בישראל פועלים כיום יותר מאלף מדיומים, שקהל-לקוחותיהם תולה בהם את תקוותיו. חלקם פועלים במשרדים אפלים ואפופי-עשן, המרופדים בשטיחי-קטיפה אדומים והמצוידים בכדורי-בדולח, אך רובם פועלים דווקא בדירות פרטיות. האופנתיים שבהם מכונים "ערוצים" - אנשים האמורים ליצור קשר עם רוחות-מתים ולהעביר מסרים מהסבא והסבתא עליהם השלום. תוך כך הם נכנסים לטראנס ומייעצים ללקוחותיהם בענייני אהבה, קריירה ואפילו איזה נעליים לקנות. בניגוד לפסיכולוגים, המסתמכים על מידע שמוסר להם המטופל - משתמשים המדיומים במידע חדש מחוץ לחיי היומיום וזוכים בכך לפופולריות לא פחותה של הלקוחות המושבעים.
מרבית הלקוחות הם אקדמאים צעירים, המנסים להימלט מן החומרנות. על-פי סקר שערך באחרונה מכון "סקרים", 55% מהציבור הישראלי כבר התנסו ב"חוויות פסיכיות" בסמינרים ספיריטואליים. בין המאמינים המושבעים בולטים חסידי "העדן החדש" - תת-תרבות המשלבת בתוכה אלמנטים מספקנות ובליל של פילוסופיות מיסטיות. בארץ מצוי גם כתב-עת מיוחד למאמינים, המביא ראיונות עם אישים שהלכו לעולמם והמספרים על חוויות מעולם שכולו טוב.
משבר נעורים
מאמיני "העידן החדש" אמורים להוות כ-10% מכלל האוכלוסיה בארץ - רובם בני 40-30 שנה. כמו חברי הכתות המיסטיות הגיעו אנשי "העידן החדש" אל ה"על טבעי" אגב חיפושים אחר משמעות החיים.
תוצאות משאל שערך מכון "סקרים" העלו כי כ-25% מאזרחי ישראל - מתבגרים וצעירים - מאמינים בגלגול-נשמות, הזוכים בימים אלה לחרות שכמעט לא הייתה בעבר. צמצום החובות, האפשרות לדחות הכרעות גורליות לשלב מבוגר יותר, ההנאות וההתנסויות בחוויות שונות ומגוונות - כל אלה פותחים בפני הצעיר הזדמנויות לחיפוש זהותו וגיבוש אישיותו.
גידולה של פשיעת הנעורים, האלימות לשמה, השימוש בסמים ובאלכוהול, אי הביטחון בתוכנה של הזהות המינית וטיפוח הנרקיסיזם עד לידי בעיות בתקשורת האנושית - יוצרים את הרושם של משבר-נעורים חמור.