X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עידן מיליצר סקסולוג המרכז הרפואי תל-אביב
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הדעות הרווחות רואות בזקנים, חסרי מיניות, נטולי דחפים, רצון ויכולת לקיום יחסי מין ונעדרי כל התעניינות בתחום הודות להתפתחות הטכנולוגיה הרפואית, גילוי תרופות חדשות והבנה טובה יותר של מנגנוני הגירוי והתגובה המינית, ניתן כיום לשמור על פעילות מינית טובה ומהנה, גם בגיל המבוגר
▪  ▪  ▪
שומרים על הרומנטיקה [צילום: AP]

כולם יודעים שבגיל 20 עומד בצ'יק, בגיל 40 עומד עם צ'ק ובגיל 60 כבר צריך ג'ק - הכצעקתה? אהבה, רומנטיקה, חושניות ומיניות בגיל הזקנה, הם נושאים מושפעים בדעות קדומות ובתפישות אשר הבסיס להן הופרך כבר באמצע שנות ה-20 של המאה הקודמת.
הדעות הרווחות רואות בזקנים, גברים ונשים, חסרי מיניות, נטולי דחפים, רצון ויכולת לקיום יחסי מין ונעדרי כל התעניינות בתחום. יחסי מין ומיניות הם סמל לחיים ומתקשרים לחיוניות, לנעורים, לויטאליות, לבריאות, ליופי, להנאה ול"חיים הטובים". במילים אחרות, פעילות מינית היא נחלתם של "צעירים חסרי מנוח". מהנחת יסוד זו, נובעות, לא אחת, תגובות של פליאה ואף גיחוך לשילוב המושגים מיניות וזקנה. במצבים רבים פעילות מינית בקרב זקנים נתפסת כפעילות חריגה, השמה את הקשיש/ה באור שלילי. בקיצור, זקנים "לא עושים את זה"!

האומנם?

מחקר שנעשה בישראל מצביע על הנתונים הבאים: כ-90% מהגברים וכ-70% מהנשים, בטווח הגילאים 60 ועד 80, קיימו יחסי מין בשנה האחרונה. 62% מהנשים ו-86% מהגברים העידו על כך שחיי המין חשובים עד חשובים מאוד לשימור הזוגיות בגיל הזהב.
תדירות יחסי המין אף היא אינה מביישת את הקשישים. ממחקר אחר שנערך בארץ עולה, כי 33% מהגברים ו-5% מהנשים, קיימו יחסי מין בתדירות של פעמיים ויותר בשבוע. כאשר מדובר ביחסי מין פעם אחת בשבוע, אזי כבר 51% מהנשים "טומנות ידן בצלחת" ו-21% מהגברים גם הם נוטלים חלק בהנאה. התדירות השוויונית היא בין 3-1 פעמים בחודש ונעה בערך ב-25% משני המינים.
נתונים אלו רק מחזקים את ההבנה, כי ישנם מרכיבים באישיות האדם, אשר אינם משתנים עם העלייה בגיל. בדומה לצרכים פיזיולוגיים אחרים (אכילה, שתייה, שינה וכדומה), גם הצורך בקרבה, באינטימיות, במגע גופני ומיני, הינם צרכים טבעיים של האדם, הקיימים לאורך כל מעגל החיים.
הפעילות המינית היא פעילות מורכבת הרמונית, תנועתית, תחושתית, רוחנית, גופנית ונפשית. הפעילות המינית משפיעה על הרגשת הבריאות הכללית של האדם ומהווה חלק מזהותו בכל גיל. יתרה מכך, הפעילות המינית מהווה בסיס ראשוני לקשר אנושי וזכות יסוד של כל אדם, ללא תלות בדת, גזע וגיל.
עם זאת, לא ניתן להתעלם מתהליכי ההזדקנות, אשר פוגעים בפעילות הפיזיולוגית של כל מערכות הגוף, ביניהם גם שינויים במערכת המין, המתבטאים בהאטת קצב הגירוי של גברים ונשים כאחד, קשיים בהשגת זקפה, ירידה בחשק המיני, יובש בנרתיק וכאבים בעת חדירה וכדומה.
החדשות הטובות הן, כי הודות להתפתחות הטכנולוגיה הרפואית, גילוי תרופות חדשות והבנה טובה יותר של מנגנוני הגירוי והתגובה המינית, ניתן כיום לשמור על פעילות מינית טובה ומהנה, גם בגיל המבוגר.
ראשית, יש להכיר ולהבין את השפעת השינויים הפיזיולוגיים על הפעילות המינית ולקבלם גם אם הם יוצרים מגבלות שונות או מחייבים אותנו לשנות את דפוסי ההתנהגות המינית שלנו.
שנית, יש לגשת בפתיחות ובקבלה של האמצעים והפתרונות העומדים בפנינו. המרפאות לייעוץ וטיפול מיני מעמידות בפנינו, שיטות אבחון מגוונות, קשת רחבה של טיפולים תרופתיים ו/או סקסולוגים, המסוגלים לתת מענה למרבית הבעיות בתפקוד המיני של אוכלוסיית גיל הזהב, וחבל שלא להיעזר בהן.
שלישית, חשוב לזכור כי יחסי מין אינם חייבים להיות ספונטניים. הכנת אווירה מתאימה (מיקום, שעה נוחה ביום, כיוון אורות, התאמת מוזיקה וכדומה), סילוק גורמים מפריעים (ילדים/נכדים, רעש חיצוני לא נעים וכדומה), והכנה אישית (התחשבות בזמני ארוחות, נטילת תרופות, רמת העייפות או המוכנות הנפשית וכדומה) יעלו את החשק המיני וישפרו את התפקוד המיני.
לצד כל אלה, חשוב להדגיש את מקומו וחשיבותו של טיב הקשר הזוגי בשימור התשוקה המינית והרצון לקיים יחסי מין בגיל הזהב. במחקרים רבים בארץ ובעולם, נשים רבות דיווחו על ירידה מהותית בחשק המיני עקב הימצאותו של בן זוג שאינו רגיש וקשוב לצרכיהן, חוסר סובלנות והבנה הדדית ותחושה של כלי קיבול לסיפוק צורכי בן הזוג בלבד, הוו זרז לירידה בחשק המיני של נשים ולהימנעות מפעילות מינית.
בניגוד לזאת, בקשרים זוגיים ארוכים או חדשים, במסגרתם בן הזוג השקיע יותר, חיזר, הביע רגשות והיה קשוב לצורכי האישה, אפילו אם מתוך כוונה להרשים אותה, התשוקה המינית עלתה.
עוד הראו המחקרים, כי למשך הקשר לא הייתה חשיבות על מידת החשק המיני, אלא למידת ההשקעה הרגשית מצד בן הזוג. בקרב נשים מחוזרות, בין אם במסגרת קשרים חדשים ובין אם במסגרת קשרים ממושכים, לא נצפתה ירידה בחשק המיני או בתדירות קיום יחסי מין, עם העלייה בגיל.
המסקנה היא, שתקשורת זוגית פתוחה, חברות ותמיכה לצד הסרת המגבלות הקשורות בתקשורת אודות הנושא האינטימי על שינוייו ומגבלותיו, הם המפתח לשמירת הפעילות המינית, על מגבלותיה, גם בגיל הזהב. בגיל זה, הדגש הוא יותר על ה-outercourse (פעילות מינית שאינה מערבת חדירה) מאשר על ה-intercourse (יחסי מין מלאים/משגל).
למידע וייעוץ בנושא מיניות, ניתן לגלוש לקהילת זוגיות וטיפול מיני, של המרכז הרפואי תל אביב ותפוז אנשים, בניהולו של עידן מיליצר, בכתובת.

