X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם אתם יודעים שחלק לא קטן מהפריטים שיש לכם בבית, כלל לא מתאימים או לא נוחים לשימוש? האם אנו לא יודעים להבחין בין טוב או רע, או שאולי פשוט זה חלק מהעניין שאין זהות אינטרסים בין רצון היצרן לבין הנוחיות שלנו? לא מדובר על משהו מכוון, אלא שנקודת ההסתכלות של שני הצדדים לא תמיד זהה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בבית שלנו יש המון פריטים ומוצרים. לפעמים אנו לא יודעים אפילו כמה. האם פעם ניסיתם לספור אותם? בטוח שלא, שהרי יש לכם בטח עיסוקים קצת יותר מעניינים. האם אתם יודעים שחלק לא קטן מהפריטים שיש לכם בבית, כלל לא מתאימים ואו לא נוחים לשימוש.
הדבר מוזר, שהרי את רוב הפריטים בבית, אתם הם אלה שבחרתם לקנות ולכן נשאלת השאלה הכיצד?, האם אנו לא יודעים להבחין בין טוב או רע, או אולי פשוט זה חלק מהעניין שאין זהות אינטרסים בין רצון היצרן לבין הנוחיות שלנו. לא מדובר כאן על משהוא מכוון או במזיד, אלא שנקודת ההסתכלות של שני הצדדים, לא תמיד חד ערכית וזהה. על-מנת להבהיר טוב יותר את הסוגיה אתן שתי דוגמאות קטנות.
הראשונה באה מתחום קופסאות האחסון מפלסטיק אשר, נמצאות בשפע בכל ארון ואו בתוך כל מקפיא ומקרר. מי לא מכיר קופסאות אלה. האם כולם מרוצים מהן? האם אצל כולם הן מסודרות אחת בתוך השנייה בארון, באותו אופן שאנו קנינו אותן בחנות? האם לכולן יש מכסה?. מאחר שהתשובה היא ברורה, נשאלת השאלה, איפה כאן הקאצ' ? - הקאצ' הוא בראייה שונה של היצרן ושל הצרכן.
היצרן מסתכל, במיוחד בתחום הפלסטיקה, ששם מחיר המוצרים הוא זול במיוחד, גם על עלויות השינוע וההפצה. כל תוספת עלות במוצרי נפח אלה, מייקרת את המוצר באחוזים ניכרים ולכן הוא מקדיש מחשבה וזמן לנושא. ליצרן נוח יותר לייצר מוצר אשר הוא יכול להכניס אחד לשני ובכך "לחסוך מקום ועלות".
מחשבה זו נראה שלא תואמת תמיד את רצון הלקוחות ואכן לאחרונה ירד הביקוש לקופסאות אלה והצרכנים למודי הניסיון, מעדיפים לרכוש סוג אחד של קופסאות באותו גודל או מידה ועם מכסה אחיד, אשר עושה סדר והיגיון בארון, תוך מתן עדיפות ברורה לצורה המלבניית.
השנייה - באה מעולם המוצרים של איקאה, שם ניתן דגש רב לעלויות ההפצה של המוצרים, גם על-מנת להציע אותםב זול, אך בעיקר להגדיל את שיעור הרווח האדיר, שיש להם ממכירה של כל פריט (שיעור הרווח הגולמי לפריט, יכול לנוע בן 40-70%%).
בהקשר זה, נדיר יהיה למצוא באיקאה לשתייה חמה, עם ידית או בשפת הכלים, "אוזן", שכן המוצרים שם נכנסים אחד בתוך השני.
אם נראה כוסות עם אוזן, אזי מידת הנוחות שלהם מוטלת בספק, כי בקושי ניתן להכניס שם אצבע אחת וגם היא לא עבה במיוחד. ולכן בכל פעם שאתם עומדים פריט לבית, חישבו גם על מידת התאמה שלו להרגלי החיים שלכם ולא רק למידת האטרקטיביות שלו במחיר ואו בשילוט בנקודת המכירה.

הכותב הוא יועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.
תאריך:  18/04/2011   |   עודכן:  18/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם היצרנים מייצרים את מה שנוח גם ללקוחות?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם יצרני נעלי נשים?
מוקשי נעל  |  18/04/11 10:26
2
התמונה מזכירה את ד"ר קידר
המומחה  |  19/04/11 09:15
3
העולם מתמלא בזבל יקר קצר חיים
ירון זכאי  |  19/04/11 18:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
יומנו האישי של האיש העומד מאחורי הקלעים של הסלבריטאים    יוסי מימוני - מלבד היותו מפיק חדשות וצלם עיתונות הוא רומנטיקן בדם ומתגעגע לתקופות בעבר, הוא איש רוח וחושב שלכל אדם יש קצב גדילה וחשיבה משלו    כתבה רביעית בסדרה "גבעת פייסבוק אינה עונה"
הודיה כריש-חזוני
בצעד נדיר, עתרה פרקליטות המדינה נגד המנהל האזרחי - זרוע ביצועית של המדינה - בבקשה לבטל את הנוהג שלפיו קרקע ביו"ש נחשבת בחזקתו של החקלאי אם עיבד אותה במשך עשר שנים מבלי שמישהו ערער על כך. אורית סטרוק: "אנו עומדים בפתחה של קטסטרופה. זו עתירה פוליטית של הדרג הפקידותי המבקש להדיר את רגלי היהודים מאדמותיהם"
חגי סגל
ניקיונות פסח של אריה דרעי כוללים הפעם השלכה לפח של המפלגות הדתיות ושאיבת אבק ממדפי אוסלו. אם לא הרב עובדיה, הוא מגלה, הייתי מצביע נגד. הפוליטיקאי החרדי שכיכב בממשלת רבין מתחייב בהן צדקו לא להמליך פעם נוספת על ממשלת שמאל צרה, אבל גם לא לתת יד לממשלת ימין צרה. מה בדיוק יצא לכם מממשלת נתניהו, הוא שואל את המתנחלים. באמת מה?
שולמית קיסרי
ספר מרתק חדש של דוד שליט    בספר שלל תמונות שחור-לבן שלו וטקסטים שנכתבו על-ידי ישראלים מברנז'ות האמנות, הספרות, העיתונות, התיאטרון והקולנוע בישראל    מעין גירסה ישראלית של הסרט ה"סינמה פרדיסו" ומתאהבים בספר כמו שאהבנו את הסרט האיטלקי
ליאון אלי
קונצרט בו מנגן פול גלבריית תעתיקים של יצירות קלאסיות לגיטרה וכן טריו זמפירסקו, יצירות קלאסיות מפורסמות וקלילות    לראות או לא לראות? קונצרט שכל חובב נגינת גיטרה יכול למצוא בו את החלק שהוא לטעמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il