X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ארגונים בינלאומיים הפועלים לשמירה על בטחונם של עיתונאים מסכמים את 2012 כשנה קטלנית במיוחד עבור עיתונאים ברחבי העולם
▪  ▪  ▪
עיתונאים מכסים את הנעשה בסוריה [צילום: AP]

2012 הייתה שנה קטלנית במיוחד עבור עיתונאים ברחבי העולם, כך מדווחים כמה ארגונים בינלאומיים הפועלים למען חופש העיתונות ובטחונם של עיתונאים.
הוועדה להגנת עיתונאים (CPJ), ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שבסיסו בארה"ב, דיווח על עלייה בשיעור של קרוב ל-50% במספר העיתונאים שנהרגו לעומת שנת 2011. לפי הארגון, 70 עיתונאים נהרגו השנה בשל עבודתם, לעומת 47 בשנה שעברה. 31 מקרי מוות נוספים של עיתונאים עודם נחקרים.
הארגון מבהיר כי רשימתו כוללת רק מקרים שבהם צוות הארגון משוכנע שקיים קשר בין עבודת העיתונאי למותו, בין אם נהרג כנקמה על עבודתו, בחילופי אש במהלך לחימה או בעת שביצע משימה מסוכנת. אם המניעים להרג אינם חד-משמעיים אך אפשר שהמוות נגרם כתוצאה מהעבודה העיתונאית, הארגון מגדיר את הסיבה למוות כ"בלתי מאושרת" וממשיך לחקור. הארגון אינו כולל ברשימתו עיתונאים שמתו כתוצאה ממחלה שתקפה אותם בעת שליחות או כתוצאה מתאונה שמקורה אינו בפעולה עוינת.
עיקר העלייה בנתונים, כך לפי הארגון, בשל המלחמה בסוריה (28 הרוגים לפי מניין ארגון זה), רציחות בסומליה, אלימות בפקיסטן ועלייה במספר הרציחות בברזיל. לפי נתוני הארגון, לעומת שנים קודמות, ניכרה עליה במספר עיתונאי האינטרנט ובשיעור העיתונאים הפרילנסרים שנהרגו. ברשימת ה-CPJ כלולים גם חוסאם סלאמה ומחמוד אל-קומי, שנהרגו מטיל צה"ל בעת מבצע "עמוד ענן".
נתוני עיתונאים-ללא-גבולות (RSF), ארגון נוסף הלוחם למען זכויות עיתונאים ברחבי העולם, מגבים את נתוני ה-CPJ. לפי חישוב עיתונאים-ללא-גבולות, בשנת 2012 נהרגו 89 עיתונאים, לעומת 67 בשנה שעברה. הארגון מציין כי שנה זו הייתה הקטלנית ביותר עבור עיתונאים מאז 1995, אז החל הארגון למנות את מספר ההרוגים בקרב העיתונאים.
עיתונאים-ללא גבולות מבהיר באתרו כי רשימתו כוללת אך ורק מקרים שבהם הארגון הצליח לבסס את העובדה שהעיתונאי נהרג בשל עבודתו העיתונאית. הרשימה אינה כוללת מקרים שבהם המניעים אינם קשורים לעבודה העיתונאית או מקרים שבהם המניע לא הובהר.
עיתונאים-ללא-גבולות הוסיף כי 38 עיתונאים נחטפו השנה ו-73 נמלטו מארצם. כמו-כן, 6 עוזרי הפקה לעיתונאים ו-47 פעילי רשת ועיתונאים אזרחיים נהרגו במהלך 2012. מספר פעילי הרשת והעיתונאים האזרחיים שנהרגו עלה בשנה האחרונה ב-840%, וזאת בשל מספר המקרים הרב של הרג פעילי רשת ועיתונאים אזרחיים בסוריה. יצוין כי רשימת עיתונאים-ללא-גבולות כוללת, לצד חוסאם סלאמה ומחמוד אל-קומי, גם את מוחמד אבו-עייש, מנהל הרדיו החינוכי של אל-קודס, שמת מפגיעת טיל ישראלי במהלך מבצע "עמוד ענן".
לפי נתוני המכון הבינלאומי לעיתונות (IPI), גוף שהוקם לאחר מלחמת העולם השנייה במטרה לקדם את חופש העיתונות ברחבי העולם, 132 עיתונאים נהרגו במהלך השנה האחרונה. הארגון מבהיר כי רשימתו כוללת עיתונאים ואנשי צוות עיתונות שהיו למטרה בשל עבודתם. כמו-כן כולל הארגון עיתונאים שנהרגו במהלך משימה עיתונאית. גם על-פי ספירת המכון, שנת 2012 הייתה הקטלנית ביותר מאז החל למנות את מספר העיתונאים ההרוגים, בשנת 1997. רשימה זו כוללת אף היא את שלושת העיתונאים הפלשתינים שנהרגו מפגיעת טילי צה"ל במהלך מבצע "עמוד ענן".
רשימות קשורות:
- דודו טופזהסרט הלא גנוז
- רגליים בקרח, ראש במיקרו
- לשמועה חוקים משלה
- כך דירגנו את ישראל
- זרקו אותם לכלבים
- בניגוד לתוכניות

תאריך:  03/01/2013   |   עודכן:  03/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דודו טופז / Dudu Topaz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
70, 89, 132
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השאלה היא: מה זה עיתונאי?
מזכיר_המדינה  |  3/01/13 20:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
על שירתה של דלית בת אדם, ספר שיריה החדש "ימים של חסד" בהוצאת גוונים, 2012
אלן שיין
כל אישה יולדת מסוגלת לייצר ולספק חלב לתינוק, לתאומים או לשלישייה ללא תוספת תמ"ל    כמות החלב תלויה אך ורק במספר ההנקות ובכמות האכילה של התינוק    ככל שהתינוק יונק יותר, כך מתרבה כמות החלב
ד"ר נמרוד פרידמן
שלוש נשים יושבות אצל מנתח פלסטי: אחת בשנות ה-20 לחייה, השנייה בשנות ה-30 לחייה והשלישית בשנות ה-50    לא, זו לא התחלה של בדיחה, מסתבר שלכל אחת מקבוצות הנשים יש דרישות מאוד שונות בנוגע לניתוחים פלסטיים
אורנית יונה
הירידה בשעות האור גורמת לירידה בסרוטונין במוח    חומר זה אחראי על תחושה של מצב-רוח טוב ורוגע    כאשר יש ירידה בחומר, הגוף שלנו דורש יותר פחמימות ומתוקים ואנו חשים יותר מדוכדכים ומחפשים מזון    כדי להעלות את רמת הסרוטונין, עלינו להגביר את כמות הפחמימות ולשלבן בכל ארוחה
קרן אלמוג
הניכור הכאוב ביותר הוא בין הורה לילדיו    ישנן אימהות שמתקשות להיקשר לתינוקן ומתנכרות אליו    ישנם הורים שמתנכרים לילדיהם, מתעלמים מהם ומצרכיהם ולא חשים את הבעייתיות במעשיהם    ישנו ניכור שנובע דווקא מרגש כאוב ובעייתי    ישנו ניכור שנובע מחוסר יכולת רגשית להיקשר, לאהוב ולדאוג    מה ההבדל ביניהם?
רשימות נוספות
גילת: "בהתחלה גם אני התפלאתי"  /  אורן פרסיקו
זרועו הארוכה  /  אורן פרסיקו
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
אין זו אגדה   /  אורן פרסיקו
מועדון לילה   /  אורן פרסיקו
"עיתונאי המריע לחמאס אינה מטרה לגיטימית"   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il