X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הרפואה הטבעית מציעה מספר דרכים נוספות לטיפול בבעיה עצמה. למשל, צמחי מרפא או שינוי בהרגלי החיים הכולל תזונה נכונה, שימוש בארומתרפיה, תוספי תזונה ועוד
▪  ▪  ▪
ענת גנדלב [צילום: יח"צ]

אם גם אתם סובלים מאלרגיות שונות בתקופה זו של השנה, אם גם האף שלכם דולף ואתם צמודים לטישו - אז בוודאי תשמחו לשמוע על אופציות טבעיות להקלה ולטיפול בתופעות המטרידות האלו. עונת המעבר מקסימה רבים מאיתנו, אך לאחרים משמעותה של תקופה זו היא התקפי אלרגיה, דמעות, נזלת ובמקרים מסוימים הופעת פריחה בעור. למעשה מדובר באלרגיה עונתית התוקפת בחודשים אילו ובתחילת הסתיו אנשים בעלי מערכת חיסונית לקויה. ברפואה המשלימה (האלטרנטיבית) תופעת האלרגיות מככבת בראש רשימת תלונות המטופלים. היתרון של הרפואה המשלימה - מזעור תופעות הלוואי ביחס לרפואה קונבנציונלית וזאת בעיקר על-ידי שינויים באורח החיים.
האלרגיה העונתית מטרידה בעונות המעבר המתאפיינות בשינויי אקלים ובתפרחות שונות. בסתיו למשל, רוב האלרגיות נגרמות כתוצאה של שחרור נבגי פטריות, הנישאים באוויר ואוהבים תנאי מזג אוויר לח. כשהאלרגיה מתפתחת בחורף, גורמיה יהיו בדרך כלל אבקות של דשאים ועשבים. אלרגיה רב עונתית קשורה לחשיפה לאבק הבית, פרוות וקשקשי בעלי חיים, נוצות וכו'. אלרגנים אלה מצויים בכריות, בבגדים ובמרתפים. המצב מחמיר כאשר קיים יותר מגורם אלרגני אחד. האלרגיה מאופיינת בשחרור פתאומי ומהיר של חומרים כימיקלים מתווכי דלקת (כגון היסטמין) שהם הגורמים לביטויים השונים של האלרגיה לתוך מחזור הדם. כימיקלים אלה (והידוע במיוחד הוא, כאמור, ההיסטמין) גורמים לנפיחות של רקמות, לגירוי, להרחבה ולדליפה של כלי דם לרקמות שמסביב.
מה הסימנים לאלרגיה?
האלרגיה, או יותר נכון הכימיקלים, כדוגמת ההיסטמין, גורמים לגירוי הקרומים הריריים של האף, דרכי הנשימה העליונות והעיניים. המצב האלרגני מאופיין בגודש באף, בתופעת גרד, באודם, בפריחה, בעיטושים, בנזלת, בדמעות ובקוצר נשימה. ריכוז גבוה של האלרגן בגוף יכול לגרום להתקף אסטמטי קשה. סימן נוסף הוא עייפות, ולעתים עפעפיים נפוחים.
אפשר לטפל באלרגיה !
כדי להפחית אלרגנים סביבתיים בבית עדיף להימנע מהם! להימנע במיוחד בסתיו מלחות מוגזמת בתוך הבית וכמובן גם רצוי לנקות ולאוורר את הבית. כמו-כן יש להימנע מאלרגנים פוטנציאליים נוספים. כך למשל, להימנע מעישון בבית או בעלי חיים (לאלו שסובלים מתגובות אלרגניות על פרווה). אפשרויות הטיפול ברפואה הקונבנציונלית כוללות אנטיהיסטמינים, סטרואידים, מפחיתי גודש ואימונותרפיה.
הרפואה הטבעית מציעה מספר דרכים נוספות לטיפול בבעיה עצמה. למשל, צמחי מרפא או שינוי בהרגלי החיים הכולל תזונה נכונה, שימוש בארומתרפיה, תוספי תזונה ועוד.
דרך נוספת לטפל באלרגיות, שכבר הוכיחה את עצמה לאחרונה היא חדר פיטו אינהלציה. פיטו אינהלציה היא שיטה בה אדים קרים מועשרים צמחי מרפא ממלאים את חלל החדר הסגור למשך זמן הטיפול - שעה. כל מה צריך לעשות במהלך שעת הטיפול - לשבת ברוגע ובנינוחות על כורסאות נוחות למבוגרים ולאפשר לילדים לשחק ולצפות בטלוויזיה (לבאים עם הילדים). העיקר הוא לשהות בחדר ולנשום אדים מועשרים פורמולה טבעית צמחית. הפורמולות הטבעיות עשירות באוסף צמחים אנטי אלרגניים, הן מחזקת את מערכת החיסון, מחטאות את דרכי הנשימה ומשפיעות על הוצאת סילוק ליחה. פיטו אינהלציה יעילה גם במצבים של שיעול ונזלת, מקלה משמעותית על מצבו של האדם הסובל ממחלות דרכי האוויר כרוניות (ברונכיטיס ואסטמה). חשוב להדגיש כי אם את/ה סובל/ת מתופעה זו מומלץ לגשת לטיפול נטורופתי ולהתחיל בטיפול הטבעי אפילו כחודשיים לפני עונת המעבר (ולא לחכות להגעת הסימפטומים) על-מנת לחזק את הגוף, להכינו לעונת המעבר ולתמוך במערכת החיסון. כי אחרי הכול, מדובר בתופעה אלרגנית הקשורה למערכת חיסונית.

הכותבת היא מנהלת המרכז לאדים מרפאים 'פיטו סנטר'.
תאריך:  19/09/2010   |   עודכן:  19/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האף דולף? העיניים דומעות? פריחה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדוארד אטלר
רנו קליאו ספורט השתוללה בניחותא מול בית הקברות. אין לה מה להשתגע, היא יודעת שהיא האחרונה מסוגה
ענבל בר-און
אדם תובע רופא ברשלנות רפואית    האם מותר לאותו רופא ליתן חוות דעת הקובעת כי לא הייתה התרשלות בטיפול?    לא! הן בשל ניגוד העניינים המובנה והן בשל כללי האתיקה הרפואית האוסרים על רופא לפנות כנגד מטופלו לשעבר
אורה קורן
הם משתחררים בגיל 46, מקבלים פנסיה שמנה ויוצאים לחפש את דרכם אבל התסכולים בדרך למציאת עבודה רבים וזה עוד לפני שעולה נושא דרגות המס על הפנסיה    אז מה הפלא שאנשי קבע פשוט רוצים להמשיך לשרת
טובה ספרא
אובמה, הכוכב הדמוקרטי, עומד ליפול?    חשיפות חדשות בתחום הכלכלי    מהפכה חברתית חדשה    תמונת הכוכבים לשבוע 24.9.10-17.9.10
ליאת פיטקובסקי
היתרונות הבריאותיים, התזונתיים והמטהרים של צום יום הכיפורים    וגם: טיפים מקצועיים מה לעשות לפניו, במהלכו ובסופו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il