X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לחרדים יש הזדמנות היסטורית להציל מיליארדי נפשות הטור הזה חושב שהחרדים לא מספיק יהודים
▪  ▪  ▪
חסידי תולדות אהרון יושבים בסוכה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מכר שלי חזר מניו-יורק מזועזע. "ראיתי שם אנטישמים שמסיתים נגד יהודים בגלוי, ברחוב". מה, הקו-קלוקס-קלאן עדיין חוקיים? תמהתי. "אני מדבר על היזראליטים", תיקן אותי האנתרופולוג החובב. "זו כת של שחורים שבטוחה שהם בני ישראל האמיתיים. לדעתם היהודים, כולל כמובן הישראלים, הם רק מתחזים, גויים גמורים". סדרת התעודה 'צולם ביום חול' מזכירה שגם בישראל פועלת כת שלדעתה הישראלים אינם יהודים אמיתיים: כת החרדים האנטי-ציוניים.
הסדרה 'צולם ביום חול' מבטיחה "לראות את הגוונים שבתוך הגוש השחור והמאיים של החרדים", כהצהרת הבמאי, אך הפרק הראשון בה, שהוקדש לחסידות אהרון, עשה את ההפך: במקום לעדן את הסטיגמות המודבקות על פגוש תודעתנו, הוא רק חיזק אותן. מי שצפה בפרק, התרשם דווקא שהחרדים הם אכן "גוש שחור" שרבניו מוליכים אותו אל ניוון מחשבתי, בסרבם להתמודד עם סביבתם הלא-אורתודוכסית. בדיוק כפי שחזה להם ישעיהו ליבוביץ'.
אמנם גם לפני הסדרה ידעתי שחסידות אהרון אינה גרופי של המפעל הציוני, אך לא ידעתי שהקמב"ץ שלה, שמואל פפנהיים, הוא שר תעמולה אנטישמית. פפנהיים זה הדפיס חוברת שטנה המתארת את החלוצים העבריים כזֵדים בני בליעל. באחד האיורים בה נראים החלוצים (שפרצופם הנתעב והמזימתי לא היה מבייש את 'דר שטירמר') עומדים מבסוטים ליד מחנה אושוויץ. המסר: החלוצים עולזים על ההשמדה כי בזכותה תקום המדינה. קשה להימנע מהמחשבה שאפילו היזראליטים אחוזי השנאה נאורים יותר מ'העדה החרדית', משום שהם אינם רואים במדינתם ניו-יורק "פשע נגד מלכות שמיים".
למחרת שידר ערוץ 1 סרט תעודה על דתיים מסוג אחר, כאלה שאינם מייחלים לשובו של המנדט הטורקי. בסרט (ששודר במסגרת 'הסיפור האמיתי') נראו חברי הגרעין התורני בעכו צועדים בתהלוכה צוהלת לכבוד יום ירושלים. "באנו להרים את מורל התושבים", הסבירו הסרוגים. מתי יקום אדמו"ר חרדי שיבין את מה שהבינה הציונות הדתית, שבדלנות היא שטחיות?
לצערי, יש גם מחסור באדמו"רים הרואים בתורה קרדום לחפור בו חמלה. השבוע שאלתי כמה ח"כים חרדים כיצד יצביעו בנושא חוק הפרוות. האם ינצלו את ההזדמנות להפוך את ישראל למדינה שתחולל אפקט דומינו תחוקתי נגד תעשיית הפרוות הברברית? האם יתמכו בחוק האוסר על ייבוא מוצרי פרווה, שייצורם כרוך בהתעללות קשה בברואי-אל? והרי, לראשונה בהיסטוריה, מתאפשר לקומץ יהודים להציל מיליארדי נפשות מגורל אכזר ממוות! ואולם, הח"כים החרדים הבהירו כי אין בכוונתם לתמוך בחוק. בין נימוקיהם: חוסר רצון "לפגוע במדינות ידידותיות לישראל" וחוסר רצון לוותר על השטריימל (מה, התורה אוסרת על פרווה סינתטית?).
שמעה זאת רוח היהדות, הרחמנית בכל רמ"ח חמקמקותה, והלכה לחפש נפשות אחרות להתעבר בהן. נפשות שרוממות היהדות איננה בגרונן, אלא במעשיהן.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  29/09/2010   |   עודכן:  29/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש: אדמו"ר יהודי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
החרדים צבועים
יעלי111  |  29/09/10 18:42
2
יש חרדים ציונים לתפארת מדינת
רבקהלה  |  1/10/10 16:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוקי שדה, חיים הנדוורקר
תנאי הקבלה למשרת החלומות: ידיעת השפה האנגלית, הבנה בסיסית במורשת ישראל וקרבה למוקדי כוח בשלטון
צבי גיל
נראה שמסעות השיט לעזה הופכים לאט לאט ממחאה פוליטית לצעקה אופנתית    משום כך יש להתייחס אליהם ככה, לבדוק שהמטענים הללו לא מכילים נשק או חומרים מסוכנים ולאפשר לעולי הרגל החדשים להגיע לעזה ולהקיף את מסגד איבן מרווואן שבע פעמים    זאת תהיה פצצה הסברתית
ענבל בר-און
בחלק א' של הכתבה, המחשתי כיצד מיתוס "מסוכנותם" של מי שהוגדרו כ'חולי נפש' נולד מתוך מערך יחסי כוח לא שוויוני ומתוך צרכים מערכתיים של המערכת הפסיכיאטרית    עם זאת, העיתונות "כלב השמירה של הדמוקרטיה" וזו שאמורה להשתמש באור השמש, המחטא הטוב ביותר, בכדי לחשוף את האמת - משתפת פעולה עם המיתוס
יונתן שפירא
מה מתאים יותר ממארגון יהודי מאירופה שנאבק למען זכויות אדם ושלום כדי להביע את מחאתי? עכשיו על הסירה, אני מבין עוד יותר שקיבלתי החלטה נכונה
אברהם בן-עזרא
מומחה מטעם בית המשפט חייב להיות אובייקטיבי, חסר פניות ונאמן למקצועו. המומחה מחויב להיזהר בהתנהגותו בשטח, ובהתבטאויותיו בכתב. אם לא יעשה כן, ראוי כי ייפסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il