X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צבי שוב עורך דין שוב ושות', משרד עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ביהמ"ש דחה על הסף עתירה מנהלית שהוגשה נגד החלטת המועצה הארצית לאשר את התוכנית הידועה כ"מחתם ליבר" שפורסמה למתן תוקף בעקבות עת"מ 17959-09-10 עמותת "תושבים למען נווה צדק" נגד המועצה הארצית לתו"ב ואח' שניתן ע"י ביהמ"ש המחוזי בת"א בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים, מפי השופט עודד מודריק
▪  ▪  ▪
שכונת נווה צדק [צילום הדמיה]
נכשל הניסיון לעצירת בניית מתחם ליבר בנווה-צדק
עופר וולפסון
עתירת עמותת "תושבים למען נווה צדק" נדחתה על הסף * חויבה לשלם 100 אלף שקל * התקבלו טענות היזם לפיהן העתירה הוגשה בשיהוי ניכר, בהיעדר זכות עמידה ובהיעדר זכות עילה, וכי עניינה כבר נבחן ואושר על-ידי כל הוועדות התכנוניות
לרשימה המלאה

   אלעזר לוין
תושבים דורשים למנוע בניית 29 קומות בנוה צדק

   אלעזר לוין
אינטרקולוני: נגיב לבית המשפט - אם נתבקש

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים, החליט ביום א' (14.11.10) (כב' השופט מודריק), בהחלטה תקדימית, לדחות על הסף עתירה מינהלית שהוגשה לפתחו בספטמבר האחרון. העתירה הוגשה על-ידי עמותת "תושבים למען נווה צדק", נגד החלטת המועצה הארצית לתו"ב, שניתנה לפני מסםר חודשים. החלטה אשר דחתה את הערר שהוגש על-ידי הוועדה המקומית ושאישרה בכך, למעשה, את תוכנית תא/3596 - "מתחם ליבר", בהתאם להחלטת הוועדה המחוזית לתו"ב, שניתנה לפני כשנה.
מטרת התוכנית המוצעת היתה, בעיקרה, לשנות את ייעוד המתחם לאזור מגרש מיוחד (לבנייה למגורים או למשרדים), הכולל שטח פרטי פתוח ושטח ציבורי פתוח. התוכנית המופקדת הציעה שתי חלופות לשימושים המותרים במתחם: חלופה אחת - לשימוש משרדים, וחלופה שנייה - לשימוש מגורים, כאשר הוועדה המחוזית לתו"ב הוסיפה בהחלטתה חלופה נוספת של שימוש מעורב למגורים ולמסחר גם יחד. כשכל זאת, מבלי שהתבקש במסגרת התוכנית להגדיל את אחוזי הבנייה המאושרים לשטחים עיקריים, שנקבעו עוד קודם לכן במסגרת תוכנית תא/2342, שחלה על המתחם ושאושרה כבר בשנת 1991.
העתירה הוגשה לאחר שהתוכנית פורסמה למתן תוקף ולאחר שהוועדה המקומית, שהייתה העוררת היחידה שעררה נדון בפני המועצה הארצית, הודיעה כי אין בכוונתה להגיש עתירה מינהלית, כנגד החלטת המועצה הארצית, שדחתה את הערר שהגישה כאמור. יתרה מכך, הוגשה העתירה לאחר שנחתם הסכם אופציה בין המשיבות 4 ו-5 לעתירה, לרכישת השטח נשוא התוכנית.
עיקר טענות העותרת, שכלל לא הייתה עוררת/משיבה כדין לערר, התמקדו בהחלטת הוועדה המחוזית לאשר את החלופה הנוספת של שימוש מעורב במתחם.
בתגובה לעתירה הגישו המשיבות 2-1, המשיבה 4, שיוצגה על-ידי עוה"ד צבי שוב וגלית קיט-טלמור, והמשיבה 5, שיוצגה על-ידי עוה"ד אלי וילצ'יק, תגובה מקדמית לעתירה ובקשה לדחות את העתירה על הסף. במסגרת תגובותיהן נטען על ידן, בין היתר, כי יש לדחות את העתירה על הסף באשר היא נגועה בפגמים רבים ובהם, איחור ושיהוי ניכר בהגשתה שעליהם הסתמכו המשיבות 4 ו-5 ושבעטיים עלולים להיגרם להם נזקים כבדים ובלתי הפיכים, היעדר עילה, היעדר זכות עמידה, אי-מיצוי הליכים קודם להגשת העתירה, היעדר ניקיון כפיים וחוסר תום לב. כן נטען על ידן כי בית המשפט לעניינים מינהליים אינו מתערב בשיקול דעת מוסדות התכנון ואינו מחליף את שיקול דעתן בשיקול דעתו שלו.
בנוסף לכך ולחילופין, ביקשו המשיבות 4 ו-5, כי בית המשפט יורה לעותרת להפקיד ערובה להבטחת תשלום נזקיה ו/או הוצאותיה למשיבות בגין ניהול ההליך, במידה שיידחו טענותיהן המקדמיות.
המשיבה 3, הוועדה המקומית, חזרה, בתגובתה לעתירה, על טענותיה בערר, שהתמקדו בבקשתה לאשר בתוכנית חלופה תכנונית אחת - היא החלופה המעורבת.
זמן קצר לאחר שהתקיים דיון מקדמי בעתירה, נקבע על-ידי השופט מודריק כי דין העתירה להידחות על הסף.
באשר לטענת השיהוי קבע השופט, כי אין זה ברור כלפי איזו החלטה מכוונת העתירה. אם כלפי החלטת הוועדה המחוזית - כי אז הוגשה העתירה בשיהוי ניכר של כשנה, המצדיק כשלעצמו את דחיית העתירה על הסף, בין היתר נוכח העובדה שהתוכנית פורסמה וקיבלה תוקף. ואם כלפי החלטת המועצה הארצית - כי אז מצויה העתירה בגבולות המועד הקבוע בדין להגשתה.
באשר לטענה בדבר היעדר זכות עמידה להגשת העתירה על-ידי העותרת צוין, כי ספק רב אם בנסיבות של דחיית הערר קמה למי שהייתה משיבה לערר זכות להגיש עתירה מינהלית כנגד ההחלטה.
כמו-כן נקבע כי אין בידי העותרת עילת ערר, הואיל והשאלה שניצבה לפני ועדת הערר היא שאלה של ברירה בין חלופות לשימושי קרקע - שאלה שהיא תכנונית מטבע עניינה, ואשר עברה את כל מדורי הבחינה והעיון התכנוניים. על כן ומאחר שאין מדובר בהחלטה שהתקבלה בדרך פגומה תוך הפרת הדין או משיקולים שאינם ענייניים, קבע בית המשפט, כי נשמט הבסיס מתחת לפני העתירה. בהתאם לכך חויבה העותרת בתשלום הוצאות בסך של 100,000 שקלים.
יוער כי בית המשפט הנכבד הוסיף, כי יתר הסוגיות שהועלו בעתירה ותגובות המשיבות יפורטו בפסק דינו המנומק, שאמור להינתן ביום 18.11.10.
יצוין כי לאור נסיבות העניין, החלטה זו נכונה ומוצדקת ביותר, לטעמנו. זאת בין היתר לאור העובדה כי ניתן לקבל צו מניעה דה-פקטו על-אף שבפועל לא מבוקש במסגרת עתירות מינהליות סעד זמני, ומשכך אף לא מופקדת ערובה להבטחת הוצאות/נזקי היזמים, הרי שתוצאתם המיידית של נקיטה בהליכים אלו לעיתים עיכובים ארוכים ומיותרים, במקרה זה מדובר היה בשילוב של שיהוי ניכר יחד עם נזק צפוי רב ביותר, בשל העובדה כי החברה כבר הסתמכה על התוכנית וחתמה על הסכם אופציה והשיהוי עלול היה לגרום לה לנזק ניכר.