הכותב הוא סקסולוג במרפאה לייעוץ וטיפול מיני, בבית-החולים ליס ליולדות במרכז הרפואי תל אביב
תאריך:  14/02/2011   |   עודכן:  14/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיניות בגיל הזקנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם 33 אחוז מהגברים ורק 5 אחוז
אונן בן יהודה  |  15/02/11 11:08
2
מסאזים בהתאמה אישית משנת 96
gavriel  |  16/06/11 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אינס ורנר
השפתיים של האישה הן הראשונות לקבוע את יופיו של החלק התחתון בפנים    שפתיים רחבות, מלאות, מוגדרות היטב ובשרניות, הן ללא ספק אחד הסממנים הבולטים לאטרקטיביות האישה
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה    והפעם: המשרד לביטחון פנים לא מציב יעדים של ממש לירידה בפשיעה, אך מבטיח שהשנה סוף-סוף יוקם מערך כיבוי ארצי
טליה לביא
כולנו מודעים לכך ששתייה מספקת חשובה וחיונית. האם אנחנו באמת יודעים עד כמה? האם אנחנו באמת עושים מה שנחוץ לנו? האם אנחנו שותים מספיק? ומה אנחנו בוחרים לשתות? ומה כדאי?
אלישע פורת
בסוף שנות השלושים, בתל אביב הקטנה, צמחה ידידות הדוקה וקצרת-ימים בין לאה גולדברג, יצחק שדה ומשורר היידיש הנשכח משה ליפשיץ. דרך ארוכה עשה ליפשיץ, מסוכן סובייטי - עד לסייען של ארגון ה"הגנה". מותו החטוף, בפסח ת"ש, אפריל 1940, כשהיה רק בן 46, קטע את המשך הסיפור. הוא נטמן בבית העלמין של נחלת יצחק בלוויה מרגשת, שזכתה לסיקור מרגש ביומון "דבר"
גרשון אקשטיין
מפרסומים נודע כי מספר רשויות מתכוונות להפוך את החברות הכלכליות בתחומן ליזמיות הבלעדיות של תמ"א 38 לחיזוק מבנים מפני רעידות-אדמה    למה זה לא טוב הן לחברות הקבלניות והן לבעלי הדירות? ומדוע כדאי להשאיר את המו"מ בין החברה היזמית לבין הדיירים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il