X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר עמיאל פייגנבאום מומחה ברפואת משפחה   |  מרכזי בריאות ע.ש.ר
כאשר אתם אוספים מידע על יעדי הטיול שלכם, חשוב לבדוק גם היבטים בריאותיים ולהתעדכן לגבי המלצות רשויות הבריאות המקומיות לפחות שישה שבועות לפני הנסיעה, יש לגשת למרפאות מטיילים לקבלת ייעוץ וחיסונים במקום
▪  ▪  ▪
סוללים את הדרך לטיול בריא [צילום: פלאש 90]

רבים מאיתנו משקיעים זמן ותשומת לב רבה לתכנון החופשה המשולמת בחו"ל, בין תכנון מסלולים והשוואת המחירים, מומלץ להקדיש גם מחשבה והערכות מוקדמת לשמירה על בריאותנו בזמן החופשה.
מי שסבל בעבר מפציעה או מחלה בחו"ל שגרמו לו לאשפוז או להקדמת החזרה הביתה, חווה על בשרו את עוגמת הנפש הרבה שכרוכה בכך. עם זאת, גם מחלות קלות כמו: בעיות מעיים, אלרגיות, שיעול והצטננות, יכולות להטריד מאוד, לשבש תוכניות ולפגום בהנאה במיוחד במהלך טיול או נופש בחו"ל.
כדי לסייע לכם להפיק את המירב מהחופשה הקרובה, אני מציע תוכנית הערכות יעילה ופשוטה בארבעה שלבים שתסלול לכם את הדרך לטיול בריא:

שלב א'
איסוף מידע והגברת מודעות
▪  ▪  ▪

סכנות בריאותיות עשויות לארוב לכם במקומות בהם אתם לא מצפים להן. התפיסה הרווחת כי הסכנות נמצאות רק במדינות עולם שלישי היא שגויה. גם במדינות אירופאיות באזורים מסוימים, קיים חשש לזיהומים, למשל דלקת קרום המוח.
כאשר אתם אוספים מידע על יעדי הטיול שלכם, חשוב לבדוק גם היבטים בריאותיים ולהתעדכן לגבי המלצות רשויות הבריאות המקומיות, למשל בנוגע להרתחת מי שתייה, הימנעות מכניסה לאזורים מועדים לסכנה כמו מערות מסוימות, אזורי ביצות וכיו"ב. חשוב להגביר את המודעות ותשומת הלב גם לרמת ההיגיינה של מסעדות מקומיות ומקומות בהם אתם מתכננים ללון.

שלב ב'
חיסונים
▪  ▪  ▪

לפחות שישה שבועות לפני הנסיעה, יש לגשת למרפאות מטיילים לקבלת ייעוץ וחיסונים במקום. בהכללה ניתן לקבוע, כי רמת הסיכון למחלות עולה כאשר רמת התברואה נמוכה יותר, תנאי השהות קשים יותר (טיול תרמילאות), ומשך הטיול ארוך יותר.
חיסונים ספציפיים (צהבת, פוליו, קדחת מוח יפנית, טיפוס ועוד), ניתנים בהתאם ליעד אליו נוסעים. גם בתוך אותה מדינה (הודו למשל) ישנם הבדלים בשכיחויות של מחלות שונות, ואזורים מסוימים נגועים בתחלואה גבוהה יותר לעומת אחרים.

שלב ג'
ביטוח רפואי
▪  ▪  ▪

ללא קשר ליעד ולמשך הנסיעה, חשוב שיהיה לנו כיסוי רפואי. יום אשפוז מחוץ למדינה, עלול להגיע לעלות של אלפי דולרים, שלא לדבר על עלות ניתוח. ניתן לרכוש ביטוח בריאות במחיר שנע בין 1.5 דולר עד 10 ליום תלוי בגיל, רקע רפואי ובהיקף הפוליסה.
ישנם ביטוחים שניתנים חינם על-ידי כרטיסי האשראי, אך חשוב לזכור, שבמקרים רבים מדובר בכיסוי חלקי שאינו אפקטיבי במקרה של פגיעה בריאותית ממשית, לכן מוטב לשקול עלות-תועלת של רכישת ביטוח מלא מחברות הביטוח או דרך קופות-החולים.

