יהיה לוח הזמנים שלה. לא הוצהר שהמלצותיה יהיו מחייבות. כך שזה יכול להיות פתרון נוסח נתניהו: נקים ועדה ונרוויח זמן. אלא שכעת זהו לוקסוס שאיננו יכולים להרשות לעצמנו. זו צריכה להיות עבודה רצינית מאוד, מקצועית מאוד, מעמיקה מאוד – וגם מהירה. ומעל הכל: התוצר של הוועדה חייב להיות כזה, שגם מי שלא יסכים איתו – לא יוכל לכפור בלגיטימיות שלו, כך שמסקנותיה לא יירדו לטמיון.

הנגבי בשם נתניהו?

דבריו הבוטים והמגעילים של צחי הנגבי לבני משפחות חטופים מעלים את אותה שאלה כמו הציוצים של יאיר נתניהו: האם זהו ה"אלטר אגו" של בנימין נתניהו, מי שאומר בקול את מה שההוא חושב בשקט? בהנחה שנתניהו לא יתנער מן הדברים (במדינה נורמלית הנגבי היה עף תוך שעה), בהחלט מותר להניח שהתשובה חיובית.

תאריך:  31/05/2024   |   עודכן:  31/05/2024
+גלעד ארדן מסיים בקיץ תפקידו כשגריר ישראל באו"ם
19:05 31/05/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

בכוונת ארדן לשוב בקרוב לישראל ולהתמודד להשגת מקום גבוה ברשימת הליכוד, וזאת לקראת הבחירות המסתמנות באופק

ארדן. ישוב בקרוב לישראל [צילום: עצרת האו"ם]
+הד פיצוץ חזק נשמע בנפת עכו - כטב"ם יורט בהצלחה
18:02 31/05/24  |  עידן יוסף

אזעקות הופעלו בעכו ובג'דידה מכר. לאחריהן נשמע הד פיצוץ בגליל המערבי. דובר צה"ל מסר, כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שחצה לשטח הארץ מלבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה מחשש לנפילות שברי יירוט.
מאוחר יותר התברר, כי עשרות רקטות שוגרו במטח האחרון מלבנון לעבר יישובי הצפון, בהם ליישובים בגליל המערבי שלא פונו מיושביהם במהלך המלחמה. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, נטען כי שוגרו יותר מ-40 רקטות.
מוקדם יותר היום מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי במרחב א-נקורה בו זוהתה חוליית מחבלים. בנוסף, הותקף מחבל שזוהה במרחב יארון.

+נציג ישראלי נבחר לתפקיד בכיר בארגון הבריאות העולמי
18:01 31/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הד"ר אשר שלמון מישראל נבחר פה אחד לחבר הוועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי  ▪  מדינות ערביות ניסו לסכל את בחירתו של נציג ישראלי ללא הצלחה  ▪  שר הבריאות והמנכ"ל הביעו גאווה על ההישג

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+חמאס פרסם סרטון שבו נשמע קולה של נועה ארגמני
17:38 31/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במקביל לקולה של נועה מוקרנים ציורים  ▪  לדעת משפחת ארמני, מדובר בשירבוטים שנועה מציירת

נועה ארגמני בסרטון קודם שפוסם בשבי
+"נחזור בגדול": מטה חסימת הסיוע לעזה הודיע על פסק זמן
16:04 31/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מטה "לא נשכח" פעל עד כה בצורה אקטיביסטית לעצירת המשאיות ונמנע מגינויים לפגיעה בתושבי עזה או להצתת משאיות  ▪  המטרה המוצהרת של השהיית הפעילות: התארגנות רחבה שתוביל לשינוי מדיניות הסיוע לעזה ושיבה יהודית לעזה

[צילום: מטה לא נשכח]
חסימה בצומת אביתר של משאית בדרכה לרצועת עזה
+ללא מורא: 90 העיתונאים שסיקרו מהשטח ב-7 באוקטובר
14:27 31/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עשרות עיתונאים וצלמים קיבלו את פרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה על סיקורם האמיץ והחשוב באירועי השבת  ▪  הם זכו להוקרה על דיווחיהם בזמן אמת, תוך סיכון אישי, חילוץ אזרחים והעברת מידע חיוני לציבור ולכוחות הביטחון

אדר גיציס, עמרי מניב, אדוה דדון וניצן שפירא [צילום: רענן כהן]
+נדחתה בקשת ספרד לבטל את ההגבלות על הקונסוליה בירושלים
12:35 31/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעקבות בקשה רשמית של שר החוץ הספרדי לבטל את ההגבלות על הקונסוליה הספרדית בירושלים  ▪  שר החוץ ישראל כ"ץ: "נאכוף בקפדנות את ההנחיות. אם יהיו הפרות, יינקטו צעדים נוספים עד כדי סגירת הקונסוליה בירושלים"

