X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חיילי העוצבה הסורית שאמורים להיות מוצבים ברמת הגולן, עברו ברובם לצפון סוריה והשאירו את השטח נטוש
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל בני גנץ ברמת הגולן [צילום: דו''צ]
"נרצח את המפקדים, ולא נילחם על רמת הגולן"
פזית רבינא
הרבה אומץ נדרש מצדו של אלאן, חייל קומנדו צעיר ממוצא כורדי שערק מהצבא הסורי ושצפוי לו גזר דין מוות אם יחזור למשפחתו - כדי להתראיין לעיתון ישראלי דווקא * ממקום מחבואו באיסטנבול הוא מספר על שטיפת המוח שעברה יחידת הקומנדו שלו ("אמרו לנו שהתושבים הם טרוריסטים") * חושף: "בג'יסר היה טבח כפול - בתושבים ובחיילים סרבנים" * טוען: "החייל הסורי יעדיף לרצוח את מפקדו מאשר להילחם על רמת הגולן"
לרשימה המלאה

מקורות סוריים אישרו ל'מקור ראשון' מידע המסתובב מזה ימים אחדים באינטרנט ולפיו הצבא הסורי דילל לאחרונה את כוחותיו ברמת הגולן בצורה משמעותית. לדבריהם, גנרל עלי איוב, עד לאחרונה מפקד עוצבת רמת הגולן, קוּדם לאחרונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, וחיילי העוצבה הועברו לצפון סוריה. זאת במסגרת היערכות לקראת מבצע צבאי נרחב לדיכוי ההתקוממות העממית בסוריה - מה שעל פניו מותיר את הגבול עם ישראל פרוץ לחלוטין.
בדובר צה"ל העדיפו למלא את פיהם מים בתירוץ המופרך "איננו נוהגים להתייחס לתנועת צבאות זרים", אולם משיחות עם אנשים ברמת הגולן העוקבים אחר המתרחש בצדו השני של הגבול, עולה שאכן זה המצב. השאלה היא, כמובן, מה מתרחש.
אסד יודע שהסכנה האמיתית להמשך שלטונו מאיימת מבפנים ולא מישראל - מה שמאפשר לו להטיל אל תוך המערכה הפנימית כוחות טריים גם במחיר השארת הרמה חשופה לגמרי. אולם לדברי המקורות הסוריים, ייתכן שמדובר במהלך מתוחכם שנועד לייצר "פריצה ספונטנית" של הגבול בסגנון יום הנכּסה, לרגל ההצבעה המתוכננת באו"ם על הכרה במדינה פלשתינית.
פריצת הגדר ברמת הגולן היא אחד התרחישים שכבר נדונו בחודשים האחרונים במסגרת ההיערכות הכללית לקראת מופע האימים של ספטמבר. ועדיין, התעלומה בעינה עומדת. האם אסד מכין סוג של מלכודת לישראל לקראת ההצבעה באו"ם? כידוע, במציאות אין ואקום. לכן, כל קשת האפשרויות פתוחה. החל מהאפשרות שהתנועה היחידה בשטח תהיה של החצבים, שירכינו ראש ברוח הסתיו, דרך טפטוף של סקרנים, וכלה בהסתערות על הגדר.
האי היווני
אי המבטחים של מיודענו אלאן, החייל שערק מצבא סוריה, הוא יוון. אבל הוא זקוק לעו"ד יווני. מישהו מכיר?
▪  ▪  ▪

לכל קוראיי שהתעניינו בשלומו של אלאן, חייל הקומנדו הסורי שערק ומסתתר אי שם בשכונת עוני באיסטנבול [ראו משמאל], כפי שהבטחתי - הרי עידכון על מצבו של הבחור: על-פי עצתו של עורך הדין ניק קאופמן, המתמחה במשפט בינלאומי ואף שירת כתובע בבית הדין הבינלאומי בהאג, פנה אלאן לארגון Human Rights Association הנחשב ארגון זכויות האדם הטוב והאמין ביותר ב טורקיה, או כפי שציינו אחדים - ארגון זכויות האדם האמין היחיד ב טורקיה.
