X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שילוב מוצלח של דרמה ומוזיקה [צילום: יח"צ]
משחק באש: הצגת בידור שונה מהרגיל
כמו משב רוח מרענן בימי החום הלוהטים האלה, הופיע תיאטרון הפרינג' של באר שבע באולם צוותא בת"א. במקרה, וזה לא גימיק, שני כותבי מחזה-הרוק המרנין הזה הם בעלי שם זהה: שי להב. האחד: עיתונאי/מחזאי, והשני: מוסיקאי, מלחין, קלידן וזמר, סולן להקת "מופע הארנבות של ד"ר קספר" במשך 20 השנים האחרונות. והצירוף: מחזה המשתרג באופרת רוק, עם מוזיקה נהדרת, קצבית גם בשירים הסולידיים

איזה כיף לחזות בלהקת רוק מהסוג המקצועי לעילא ולעילא, לבושים בחליפות, ולא כאלה המתהדרים בראסטות וסמרטוטים, בפנים לא גלוחים. כאן ניצבת לפנינו, על יותר ממחצית הבמה, להקה מצוינת, שהמוזיקה היפהפיה שחיבר לה שי להב המוסיקאי, והמלווה בקולו המצוין וקולה היפה של זוגתו, שגם רוקדת ומתופפת, והכל בטעם מערבי, לא מזרחי.
המחזה משתרג לתוך השירים, כך שאין לקהל אפילו שניה כדי למחוא כפיים בתום כל שיר. המחזה מספר על גבר בגיל בו רבים מהגברים מגיעים לצומת דרכים. את האשה מזה עשרים שנה הם לא יכולים לסבול. הילדים - הם חבורת צרחנים מעיקים, שגם אמם כבר נמאס לה מהם. הגבר שבמחזה, ניסו כאביה יפה תואר עם החיוך הכובש והמקסים, מחלץ עצמו מהדיכאון תוך כדי כתיבת שירים. האם זה אלמנט אישי או לא זה לא חשוב, כי כה רבים הגברם הנתונים במשבר כזה בחייהם, כך שכול הגברים באולם חשו עמו הזדהות.
האשה שעמו, צהלה מיכאלי, ("ליידי מקבת" בהפקת אנסמבל עיתים), שכל משפט שלה נשמע כה מוכר לכל אחד באופן אישי, ומעורר זכרונות, יחד עם אמפטיה כלפי הגבר, אך לא כלפיה. עד כדי כך הקהל מזדהה עם הגבר, שבשלב מחיאות הכפיים היא זכתה למיעוטן הודות להצלחתה בתפקיד. את האשה האחרת, הצעירה, עמה בוגד הגבר בפאב, כשהוא מתחמק מבילוי ערב עם זוגתו בתירוץ של עבודות דחופות במשרד, את החתיכה המדהימה שרוקדת לעיניו בהתפתלויות סטייל מועדון סקס - מגלמת זוגתו המצודדת של סולן הלהקה, יפעת נח להב. היא גם יצרה את הכוריאוגרפיה הנאותה והחושנית בהצגה.
בתוך הכאב והדיכאון במצבו המשפחתי העגום של הגבר, שזורים הרבה חיוכים ורגעי צחוק. ההצגה מאד מבדרת, מענגת, ויחד עם זאת -נוגעת ללב כל, ומעניקה תחושה של הזדהות מתוך הכרות את המאטריה. האלמנט התורם במיוחד לשילוב של הדרמה עם המוזיקה - היא המוזיקה של שי להב. למרות שהמוזיקה חדשה ולא מוכרת עדיין, בכל זאת - אתה נלכד בתוכה. היא עוטפת אותך בלחנים מקסימים, בקצביות שלה, בקולות ובתזמור המצוינים שלה.
הופעת כל אחד מהנגנים בלהקה היא תיאטרלית כיאה וכנאות. המתופף הנערץ יובי חייבי (ממופע הארנבות של ד"ר קספר ועוד) עם כובעו, חתימת זקנו והמשקפיים הכהים, שהם חלק מהמדים של כל חברי הלהקה - כל אלה נוטלים חלק חשוב בעצם ההופעה. גם לצורה וללבוש יש חשיבות בתיאטרון. וזהו תיאטרון לאשורו. וכך, משקפי השמש הכהים שמרכיבים הסולן ויתר הנגנים והחליפות המחויטות - מעניקים את הנגיעה הבינלאומית והמסורתית של להקה ברמה. בנוסף למוזיקה וכל היתר.
