X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אחרי שנים של דריכה במקום חזרה מסעדת "מרתה" התל אביבית לימי פסגתה והיא בהחלט ראויה לביקור
▪  ▪  ▪
מסעדת מרתה [צילום: יח"צ]

שמה של מסעדת ה"לידו" בהמבורג יצא לפניה בזכות השפית המיתולוגית שלה, מרתה קליין. מסתבר שזו פשוט התמכרה לעבודתה ותפעלה את מטבחה ברמה עילאית. דמותה הונצחה לפני כעשור בסרט "המטבח של מרתה", שהפך ברבות הזמן ללהיט קולנועי.
מאז זרמו בים מים רבים ובהשפעת הסרט אנין הטעם נפתחה בבית ציוני אמריקה שבתל אביב מסעדת "מרתה" (רחוב אבן גבירול 26), על שמה של השפית המיתולוגית. בדרך זו הצליח הלהיט הקולנועי הגרמני להפוך גם ללהיט קולינרי ישראלי.
האמת ניתנת להיאמר שבחלוף הזמן ידעה "מרתה" התל אביבית עליות ומורדות. בתקופת בתוליה כיכבה בה שפית-אשפית שרקחה בידיה מעדנים של ממש. אבל הזמן, מסתבר, עשה את שלו והשפית שלנו הרימה רגליים לנסות מזלה אל מעבר לים. "מרתה" התל אביבית נותרה, אפוא, ללא "אמא דואגת", ועם שפים מתחלפים חדשות לבקרים.
מה נשתנה
אחרי נטישה ממושכת חזרנו אליה בתחילת השבוע כדי לברר מה נשתנה. היינו בשניים והפור נפל על מנות בשריות. הזמנו סטייק-אנטרקוט וסטייק-פרגית עם תוספות של ירקות מאודים. שתי המנות אכן היו במיטבן ובקבוק גדול של סודה סייע לעיכולן.
אבל ההפתעה הגדולה של הארוחה שלנו התגלמה בקינוח. היה זה קרמבל-תפוחים משובח, עשוי ביד אמונה ואפוף כולו בשטרויזל פריך. רק חבל שהוא הוגש פושר מדי ולא חומם דיו, מה שהיה נותן לו טעם פיקטנטי יותר. האספרסו שהוגש בצידו היה קפה לדוגמה וספג את כל הטעמים והניחוחות הראויים לו.
מה שהעיק על הארוחה המוצלחת שלנו היה השרות הצולע מדי של מלצרית, ככל הנראה ירוקה, שלא ידעה את יוסף הקולינרי ושכדי להשיב לשאלותינו הטורדניות נאלצה, בלית ברירה, לברר כל דבר במטבח. לעומת השרות היו השירותים בהחלט לשביעות רצוננו. בסופו של דבר שילמנו סך של 256 שקל והוספנו תשר של 10%, בתקווה שבפעם הבאה השרות ישופר. לא נותר לנו אלא לזכות את "מרתה" ב-9 מתוך 10 נקודות של הסולם הקולינרי.

תאריך:  15/01/2013   |   עודכן:  15/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יגאל זילכה גנב עשרות מיליוני דולרים והסתירם באמצעות חברות בקפריסין ובאיי מארשל    ההערכה: לא יהא מנוס מחקירה מקיפה מצד רשות המיסים    עו"ד יוסי כהן מסייע לזילכה לטשטש עקבות    זילכה עלול לברוח מישראל
עידן יוסף
News1 מגיש: כל מה שרצית לדעת בנושא נסיעות חינם על-חשבון המדינה ביום הבחירות, ולא היה לך את מי לשאול
יובל ארליך
בכל יום שישי משפחות רבות זקוקות לעוגה בבית. או שקונים אחת או שאופים אחת ביתית, אבל איש לא מתיימר לעשות עוגה מספיק גדולה בשביל כל השכנים - הצ'כים כנראה מאד קהילתיים...
שרון נריה בר-און
נכון לכתיבת שורות אלו, רגע לפני פתיחת הקלפיות, ההפתעה מחד וסימן השאלה הגדול מנגד של הבחירות לכנסת ה-19 הוא ללא צל של ספק נפתלי בנט. בכדי לדעת מי עומד בראש הרשימה שככל הנראה תהיה השלישית בגודלה בכנסת הבאה, הבא נתבונן בפיענוח הטארונומרולוגי שערכתי למר בנט, בהתבסס על שמו ועל תאריך לידתו
חיים נוי
הבמאי המעולה יונתן אסתרקין הפך את ההצגה למפגן מרשים של חוויה תיאטרלית ובזכות השחקנים המוכשרים אנו חווים תענוג של מחזה, סולידי, אך קולח ומבריק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il