X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הגרסה האמריקנית ל"חטופים" היא סדרת מתח קצבית ומהירה, מלאה בסצנות אלימות של סקס ועינוי שבויים בין קלייר דיינס כסוכנת CIA לדמיאל לואיס בתפקיד החייל השבוי אפשר להתחיל להתמכר
▪  ▪  ▪
סוכנת CIA אימפולסיבית, שמשתמשת בגופה קלייר דיינס [צילום מסך-עכבר העיר]

בשנים האחרונות שימשה הטלוויזיה הישראלית כמוקד פיתוי לא קטן לרשתות האמריקניות. אלה מיהרו לקחת את הפורמטים המצליחים בגרסת הכחול-לבן, ולנסות להפוך אותם למוצר שיכבוש גם את הצופים האמריקנים.
חלק מהגרסאות המחודשות זכו לשבחי המבקרים והצופים (בטיפול), וחלק לא צלחו את המהפך ונעלמו מהמסך אחרי מספר פרקים בודדים או עונה אחת בלבד (רמזור, האקס המיתולוגי). כעת מגיעה אל המסך הגרסה האמריקנית של חטופים, שאם נשפוט אותה על-פי הפרק הראשון, צפוי לה עתיד מרובה צופים ועתיר רייטינג.

סקס ועינויי שבויים

הסדרה, שעלתה אתמול בלילה ברשת 'שואוטיים' תחת השם Homeland, הצליחה כבר בפרק הראשון לשרטט עלילה מותחת, מלאת רבדים ודמויות בעלות עומק, שישאירו אתכם מחכים בקוצר רוח לפרק הבא. אין ספק שהצלחתה של "HomeLand" להתבלט מעל 30 הסדרות החדשות של עונת הסתיו האמריקנית, קשורה במידה רבה לטביעת האצבע של יוצרי הגרסה האמריקנית, ששימשו כמפיקים בכירים וכותבים ב-24. הצמד, הווארד גורדון ואלכס גנזה, משלבים בהצלחה בין קצב מהיר ובין איזון נכון בין פלאשבקים והתרחשויות בהווה, שמעניקים לסדרה טאץ' של "24", אך באותה עת משאירים לה מקום רב לעמוד בזכות עצמה - ולא מנסים להפוך אותה למחליפה של הסדרה המצליחה, שירדה בשנה החולפת מהמסך.
על-רקע האקשן האינטנסיבי שיצקו השניים ל"HomeLand" כבר בדקות הראשונות של הפרק ברור כי המקור הישראלי משמש כהשראה ראשונית בלבד, וכי האמריקנים מתכננים לקחת את העלילה אל מקומות אחרים לגמרי.
סיפור המסגרת של "חטופים" נגע בעצבים החשופים של החברה הישראלית, ובהתאם, התנהלה הסדרה באיטיות וברגישות, בעוד היא בוחנת את התמודדותם של החיילים עם החזרה אל המשפחות שהותירו מאחור ועם המיתוס שנוצר סביבם.
אם "חטופים" המקורית עסקה בשני חיילים ששבו לישראל לאחר שנים של שבי בלבנון, שמסתירים סוד כבד מנשוא על מה שבאמת אירע לחייל השלישי שנפל בשבי, "HomeLand" אומנם לקחה מ"חטופים" את הנושא האקטואלי והטעון, אך החליפה את האיטיות והרגישות במתח קצבי ומהיר, מלא בסצנות אלימות של סקס ועינוי שבויים שהולכות רחוק ככל האפשר (כמו שרק רשת כבלים אמריקנית יכולה להרשות לעצמה). כמו-כן, לעומת החטופים בסדרה המקורית, החליטו יוצרי "HomeLand" להתמקד בדמותו של חטוף אחד בלבד - שנפל בשבי אל-קאעידה במשך שמונה שנים.
ההבדל הגדול בין עלילתן של הסדרות הוא, שנקודת הסיום של "חטופים", משמשת למעשה כנקודת המוצא של "HomeLand", ששמה את הקלפים על השולחן כבר בפרק הראשון, ומשאירה לצופים להחליט כיצד הם תופסים את הגיבור (זהירות, ספוילר לסדרה הישראלית).
בעוד הפינאלה של "חטופים" הציגה את הסוד במלואו וחשפה כי החייל השלישי, עמיאל, התאסלם ונשאר בלבנון, "HomeLand" מציגה מראש את האפשרות (ומדובר באפשרות בלבד) שהחייל השבוי הפך למרגל של אל-קאעידה, שמתכנן את פעולת הטרור הבאה בארצות הברית. בהתאם להתנהלות האינטיליגינטית והמחושבת של הפרק הראשון, האפשרות כי הוא "החליף צד" רק מוצגת לצופים מבלי לנקוט עמדה, ולמרות שהפלאשבקים אכן מאשרים שברודי מסתיר סודות, אין הדבר אומר בהכרח שהוא אכן טרוריסט.

