X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אדון החשמל ומחריב העולמות ניקולה טסלה קורא ספר לאור הברקים במעבדתו
מה הרעיד את אסיה והחשיך את אירופה ב-1908?
כנפי הפרפר של הקוסם מן המערב
חשיפת הטכנולוגיה הסודית של האריסטוקרטיה העולמית מביאה תעלומה מדעית בת 103 שנים אל פתרונה - 'אירוע טונגוסקה' שהחריב חלק מסיביר והחשיך את מזרח אירופה ב-1908, היה בוודאות כמעט מוחלטת אלומה אלקטרומגנטית מעשה ידי אדם

אילנות חרבים בסיביר

כנפי הפרפר מלמטה ומלמעלה – סימנים של הרס בשמיים ובארץ

כנפי הפרפר
התמונה של 'המכתש האווירי' סקרנה והפתיעה רבים. גם בגלל שזה משהו חדש לחלוטין שכאילו לקוח מהמדע הבדיוני, וגם בגלל הצורה המיוחדת של המכתש האווירי – דומה לכנפיים של פרפר...

   רשימות קודמות
  תחקיר מיוחד: כך ניתן לזייף דגימות דנ"א

ב-30 ביוני 1908, מעט אחרי השעה שבע בבוקר (שעון מקומי), התרחש בסיביר אחד האירועים האדירים וההרסניים ביותר בהיסטוריה האנושית הידועה. לפתע פתאום החריד פיצוץ אדיר את אזור טונגוסקה, אי שם בערבות סיביר, פיצוץ שכיסח והעלה באש שטח בגודל של למעלה מ-2,000 קמ"ר. לשם המחשה, בשריפה הגדולה של יערות הכרמל, שנמשכה כמה ימים ארוכים, נשרפו בערך 100 קמ"ר של יער, כך שכדור האש של אירוע טונגוסקה, שנמשך כמה רגעים ספורים - היה גדול ממנה פי 20!
רכבות שנסעו מאות קילומטרים מנקודת האפס רעדו והחליקו מהפסים, סייסמוגראפים בכל העולם רשמו רעידות אדמה, ותושבי מזרח אירופה לא ראו את אור השמש ביום המחרת, בגלל כמויות עצומות של אבק ופיח שנשארו באוויר לאחר הפיצוץ. הפיצוץ הזה היה חזק בערך פי 1,000 מהפצצה האטומית שהחריבה את הירושימה 37 שנים מאוחר יותר. עוצמתו האדירה של הפיצוץ לא השאירה מקום לספק והובילה למסקנה ההגיונית המתבקשת – מטאוריט גדול נפל מהשמיים והתרסק אל תוך אדמת סיביר. נזכיר שוב שהשנה היא 1908, 37 שנים לפני הירושימה. אף אחד לא ידע מה זה פצצות אטום, ולא הייתה בעולם טכנולוגיה אחרת שיכולה לחולל פיצוץ חזק כל-כך.
ההיסטוריון אוליבר ניקלסון ידע...
משלחת מדעית בראשותו של מדען רוסי בשם ליאוניד קוליק, יצאה לאזור האסון 27 שנים מאוחר יותר, בין השאר כדי למצוא ולסמן את המכתש שהשאיר אחריו המטאוריט. הם ציפו למצוא שם מכתש בקוטר של כמה מאות מטרים, כמתבקש מאירוע בסדר גודל שכזה. אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. המשלחת לא מצאה מכתש, אבל הם הצליחו לסמן את אזור הפגיעה, וראו שהוא בצורת כנפיים של פרפר. התוואי הקרקעי המיוחד והיוצא דופן הזה זכה לשם ההולם - 'סימן כנפי הפרפר של טונגוסקה'.
המדענים הופתעו מאוד מכך שלא נמצא מכתש באזור, והניחו שהמטאוריט התרסק באוויר מסיבות שונות. השערה אחת הייתה שהמטאוריט הגיע בזווית נמוכה מאוד (מהאופק במקום מלמעלה) ולכן לא יצר מכתש פגיעה. רק היסטוריון בשם אוליבר ניקלסון העלה רעיון חלופי, אבל הוא היה כל-כך קלוש, כל-כך מוזר וכל-כך לא סביר, שכמעט אף אחד לא התייחס אליו ברצינות, והוא נמחק כמעט לחלוטין מדברי הימים של העת החדשה. וזה ממש-ממש חבל – כי מסתבר שאוליבר ניקלסון ידע מה הוא אומר...
התמונה של 'המכתש האווירי' סקרנה והפתיעה רבים. גם בגלל שזה משהו חדש לחלוטין שכאילו לקוח מהמדע הבדיוני, וגם בגלל הצורה המיוחדת של המכתש האווירי – דומה לכנפיים של פרפר... זה המקום לחלוק כבוד להיסטוריון המדעי אוליבר ניקלסון, שהבין דבר מתוך דבר, וידע מה קרה כבר אז, בלי לראות את התמונות שמופיעות למעלה. מי שלא מקבל את זה כהוכחה מדעית, טוב יעשה אם ישאל את עצמו - מה הסיכוי לכך שזה צירוף מקרים? אחד לכמה? אבל מי יכול היה לגרום לפיצוץ כזה בשנת 1908? הרשימה השחורה מצטמצמת לכדי חשוד מרכזי אחד...

