X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם באמצעות האפליקציה החדשה פייסבוק תוכל לדעת על איזו פרסומות הקלקתם, לעקוב אחריכם לכל מקום ולהעביר את המידע הזה למפרסמים?
▪  ▪  ▪
אפליקציה בטוחה? [צילום: AP]
מידע שימושי
אם למשל פייסבוק מזהה שכל בוקר באותה שעה אתם פוקדים את בית הקפה השכונתי שלכם, היא תוכל למכור את המידע הזה לרשת גדולה של בתי קפה, שאז תתחיל לשלוח לכם פרסומות שיופיעו על הצג שלכם בזמן או במקום המתאימים לפי ההרגלים שלכם כדי לנסות ולגרום לכם לעבור לבית הקפה שלהם

עידן יוסף
פייסבוק מתחילה לגבות תשלום בישראל

בסוף השבוע האחרון שחררה פייסבוק באופן רשמי את אפליקציית-העל שהופכת כל מכשיר אנדרואיד לפרופיל פייסבוק נייד - הפייסבוק Home. הפייסבוק Home הוא הדבר הקרוב ביותר ל"טלפון פייסבוק" והוא משלב בין מכשיר האנדרואיד שלכם לפרופיל הפייסבוק שלכם, כך שלמעשה אתם כל הזמן מחוברים לפייסבוק. אך מיד עם ההשקה של הפייסבוק Home נשמעו קולות התוהים לגבי האבטחה של האפליקציה החדשה והאם תהיה פגיעה חמורה בפרטיות המשתמשים.
האם זה בטוח להתקין את האפליקציה?
אין על כך תשובה שהיא חד-משמעית, זה תלוי הרבה בפעולות שהמשתמש עושה עם המכשיר שלו. כאמור, את פייסבוק Home ניתן להתקין בשלב זה רק על סמארטפונים בעלי מערכת ההפעלה של אנדרואיד, שבעצמה חוותה עלייה דרמטית בכמות הווירוסים והתוכנות הזדוניות נגד המשתמשים שלה (1,700% בין 2012 ל-2013 לפי המחקר של ESET) כך שפלטפורמת האנדרואיד לבדה היא מטרה עבור פושעי הרשת וסביר להניח שהם יעשו שימוש בפייסבוק Home כדי להגיע ולפרוץ ליותר מכשירים, אבל זה תלוי במידה רבה ברמת הפופולריות של ה-Home עצמה.
אסור לשכוח שגם לפייסבוק עצמה יש לא מעט תקריות אבטחה והשילוב בין האנדרואיד לפייסבוק בעצמו עלול להיות מסוכן, אבל לא יותר מאשר האפליקציה ה"רגילה". ההבדל העיקרי הוא שהזמן הממוצע שהגולש מעביר בתוך פייסבוק עולה וכתוצאה מכך האפשרות שהוא ייחשף ללינקים זדוניים ויקליק עליהם גדלה.
בנוסף לכך, משתמשים רבים עדיין לא רואים בסמארטפון שלהם מחשב לכל דבר ויצרני המכשירים לא עושים עבודה טובה במיוחד בכל הנוגע לעידכוני אבטחה ותקבלו פלטפורמה מושלמת, לא רק לתוכנות זדוניות ולווירוסים אלא גם להונאות של גניבת זהות ולמעשה לכל סוג של פשע מקוון.
טלפון חברתי או פלטפורמה למפרסמים?
המטרה של פייסבוק עם ה-Home היא לגרום לכם לבלות יותר זמן בתוך הפייסבוק שלכם ושתעשו את זה מכל מקום. בצורה הזו פייסבוק יכולה לקבל ולהצליב הרבה מאוד מידע, למשל, היא תוכל לדעת בדיוק על מה הקלקתם בזמן שהייתם בפייסבוק יחד עם המיקום הגיאוגרפי שלכם באותו רגע.