עומדת בזכות עצמה

את העלילה המותחת נושאים על כתפיהם שחקנים מוכרים ומצויינים. קלייר דיינס ("אלה הם חיי", "טמפל גרנדין"), מצליחה להרשים מייד עם דמותה כסוכנת CIA, החושדת כי הגיבור החדש של אמריקה הפך במהלך השבי לסוכן כפול, ומתכנן את "ה-11 בספטמבר הבא". הקושי להאמין לחשד שכזה מתגבר, מאחר שלא מדובר בסוכנת ייצוגית ומוקפדת, אלא בבחורה מתוסבכת, אימפולסיבית ובעלת הפרעת אישיות דו-קוטבית, שלא מהססת להציע את גופה כשוחד כשדוחקים אותה לפינה.
לצידה ניצב דמיאן לואיס (אחים לנשק) כחייל השבוי, שמפגין משחק עוצמתי שנע בין דיוק ואיפוק ובין איבוד שליטה נוגע ללב. פרט להם, מככבים בסדרה גם מנדי פטינקין ("הנסיכה הקסומה"), מורנה בקארין ("פיירפלי", "V"), וכן יוסף סוויד הישראלי שמפציע לרגע על המסך בתחילת הפרק הראשון.
אין ספק שהסדרה חבה רבות ל"חטופים", ולמרות השינויים המהותיים בעלילה ובאווירה, יוצרי הגרסה האמריקנית לא ויתרו על הניואנסים של הסדרה המקורית. וסצינות בהן בנו של השבוי פוגש לראשונה את אביו ומציג את עצמו בלחיצת יד או בדמותה של אשתו, שבוחנת את עצמה ללא הרף במראה לקראת המפגש, ומסתירה את הרומן שהיא מנהלת - במקרה הזה עם חברו הטוב של בעלה. עם זאת, הסדרה האמריקנית בהחלט עומדת בזכות עצמה, וסביר להניח (וגם נכון לעשות כן), שההשוואות הראשוניות לסדרה הישראלית יתפוגגו מהר מאוד.
למרות שהפרק הראשון מצליח להשאיר חותם, הוא אינו חף מפגמים, ובראשם - הטיפול בדמויות הנשיות, שנראות ברגעים מסויימים מאולצות ומעט מלאכותיות (בקארין מפגינה משחק לא אחיד כאשתו של החייל, ועל דיינס הועמסו כל התסבוכים האפשריים במקום להסתפק בפגם או שניים). עם זאת, נדיר שסדרה מצליחה לגרום לצופים להתחייב אליה לאחר פרק אחד בלבד, והפיילוט של "HomeLand" בהחלט עושה זאת. אם יוצרי הסדרה לא יעשו טעויות מהותיות בהמשך הדרך, מסתמן כי לסדרה יש פוטנציאל גבוהה להפוך לאחת הדרמות המושקעות והסוחפות של הסתיו.

תאריך:  03/10/2011   |   עודכן:  03/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי ערן
ההתמקדות בטיוח משאירה את הבעייתיות בפעולת החיסול לא מטופלת ומתעלמת מאחריות הדרג המדיני בפרשה    עם זאת, הסרט העוסק בפרשת קו 300, הוא מסמך עיתונאי חשוב ונדיר בעידן שבו התקשורת והשלטון קרובים מאי פעם
אלי אלון
בתחילת שנות ה-70 החליטה הממשלה לעקור את תושבי תוחלת מכפרם. הם פונו לישוב אזור ולישובים נוספים. כפר תוחלת פורק ושטחו סופח לכפר חב"ד ונבנו עליו שכונת הווילות של כפר חב"ד ובניין 770
רעות וילף
לקול תשואות התקשורת בוטלה התוכנית לסגור בהדרגה את בית הספר נר עציון בפתח-תקווה, שאוכלס כולו בתלמידים מהעדה האתיופית, והוא נסגר בבת אחת. עכשיו, כשהילדים תקועים בלי מוסד חלופי, מתברר שיותר משההורים לחצו לסגור את בית הספר, פעילים עדתיים בעלי אינטרס לחצו על ההורים
סופיה רון-מוריה
על-פי התחייבויות המדינה לבג"ץ, בחודשים הקרובים יפונו מבתיהן למעלה מ-150 משפחות במגרון וביישובים נוספים. חברי הכנסת רותם, אורלב ואורבך תמימי דעים: הפינויים שבדרך הם 'פצצה מתקתקת' שאם לא תנוטרל תביא להפלת הממשלה
פזית רבינא
מאחורי הדיווחים הצהובים בעיתוני בריטניה על קשר לכאורה בין שליח הקוורטט לאשת העסקים הישראלית, מסתתרים מאבקי שליטה בין אבו-מאזן לסלאם פיאד, כמו גם אכזבה מעמדתו של בלייר סביב הפנייה הפלשתינית לאו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il