אלאן פנה אליהם ושטח לפניהם את סיפור בריחתו מן הצבא הסורי, בתקווה שמצבו יאפשר לו להגיש בקשה לקבלת מעמד של פליט ולהתגורר ב טורקיה עד יעבור זעם. הוא הדגיש לפניהם שבסוריה צפוי לו גזר דין מוות. אלאן שב והסביר לנציגת הארגון שדרישת השלטונות ב טורקיה להכניס אותו למחנה פליטים על גבול סוריה בעייתית בגלל הסתננות אנשי מודיעין סורים למחנה - מה שעלול לסכן לא רק אותו, אלא גם את משפחתו. נציגת הארגון ה טורקי השיבה לאלאן שעמדתו מובנת, אולם ידיה כבולות לחלוטין ועליה לציית להוראת השלטונות בעניין.
לאחר שכיוון פעולה זה נסגר בפני אלאן, נותרו לו אופציה אחת מרכזית - לנסות לחצות את הגבול מ טורקיה ליוון, ושם להגיש לשלטונות בקשה למקלט מדיני. אלאן בודק כעת את האפשרות הזאת, שהיא יקרה וטומנת בחובה לא מעט סיכונים, כולל האפשרות שייתפס במהלך מסעו לגבול ואז יושלך לכלא ה טורקי. אולם לאלאן יש סיכויים לא רעים להצליח במשימה, במיוחד אם יצליח למצוא ליווי מתאים בדרך לגבול. בכך יצטרף אלאן לאלפי מהגרים ממדינות העולם השלישי שגונבים מדי שנה את הגבול ליוון, דרך טורקיה, בדרכם לאיחוד האירופי הנכסף.
אולם אלאן איננו מהגר עבודה. הוא פליט נרדף, ואמורים לחול עליו חוקים אחרים שיגנו עליו. כזכור, הוא בן 21 בלבד. סיכוייו להצליח בדרכו אל החופש יגדלו מאוד אם בצד היווני של הגבול ימתין לו פעיל זכויות אדם או עורך דין יווני, שיהיה מוכן עם 'תיק', שעמו ייגשו יחדיו היישר לרשויות.
אלאן זקוק לעזרה במציאת עורך דין כזה. אם יש מי מקוראי המדור הנאמנים שחושב שהוא יכול לסייע בחיבור מעין זה או בכל דרך אחרת שתסייע למיודענו, הוא מוזמן לפנות בעניין. בינתיים, אלאן מעביר את רוב הזמן בבית שבו הוא מסתתר, מדליק סיגריה בסיגריה ומשוטט באינטרנט.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  10/10/2011   |   עודכן:  10/10/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
חילוף תפקידים מעניין בתוכנית שידוכים
דוד חרמץ
עד התפטרותה מראשות קרן 'אייפקס' בישראל, סיפורה של זהבית כהן נראה היה כסיפור הצלחה חסר תקדים של צעירה מפתח תקוה שהגיעה לצמרת הכלכלית העולמית. השתלבות מחאת הקוטג' עם חקירה של הממונה על ההגבלים העסקיים בגין הסתרת מידע, כנראה הובילה את המנהלים מלונדון לאותת לה שמוטב שתקבל החלטה אישית. פרופיל
איילת נדיב
רצוי ותמיד שבכל ארוחה יהיו סלטי ירקות    במידה והארוחה חלבית, הרי שסלטים, גבינות עד 5%, ביצים, טונה או פשטידת ירקות, מהווים פתרון מושלם    לילדים אנו ממליצים להגיש תפוח אדמה מוקרם ופיצות
ד"ר פליקס פבלוצקי
עבור אלפי ישראלים הסובלים מבעיות בעור הידיים, תקופת החגים, בה מבצעים עבודות בית הכוללות מגע עם חומרים מגרים שונים, קשה במיוחד    להלן סדרת המלצות עבורם
סיגל פרישמן
אני ממליצה לכולם להתחיל בשינוי הכולל אכילה מתונה, מספקת ושאינה עוברת את הגבול שממנו מתחילים להרגיש שכבר לא נעים לנו וכן שילוב של פעילות הגורמת מעבר לבריאות, תחושה נפלאה של רעננות ומצב רוח טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il