הקונסוליה הספרדית בירושלים [צילום: סטריט וויו]
+הכללית תובעת מהמדינה 77 מיליון שקל על חרבות ברזל
12:25 31/05/24  |  איתמר לוין, יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

טוענת שהפעילה 33 מרפאות עבור המפונים ונשאה בהוצאות ניכרות כדי להתאים את שירותיה למצב החירום, אך המדינה - החייבת לספק את שירותי הבריאות - אינה מחזירה לה את הכסף

ניידת לשירות המפונים בים המלח [צילום: דוברות שירותי בריאות כללית]
+בן-גביר: הודעת הפרקליטות למען תומכת הטרור - משקפת את השיבוש של מיארה וסביבתה
11:37 31/05/24  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "היועמ״שית שעדיין לא מצאה לנכון להורות על חקירת יאיר גולן בגין הסתה למרד וסרבנות בשעת מלחמה, מיהרה להתערב לטובת תומכת הטרור רשה כרים ממג׳ד אל כרום שנעצרה בידי המשטרה".
עוד הוסיף: "ההודעה האומללה שהוציאה הפרקליטות למען תומכת הטרור, משקפת היטב את השיבוש המוסרי והמקצועי של היועמ״שית והגורמים בסביבתה, המתנהלים באופן לעומתי חסר תקדים נגד המדינה".

+תימן: 16 הרוגים ו-35 פצועים בתקיפות של ארה"ב ובריטניה
11:32 31/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+שלושה שיגורים נפלו באיזור חורפיש בגליל המערבי
11:26 31/05/24  |  עידן יוסף

ללא התרעה: לפני זמן קצר זוהו שלושה שיגורים שנפלו באיזור חורפיש בגליל המערבי.

+צה"ל תקף לאורך הלילה מבנים צבאיים של חיזבאללה
07:43 31/05/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה ארבעה מבנים צבאיים של ארגון חיזבאללה במרחבים עיתרון ומרכבא שבדרום לבנון. חיזבאללה דיווח כי שניים מאנשיו נהרגו.

+שני חיילי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה
06:26 31/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שמות הלוחמים שנהרגו: רס״ל (מיל׳) אדר גבריאל (24) מקיסריה ויהונתן אליאס (20) מירושלים  ▪  בקרב בדרום הרצועה נפצע באורח קשה קצין לוחם מסיירת גבעתי  ▪  מתחילת התמרון ברצועה נהרגו 293 חיילים

רס"ל (במיל') אדר גבריאל, סמל יהונתן אליאס [צילום: דובר צה"ל]
+"יש לעצור את המלחמה ולהתארגן מחדש"
23:43 30/05/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק עם האלוף בדימוס, השר לשעבר יוסי פלד, ועם קצין הארטילריה והמומחה לאסטרטגיה אדם פדר, על שמונת חודשי המלחמה מול החמאס. על תפקוד צה"ל ב-7 באוקטובר קבע פלד: "לא נסלח ולא נשכח"

[צילום: דובר צה"ל]
+הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון נוסף של החטוף סשה טרופנוב
23:43 30/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בסרטון נראה טרופנוב במצב בריאותי טוב כשהוא מדבר באופן קולח ושוטף  ▪  מתייחס בסרטון לסגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל, שהתרחשה בתחילת החודש

טרופנוב בסרטון שפרסמו המחבלים המחזיקים בו

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחזרה להנרי קיסינג'ר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קיסינג'ר השקרן
יש  |  31/05/24 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
שמות הלוחמים שנהרגו: רס״ל (מיל׳) אדר גבריאל (24) מקיסריה ויהונתן אליאס (20) מירושלים    בקרב בדרום הרצועה נפצע באורח קשה קצין לוחם מסיירת גבעתי    מתחילת התמרון ברצועה נהרגו 293 חיילים
אורי מילשטיין
שיחת עומק עם האלוף בדימוס, השר לשעבר יוסי פלד, ועם קצין הארטילריה והמומחה לאסטרטגיה אדם פדר, על שמונת חודשי המלחמה מול החמאס. על תפקוד צה"ל ב-7 באוקטובר קבע פלד: "לא נסלח ולא נשכח"
איציק וולף
בסרטון נראה טרופנוב במצב בריאותי טוב כשהוא מדבר באופן קולח ושוטף    מתייחס בסרטון לסגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל, שהתרחשה בתחילת החודש
איציק וולף
ארגון הטרור הודיע למתווכות כי הוא מתנה את המשך המשא-ומתן לשחרור החטופים בהפסקת הלחימה ברצועת עזה    מוקדם יותר פרסם הג'יהאד האיסלאמי סרטון חדש של החטוף סשה טרופנוב
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il