X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אחת התכונות של המלח היא ההידרוסקופיה כשהמלח בא במגע עם הלחות שבאוויר, הוא "נצמד" אליה ונפלט בצורה של תרסיס דק אל חלל החדר אנשים שסובלים מבעיות נשימה ומאלרגיות מגיעים אל חדר המלח ויושבים בו שעה
▪  ▪  ▪
יעל קטלוני ואביה [צילום: באדיבות סטודיו C]

הניסיון האישי שלי שהביא אותי לעסק הזה, הוא בעצם סיפור אמיתי עם הבן הקטן שלי שסבל מבעיות נשימה, חרחורים, שיעול ונזלות. הגדירו אותו כאסתמטי ובפעם הראשונה שנתנו לו סטרואידים התחלתי לחפש פתרון טבעי כדי לפתור את הבעיה.
בחיפוש באינטרנט ראיתי שיש חדר מלח בפתח-תקווה. מייד קבעתי לילד טיפול ולאחר הטיפול הראשון, בפעם הראשונה בחייו, הבן שלי הצליח להוציא ליחה באוטו. הוא הוציא כמויות גדולות של ליחה. הוא הקיא גושים של ליחה. מאז אנחנו מגיעים לטיפולי שימור לחדר מלח. דרכו נחשפתי לשיטת הטיפול הנקראת הספלאותרפיה וכך פתרנו את הבעיה של אביב בני הקטן.
אני, שמשמשת כמטפלת ברפואה משלימה משנת 2005, החלטתי לשלב את שיטת הטיפול של חדר מלח גם ללקוחות שלי, וכך רכשתי את חדר המלח בפתח-תקווה. כך שבמסגרת הרפואה הסינית אני מטפלת בבעיות פוריות, עיכול, אורתופדיות ועוד לצד שילוב בחדר מלח בבעיות נשימה, אלרגיות, סינוסיטיס, לרבות דיקור בתוך חדר המלח.
טיפול בחולי אסתמה באמצעות אוויר מלוח

קארין, בת 22, שסבלה מבעיית נשימה כרונית ומאסתמה קשה ואושפזה בבתי-חולים, מטופלת בחדר המלח, ומאז במשך שלושה חודשים לא הייתה בבית-חולים.
זה התחיל כמשהו שממש לא האמנתי שיעבוד. בתור אסמטית קשה מאוד, הייתי מגיעה לאשפוז פעם בשלושה חודשים באופן קבוע. אחרי חודשיים של אשפוז קשה מאוד, החלטתי לנסות. אמרתי לעצמי: מה יש לי להפסיד? מקסימום זה לא יעבוד. להזיק, זה לא יזיק. אחרי יותר משלושה חודשים (כמעת חצי שנה מהאשפוז האחרון), הפסקתי להשתמש במשאפים. אני בלי סטרואידים ובלי אינהלציה. אחרי שבשנה האחרונה עליתי 40 ק"ג רק מהסטרואידים, ראיתי גם תוצאות כשירדתי 17 ק"ג במעט זמן ובלי שינויים גדולים בתזונה.
החדר מלח סופח את הנוזלים, ליחה וגורם לגוף לאיזון כללי. הרגשתי שינוי מטורף. קיבלתי את החיים שלי במתנה בזכות פאיה ספקטור שאצלה אני עושה טיפול בדיקור סיני בזמן השהייה בחדר מלח.

מה ההבדל בין המלח בחדר המלח למלח שאוכלים כמו זה שיש בים המלח?

סלעי המלח נוצרו בתהליך איטי במשך מיליוני שנים. הם היו מבודדים במעמקי האדמה ולכן הם יבשים לגמרי ולחלוטין לא רוויים בלחות.
לעומתם, מלח שנוצר בים המלח או בתהליך רגיל אחר, מתגבש כמעט תמיד בתוך המים ונוצר תוך שנים ספורות. לכן הוא רווי בלחות ואינו מסוגל לספוח הרבה נוזלים. בנוסף, במלחים מים המלח יש 15% בלבד של נתרן כלורי, לעומת 98% בסלעי המלח.

כיצד מגיע המלח לאוויר?

בחדר המלח ישנם כ-20 טון מלח. אחת התכונות של המלח היא ההידרוסקופיה (ספיחת נוזלים). לכן, כשהמלח בא במגע עם הלחות שבאוויר, הוא "נצמד" אליה ונפלט בצורה של תרסיס דק אל חלל החדר.
האם לא מסוכן לשהות בחדר ולספוג כל-כך הרבה מלח?
תמיד אומרים שיותר מדי מלח זה לא בריא. אך, בשעה של שהייה בחדר, אדם סופג 5 מ"ג מלח. מתוכם 2 מ"ג שנכנסים אל תוך מערכת הדם. בסלט, לעומת זאת, יש בממוצע 30 מ"ג של מלח.

מה עושים בטיפול?