למען הגילוי הנאות נציין כי המשיבה 4 לעתירה יוצגה על-ידי משרדנו, כאמור.
תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דחיית העתירה נגד "מתחם ליבר" - הצדק נעשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סמדר טייטלר
למרק עוף ערך תזונתי רב - הוא מכיל ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים והינו בעל ערך קלורי נמוך יחסית. מרק עוף מחמם, תומך בפעילות מערכת החיסון ומקל על התקררויות
שולמית קיסרי
ביקורת לשני ספרים חדשים: "מאחורי הכסף יש סיפור" - אנתולוגיה של נובלות, הוצאת אחוזת בית; ספר ישראלי מקורי    "תבונת האוהבים" - פאבלו סימונטי, מתורגם מספרדית, הוצאת מטר; על מערכות-יחסים שמשתבשות
חגית כהן
למאמנת הכושר של 'לרדת בגדול' יש איבר רופס כמו ג'לי דאשתקד    על ריאליטי המבוֹססת בשאול התחתיות של הגשמיות הגופנית משום שהיא נטולת זיק של שמחה, תקווה או כל סממן מטא-בהמי אחר
ד"ר נמרוד פרידמן
ניתוחים פלסטיים הפכו לדבר שבשגרה, יותר ויותר נשים מבקשות לעבור שינויים אסתטיים החל בעיצוב החזה, הרמת פנים, שאיבת שומן, ואפילו הגברים לא נשארים מאחור    מאלו טעויות כדאי להימנע בטרם פונים למנתח פלסטי ומה עלינו לברר ולדעת מראש?
יעקב בר-און
דביר בנדק, האיש שפרץ במלוא גופו אל כל במה אפשרית, מאוכזב מתגובות הקהל הצעיר להצגה 'רביזור': בני הנוער פשוט לא מבינים מה הבעיה עם דמות ראש העיר המושחת. אם זה רק היה תלוי בבנדק, הם כבר היו יוצאים לרחובות. נכון שהוא עצמו כבר לא ישתטח על כבישים, אבל אפשר ללמוד ממנו איך שחקנים צריכים להגיב להתעללות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il