איך הם יכולים להשתמש במידע הזה? אם למשל פייסבוק מזהה שכל בוקר באותה שעה אתם פוקדים את בית הקפה השכונתי שלכם, היא תוכל למכור את המידע הזה לרשת גדולה של בתי קפה, שאז תתחיל לשלוח לכם פרסומות שיופיעו על הצג שלכם בזמן או במקום המתאימים לפי ההרגלים שלכם כדי לנסות ולגרום לכם לעבור לבית הקפה שלהם. והנה דוגמה שהולכת רחוק יותר: חברת הביטוח שלכם עלולה לקבוע שאתם נוטים לאלכוהוליזם על-פי התדירות שבה אתם יוצאים לברים ובעקבות כך להעלות לכם את מחיר הפוליסה של ביטוח החיים או הרכב שלכם, או לנסות למכור לכם שירותים נוספים ובלתי נחוצים. בעוד שהפעילויות האלו נמצאות בתחום האפור מבחינת החוקיות שלהן, הן ללא ספק נותנות לחברות גדולות יתרון שיווקי עצום על פני המתחרות הקטנות יותר.
למרות שפייסבוק מיהרה להצהיר, בניסיון להרגיע את המשתמשים לגבי נושא הפרטיות, שאין לה כוונה לעקוב אחר המשתמשים ב-Home, אין זה אומר שהיא לא תעשה זאת בעתיד. ההיסטוריה מלמדת שהצהרות על פרטיות של פייסבוק נוטות להשתנות ושיותר ויותר פרסומות מופיעות לנו מדי יום בפרופיל.
להתקין או לא להתקין - זו השאלה
בסיכומו של דבר אפליקציית-העל של פייסבוק היא כמו כל אפליקציה אחרת, עליכם לבחון את הרשאות הגישה שהאפליקציה מבקשת ולהחליט אם להתקין אותה או לא. אם אתם מקפידים על הנחיות אבטחה בסיסיות, לא לוחצים על לינקים וסטטוסים מוזרים ודואגים שעל הטלפון שלכם מותקנת תוכנת אבטחה טובה אתם יכולים להישאר יחסית מוגנים. מצד שני, אם אתם לא דואגים לאבטחה מינימלית כזו המידע והפרטיות שלכם בלאו הכי בסכנה, עם או בלי פייסבוק Home.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים שותף של נציגות ESET בישראל.
תאריך:  18/04/2013   |   עודכן:  18/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש מיימון, לוס אנג'לס
מאות נהרו אמש ל'סיני טמפל' לקבלת הפנים המסורתית של הקונסוליה והצדעה לראש עיריית לוס אנג'לס המסיים את כהונתו
ד"ר אבנר רשף
אלרגיות למזון נפוצות מאוד אצל תינוקות כיוון שאלו החלבונים הראשונים אליהם הם נחשפים    אלכוהול לא מחולל אלרגיה, אך גורם לגודש בריריות אף    אסתמה ונזלת אלרגית אינן נגרמות על-ידי שתיית חלב
חובב לויטס
המחשבה כי תקנות פיקוח כאלו או אחרות המוחלות על גופים מוסדיים במטרה לעודד השקעות בנכסים לא סחירים, תמנע לחלוטין הפסדים בחשבונות העמיתים בקופות היא נאיבית. כך קובע פרופסור אשר בלס בראיון לעו"ד רונן וינוגרד ולי
פרופ' אייל שיינר
לצורך מניעת צרבות מומלץ להימנע ממזונות מתובלים ומטוגנים ומאלכוהול    במידה והבחילה גורמת להקאה חשוב להחזיר לגוף נוזלים ולהקפיד על מזונות קלים    במקרים של עייפות מתמשכת ומשמעותית, מומלץ לבדוק שהאישה אינה סובלת מאנמיה
איריס אינגבר-פסקין
פסטה מחיטה מלאה מיוצרת מגרעיני חיטת דורום שנטחנים בשלמותם יחד עם הנבטים והקליפות שעוטפות אותם. כתוצאה מכך, הפסטה עשירה בסיבים תזונתיים, בוויטמינים, ובמינרלים - שמצויים רק בקליפות ובנבטים של גרעיני החיטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il