אנשים שסובלים מבעיות נשימה ומאלרגיות, מגיעים אל חדר המלח ויושבים בו שעה. ניתן לטפל בדיקור סיני בתוך החדר מאוד אפקטיבי.

דיקור סיני להוצאת הליחה אחרי הטיפול בחדר

הדיקור מיועד לאסתמטיים, ששרירי בית החזה שלהם אינם מאומנים משום שהנשימות שלהם שטוחות, ולכן הם מתקשים להוציא ליחה החוצה. הדיקור מסייע להם להוציא את הליחה. הדיקור לאנשים שסובלים מסינוסיטיס, גורם למעברים פתוחים יותר, כך שהמטופל נושם טוב יותר.
מכיוון שהמלח נמצא בריכוז מאוד גבוה, החיידקים לא יכולים לשרוד בסביבתו ולכן, האוויר בחדרי המלח הוא כמעט סטרילי ונטול חיידקים ואלרגנים. כשהמטופל נכנס אל החדר, הוא שוהה בסביבה נקיה והמערכת החיסונית שלו יכולה לנוח ולהתחזק.
תרסיס המלח שנפלט מהסלעים, חודר אל דרכי הנשימה של המטופלים ובגלל שיש לו תכונות הידרוסקופיות (ספיחת נוזלים), הוא סופח את הליחה שמפריעה למטופלים לנשום ומייבש אותה מעל דפנות הריאות ומהסמפונות עליהם היא מצטברת. כתוצאה משאיפת המלח, הליחה מידלדלת, ניתקת מהדפנות וקל יותר להוציא אותה החוצה.
בסלעים יש גם חומרים רדיואקטיביים, כמו אורניום בכמויות קטנות ולא מזיקות. החומרים האלו פולטים קרינה מסוג אלפא שגורמת לחומרים באוויר להתפרק ליונים שליליים קלים. ככל שבאוויר יש יותר יונים שליליים קלים, כך הוא צלול ורענן יותר (בהרים או ביערות למשל, יש ריכוז גבוה של היונים האלו).
בחדרי המלח יש פי 15 יותר יונים שליליים מאשר באוויר הרגיל, לכן האוויר בחדר צלול. היונים האלו מזרזים את תהליכי חילוף החומרים בגוף וכתוצאה מכך מחזקים את המערכת החיסונית ומסייעים לה להיות עמידה יותר מול חיידקים ואלרגנים.
בכמה אחוזים מהמקרים הטיפול בחדר המלח מצליח?
בקרב 85%-90% מהאנשים, נצפה שיפור ניכר לאחר הטיפול. המטופל מרגיש טוב יותר במשך 14-13 חודשים ומשתמש פחות בטיפולים הקונבנציונליים.

הכותבת היא נטורופתית ורפואה סינית בעלת חדר מלח בפתח-תקווה
תאריך:  20/05/2013   |   עודכן:  20/05/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חדר מלח יכול לסייע לסובלים מאלרגיות
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
נא לדייק
יוסיצ  |  21/05/13 08:24
2
חדר מלח
פאיה ספקטור  |  1/06/13 09:19
3
זה נהדר!
גלושס  |  1/06/13 10:45
4
חדר מלח
יוסף א  |  2/11/13 08:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' יורם ברק
עדיין ישנו חשש משימוש בתרופות השינה השונות    במקרים מסוימים החשש מוצדק, אך עם זאת, שימוש מושכל בתרופות והקפדה על היגיינת שינה וחשיפה לאור השמש כאמצעי עזר ראשון לטיפול בנדודי השינה, עשויים להביא לפתרון הבעיה ולשיפור משמעותי באיכות-החיים ובבריאות הגוף והנפש
אדלינה קליין
רומן של רות מגד (הוצאת "חרובית" - 2013)    "כל המראות במראה אחת"
חיים נוי
הבכורה המקורית באיטליה לא הייתה כלילת השלמות וגם הקהל, גם המבקרים ואפילו ורדי עצמו לא התלהבו מהזמרים. רק לאחר שנים, הצליחה האופרה להעפיל אל פסגת האופרות ומאז היא מוצגת בהצלחה בכל העולם, שוב ושוב
עליס בליטנטל
תערוכתו של ROY LICHTENSTEIN במוזיאון TATE MODERN בלונדון, חושפת יצירות לא ידועות של האמן שעשה היסטוריה: הוא הצליח לפרק את האמנות המודרנית, (עם כל הכבוד), ויצר לשון אסטתית הממזגת קיטש עם מסורת, והרי לכם את הפופארט - סגנון האמנות האהוב על כל הקהלים
ראובן לייב
רפי כהן, הבעלים והשף של מסעדת רפאל, מוכיח שאפשר גם אחרת    במצב של עליית מחירים והידוק-חגורה, הוא משכיל להפיק את הטוב שבטוב בתעריפים שאינם קורעים את הכיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il