נא להכיר את הקוסם מן המערב – אדון החשמל
ניקולה טסלה על בול דואר אמריקני

ראשון ואחרון
לאחר שלמד לעומק גם את נושא שידור הרדיו וגם את נושא החשמל, ביקש טסלה לשלב בין השניים וליצור תחום מדעי חדש – 'שידור חשמל'. בנוסף לכל אלה הוא גם ערך מופעי קסמים שבהם ביצע 'להטוטי חשמל', ואף העביר חשמל חי דרך גופו שלו, עוד דבר שהוא היה הראשון וכנראה גם האחרון לעשות

"והנה רוח סערה באה מן הצפון, ענן גדול ואש מתלקחת ונוגה לו סביב, ומתוכה כעין החשמל מתוך האש" [יחזקאל ד', ד'–ה']
▪  ▪  ▪

ניקולה טסלה נולד ביוגוסלביה בשנת 1856, ובגיל 25 עבר לעיר בודפשט שבהונגריה, והחל לעבוד שם כמפעיל טלגרף שכיר. כבר אז הוא הפגין כישרון טכני, והמציא מכונה שרושמת באופן אוטומטי את אותות הטלגרף. מהונגריה המשיך טסלה לרומניה, שם עזר לייסד את מערכת הטלפוניה של רומניה. מרומניה המשיך טסלה לארה"ב, שם התקבל לעבודה אצל הממציא הידוע תומאס אדיסון, ועזר לו לפתח את 'מחולל הזרם החשמלי' (דינמו בלעז).
שיתוף הפעולה עם אדיסון לא עלה יפה, טסלה נפרד ממנו וחבר ליזם ג'ורג' ווסטינגהאוס. ביחד הם פיתחו שיטה להעברת זרם חשמלי שנקראת עד היום 'זרם חליפין'. הם התחרו למעשה מול מעסיקו הקודם של טסלה – אדיסון, שהציע שיטה אחרת להעברת חשמל שנקראת 'זרם ישר'. בסופו של דבר זרם החליפין התגלה כיעיל יותר, והפך לתקן בהעברת חשמל. טסלה ניצח את אדיסון בקרב הממציאים הגדול, ו-ווסטינגהאוס ייסד את חברת החשמל הראשונה בארה"ב והפך לאחד מעשירי אמריקה. אבל טסלה לא הגביל את עצמו לתחום החשמל בלבד, והחל להתעניין גם בתחום מדעי חדש - שידור וקליטה של גלי רדיו.
הפעם הוא התחרה מול גליליאו מרקוני האיטלקי, ועד היום ישנה מחלוקת מי מהם שידר גלי רדיו לראשונה. אומנם הפטנט נרשם על שמו של מרקוני, אך בשנת 1943, חצי שנה לאחר מותו של טסלה, בית המשפט העליון של ארה"ב פסק כי רישום הפטנט על המצאת הרדיו שייך לטסלה. היום ידוע שטסלה הקדים את מרקוני בשבע שנים, ושידר את אותות הרדיו הראשונים כבר בשנת 1893.
לאחר שלמד לעומק גם את נושא שידור הרדיו וגם את נושא החשמל, ביקש טסלה לשלב בין השניים וליצור תחום מדעי חדש – 'שידור חשמל'. בנוסף לכל אלה הוא גם ערך מופעי קסמים שבהם ביצע 'להטוטי חשמל', ואף העביר חשמל חי דרך גופו שלו, עוד דבר שהוא היה הראשון וכנראה גם האחרון לעשות. להטוטי החשמל של טסלה הם שזיכו אותו בתואר 'הקוסם מן המערב'. יחידת המדידה החשמלית T, המודדת עוצמה של שדה מגנטי, נקראת על שמו (T-esla).