כך גם אריאל פוליאקוב, גיטריסט מופע הארנבות של ד"ר קספר, והמוזיקה שהוא משמיע וגם כותב בדרך כלל, ושי להב, הקלידן והסולן, שמשקפי השמש הכהים נוסכים על פניו ארשת מיסתורין-משהו, ומאד מתאימים לשואו ולתדמית. ובל נשכח את חלקו של המחזאי שי להב, שכתב יחד עם יוני זיכהולץ את המחזה המשובח "ע' 17” שעלה בקאמרי, ויחד עמו כותב מחזה חדש שיעלה גם שם.
הרבה ברכות לבימאי יואב מיכאלי שנושא על גבו הצלחות כמו הצגת "פוקר" באנסמבל הרצליה, "פרינסס מרי 7” הבלתי נשכחת ב"בית לסין", "אנרכיסט מפוקפק" בבית צבי עם יניב ביטון שהפך מאז לכוכב, ועוד. הבימוי המהודק שלו מעניק את הקצב הנכון לשילוב בין קטעי המוזיקה הקצביים והדרמה בנפשו של ניסו כאביה, אבטיפוס ל"כל אדם" בימינו. תרמו להצלחה גם מעצב התאורה אורי מורג, מעצב התלבושות עוזי עמרני, ומעצב התפאורה המיומן אבי שכווי.
אך הדרמה לא רק מתרכזת במשבר ובבגידה, אלא גם מסתיימת, כמו בהרבה מקרים - בקבלת המציאות האפורה - לא סוף טוב, אבל זה מה יש. הגבר חוזר הביתה,ושניהם מקבלים את המציאות ולומדים לחיות עמה, מינוס הדרמות.
הצגת בידור שונה מהרגיל, בגלל השילוב הכה מוצלח של הדרמה והמוזיקה, הביצוע המשובח של כל המשתתפים והיוצרים, מה שמגיה אור על ההתפתחות התרבותית של באר שבע, שזכתה לראש עיר כמו רובי דנילוביץ', שדאג להעניק לתיאטרון הפרינג' אולם בעיר העתיקה של באר שבע. ולא איזה האנגר זנוח. מגיע לעיר התרבותית הזו שדרוג כזה, לצד התיאטרון הכה איכותי שלה - תיאטרון באר שבע, שנוסק בשנים האחרונות וחוזר לשורה הראשונה של התיאטרונים הרפרטוארים. זאת - לא רק בגלל עצם הימצאות התיאטרון.ההליך כולל גם בתי הספר למשחק שקמו שם, האחד תחת חסות התיאטרון, והשחקנים החדשים המקומיים שהוא מייצר, ותמיכת המוסדות - שעושה את באר שבע לבירת הנגב גם במובן התרבותי, ולנו - גורמת לייחל למה שיותר הופעות משם שיואילו להגיע אלינו, ולכל הארץ.
הרבה איחולי הצלחה לתיאטרון הצעיר ולהישגיו.

הסולן שי להב, והזוג - ניסו כאבניה וצהלה מיכאלי, ברגע הסיום [צילום: איציק פלטיאל]
תאריך:  18/07/2012   |   עודכן:  18/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחק באש: הצגת בידור שונה מהרגיל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוזי קגן
פעמים רבות דובר בעבר, על השוני בין מה שאנחנו משדרים לעולם הסובב אותנו, בסביבה הוירטואלית של המדיה החברתית, לבין הסביבה המוחשית שלנו - ה"אמיתית" בחיים עצמם    נשאלת השאלה עד כמה אנחנו אותנטים ונותנים ביטוי לאני האמיתי שלנו, בתקשורת שלנו עם חברינו הוירטואלים ברשת
יעל גתי
עשו סיבוב ראשוני ללא צלחת בבופה חדר האוכל, כך תוכלו לראות מה יש ומתוך ההיצע לבחור    רוצים קינוח? הכינו צלחת של טעימות לכל יושבי השולחן    בבואכם לבחור את המנה הבשרית, לכו על דגים
יפית פסקל
הדור החדש של מדיחי הכלים, מציב סטנדרט חדש, איכותי וחסכוני    אם בעבר הפעלת המדיח דרשה שטיפת כלים לפני הכנסתם למדיח ועלויות גבוהות של מים וחשמל, המדיחים החדשים מעניקים איכות חיים מתקדמת וחסכון משמעותי בכל הדחה
איתי טיקטינסקי
גם אתם עומדים לפני רכישת דירה? לפני התחייבות כספית גדולה מאוד? להלן מספר שאלות שעליכם לשאול את עצמכם טרם לקיחת משכנתה
תמי דביר
מומלץ שמרקם המייק-אפ יהיה דק ואוורירי    ליצירת מראה שזוף, השתמשי במייק אפ בגוון או שניים כהה יותר מגוון עורך    בקיץ חם, בתנאי לחות גבוהה יש לנו נטייה להזיע, לכן, רצוי להקפיד על שגרת ניקוי יומיומית על-מנת לטהר, לרענן ולקרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il