שלב ד'
הצטיידות בתרופות מהבית
▪  ▪  ▪

כ-60% מהנוסעים לחו"ל לוקחים איתם תרופות, בין אם למחלות כרוניות ובין אם לטיפול מניעתי במחלות שעלולות להתפתח תוך כדי הטיול.
היתרון של לקיחת תרופות מהארץ ברורה - חסכון בזמן, התאמה טובה יותר על-ידי הרופא, ביטחון וודאות שהתרופות מקוריות ומאוחסנות כהלכה (בייחוד כשנוסעים למדינות פחות מפותחות).
בנוסף לתרופות למחלות כרוניות, מומלץ מאוד להצטייד בתרופות הבאות?
  • משככי כאבים ומורידי חום (אקמול, אופטלגין ועוד);
  • תרופות נגד אלרגיה בעור (טלפסט, פניסטיל ועוד);
  • תרופות נגד נזלת אלרגית (טלפסט, היסטזין ועוד);
  • תרופות נגד שלשול (אימודיום, קלבטן ועוד);
  • תרופות נגד פטריות (אגיסטן, דקטרין ועוד);
  • תרופות נגד צרבת (מאלוקס, גביסקון ועוד).
במידה ונוסעים לטיול מאתגר פיזית עם סכנת פציעה, מומלץ כמובן לקחת גם תיק עזרה ראשונה הכולל: פלסטרים, תחבושות, מספרים וחומרי חיטוי.
שתהיה לכם נסיעה מהנה, בטוחה ובריאה.

הכותב הוא מומחה ברפואת משפחה, מנהל מרכזי בריאות ע.ש.ר
תאריך:  15/07/2013   |   עודכן:  15/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שומרים על הבריאות בחופשה בחו"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סירופ נגד שיעול לילדים
ליעד  |  16/07/13 21:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי הלר
כבכל שנה, מפרסם מד"א את הנחיותיו לצום עבור הקהל הרחב    במד"א מטפלים מדי שנה בעשרות קריאות ביום צום תשעה באב, הידוע כאחד הצומות הקשים בשנה עקב החום הכבד, ומעניקים לציבור את ההמלצות לצום בטוח יותר
איתמר לוין
36 שופטים נסקרו בשנת המשפט היוצאת והציונים נמצאים במגמת עלייה. הדבר בולט במיוחד בתחום היעילות, בעוד המזג השיפוטי יכול להשתפר. הבעיה מספר אחת הייתה ונותרה העומס המוביל לסחבת, ובו יש לטפל מתוך הכרה שמדובר בשעת חרום
עליס בליטנטל
דמותו של מקבת במחזהו של ויליאם שייקספיר העולה בתיאטרון הקאמרי, מצטיירת לא סתם כרוצח נתעב שרומס כל אחד בגלל תאוותו לכס. בבימויו של עמרי ניצן נחשף מקבת כדמות אנושית על כל חסרונותיה וחולשותיה. ליידי מקבת אף היא מתגלה לא סתם כיוזמת הרציחות והזרז למימושן, אלא כאישה הנשברת לבסוף בגלל רצף האירועים המתגלגל, אותו לא צפתה
יורי מור
קסם ההצגה הוא בכך שבסינתזה מלאה עם הקו שנבחר בהתחלה משתתפי ההצגה מנהלים אתנו דו-שיח חופשי על המתרחש, מראים בכנות את המריבות האומנותיות, מוסריות ואפילו אינטרסנטיות קטנוניות שלהם. לגימיק האמנותי הזה אני קורא: "הזמנת הקהל לשולחן העבודה של היוצר"
נחמן פביאן
הגנה על עולם הסייבר על סיכוניו וסיכוייו מחייבת תכנון-על    ההתפתחויות במבנה הכלכלה הישראלית הביאו לכניסתם של גורמים, נכסים ופרויקטים חדשים שלפגיעה בהם יש פוטנציאל נזק משמעותי ברמה הלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il