הדבר האמיתי: נשק יום הדין
מטרתו השאפתנית של טסלה הייתה להגיע למצב שבו תחנת כוח אחת, תוכל לספק חשמל לכל העולם באופן על-חוטי, כלומר ללא צורך בכבלי חשמל, שקיימים עד ימינו אנו. בשנת 1899, שש שנים לאחר שידור הרדיו הראשון, הוא הצליח לשדר חשמל באופן על-חוטי, למרחק של למעלה מ-44 ק"מ. וכך בגיל 43, הגשים טסלה את חלומו, ושילב בין שני תחומים מדעיים שנשארו נפרדים עד אמצע שנות ה-80 של המאה הבאה. טסלה הקדים את כל העולם ב-90 שנה! אבל אדון החשמל לא הסתפק גם בהישג זה, והחל לעבוד על הדבר האמיתי, שכמה מדענים ולא מעט מנהיגים ואריסטוקרטים כל-כך אוהבים – נשק יום הדין.
כדי לפתח את נשק יום הדין, החל טסלה לבנות סליל חשמלי ענק, המבוסס על סליל שנקרא על שמו 'סליל טסלה'. סליל טסלה הוא למעשה שנאי, המאפשר לשנות גם את המתח וגם את התדר של זרם החשמל. אבל דווקא אז, כאשר הוא קרוב כל-כך להגשים את חלומו ההרסני, נפסק לפתע מיזם שידור החשמל. הסיבה הרשמית להפסקת העבודה הייתה עצירת המימון שהובטח לצורך השלמת המשימה. זה מה שמספרת לנו ההיסטוריה הרשמית...
אבל רשמיות לחוד ומציאות לחוד... תשע שנים אחרי שאדון החשמל החל לעבוד על נשק יום הדין, בבוקר בהיר וקריר אחד בסוף יוני 1908, בראש חודש תמוז התרס"ח, הרחק מעבר להרי החושך של סיביר, אלומה אדירה של חשמל נפלה ארצה מן השמיים, הלמה באדמת סיביר, זעזעה את העולם כולו, ושיטחה 2,000 קמ"ר של יער טבעי במכה אחת.
אבל למה כנפיים של פרפר? איך נוצרת דווקא הצורה הזאת? אז ככה... אם משגרים אלומה ישר למעלה, היא עושה צורה של הספרה 8 בערך. אבל כמו שראינו קודם, משגרים אותה בזוית כדי שהיא תפגע במרחק גדול. (אם משגרים ישר למעלה היא תחזור ישר למטה...) זה בערך אותו עיקרון של לקלוע עם הקרש בכדורסל...
...מכוונים לקרש, אבל הקרש הודף את הכדור לסל. במקרה הזה היונוספרה היא הקרש, האלומה היא הכדור, והסל הוא המטרה כמובן. אז למה כנפיים? בגלל שהאלומה משוגרת בזוית, הספרה 8 'נמרחת הצידה' על השמיים, וכך מתקבלת צורה מעגלית כפולה וסימטרית עם נקודת אמצע וקו מפריד - סימן כנפי הפרפר.

עת לעצור את אדוני החשמל החדשים
טסלה. שלט בכוחות הטבע

הקוסם מן המערב היה כנראה הראשון להשיג את מה שרבים ביקשו ולא קיבלו גם לפניו וגם אחריו – היכולת לשלוט בכוחות הטבע, ולגייס אותם כדי לצבור כוח הרס שאין לעמוד בפניו, כוח המסוגל להחריב כל דבר בכל מקום – כל הזמן.
זה הכוח שבו מחזיקים היום שליטי העולם החדשים – האריסטוקרטים של מועדון בילדרברג. לא כדאי לנו בכלל לחכות עוד 103 שנים, כדי להבין שחלק מאסונות הטבע המתרחשים בקצב הולך וגובר בעשור האחרון הם למעשה 'אסונות יזומים', המבוצעים באמצעות נשק סודי, שאיש לא מוכן להודות בקיומו. זה הזמן לעצור את אדוני החשמל החדשים של העולם, לפני שהם יצליחו לקלקל את מה שלא תמיד אפשר לתקן...

כנפי הפרפר על הקרקע [צילום: גוגל ארץ]
תאריך:  16/12/2011   |   עודכן:  16/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנפי הפרפר של הקוסם מן המערב
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מעניינת-בלי שמץ של אמת
עופר פו  |  16/12/11 11:14
2
זו כתבה רצינית?
אחד מטורונטו  |  17/12/11 01:02
 
- תשובה לאחד מטורונטו...
רון ד  |  17/12/11 17:45
 
- תשובה לאחד מטורונטו...
רון 47  |  17/12/11 17:47
3
דווקא התמונה לא מסתדרת לי
ראובן שילת  |  17/12/11 19:41
 
- תשובה לראובן...
רון ד  |  17/12/11 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
א. מלר, ש. לוינגר
לחלק מהמועמדים שנמצאו בלתי מתאימים לניתוח לייזר, ניתן להציע ניתוח להסרת משקפיים באמצעות השתלת עדשה תוך-עינית    בניתוח זה, העדשה המלאכותית תואמת למספר הנדרש ולאחר ההשתלה, היא מתפקדת כמו עדשת העין הטבעית ואילו העדשה הטבעית ממשיכה לשמור על המיקוד לצרכי קריאה
ראובן לייב
75 שנה לנמל תל אביב. דרך ארוכה עבר הנמל העברי הראשון מאז שהגיעו אליו אניות המשא על מטעניהן, דרך אניות המעפילים, ועד שהפך למתחם של מסחר, תיירות ופנאי
יהודה יפרח
היה זה ערעור רציני. פרופ' גידי ספיר שטח בבג"ץ טענות כבדות נגד חוקיותה של עסקת שליט, אך במקום לזכות להתייחסות רצינית, החליטה הנשיאה ביניש להתעלם מהטענות ולדחותן בקש. אבל מי שבאמת הכריע בעניין הייתה (שוב) התקשורת
יאיר דקל
נסענו ברכבת לחיפה והיה לנו מזל: היא לא עצרה בדרך והשאירה אותנו על אם הדרך    גם לא נשרף שום קרון    והעיקר - תוך חמישים דקות היינו בתחנת השמונה בחיפה אחרי נסיעה נוחה ונעימה בקרון לא צפוף
חגית כהן
תחקיר חשף: 100 אלף העגלים המיובאים לישראל מדי שנה מוכים בדוקרנים ובשוקרים חשמליים, גם בראשם, וגוועים במשאיות לוהטות. באוסטרליה, משם מגיעים העגלים, דורשים להפסיק את 'המשלוחים החיים' לישראל ולמזרח התיכון    מה השתנה מאז שפורסם התחקיר? כלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il