X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יופי מיוחד. אנה סטפן [צילום: נמרוד גולן]
דברי אלי כמו גשם
בטרם החל לכתוב את מחזותיו שסימנו אותו בין שלושת המחזאים האמריקנים הגדולים של המאה ה-20 (ולטעמי - הגדול מכולם), כתב טנסי ויליאמס סיפורים ושירים "דברי אלי גשם" העולה בתיאטרון מלנקי באולם הבית שלו במרכז לגאה בגן מאיר, מחזה שעובד ע"פ שני סיפורים קצרים שלו, מכיל רמזים שיקבלו בהמשך הרחבה ודגש במחזותיו הנודעים - "ביבר הזכוכית", "חשמלית ושמה תשוקה" ועוד

מהי בעצם האהבה? בזה דן טנסי ויליאמס תחילה ב"מיועד להריסה", סיפור על יחסי ילדה בת 13 ונער בן 15. היא ילדה שחיה בבית שהוכרז עליו כמיועד להריסה, בו גרה בעבר עם הוריה ואחותה. ההורים אינם, אחותה שהייתה חביבת כל הגברים (בתשלום) מהסביבה, והייתה מקבלת את לקוחותיה בדירה זו, היוותה את המשענת היחידה לילדה מסכנה. כשהיא נפטרה, חרב עליה עולמה. וכך אנו מוצאים אותה עוטה את בגדי הערב של האחות המתה, את תכשיטיה המזויפים, פניה מרוחים בשלל צבעי איפור, והיא משחקת על פסי הרכבת שעלולה לעבור שם בכל רגע.
המשחק בין החיים והמוות מעיד על חוסר התוחלת לחיים לגביה. הנער המופיע שם ומשתדל לרדת לסוף דעתה, ואולי לייצב אותה, גם הוא יצור אומלל ומסכן. והמחזה הקצר הזה מסתיים, כשהתפאורה הכה יצירתית של ואדים קשרסקי הופכת באחת למיטה, ופותחת את המחזה השני.
אנה סטפן המדהימה, כילדה תועה ובוהה, קצת מטורללת מהטראומות שחוותה, ובורחת לעולם הדמיון, מופיעה במחזה השני "דברי אלי כמו גשם" כאישה מבוגרת, שהחיים מפגישים אותה עם אותו ילד מהילדות, ואף הוא כבר מבוגר. הפגישה ביניהם מתרחשת בחדר אפל בניו-יורק, כשהגשם הטורדני לא פוסק מלרדת, והשמיים בתל אביב הוסיפו לפס-הקול המלווה, גם את סערת הברקים והרעמים שהתרחשו באותה עת בחוץ, כך שהתחושה של הסערה הייתה מוחשית לגמרי.
אנה סטפן, שחקנית בעלת רגישות נדירה ויופי מיוחד, מנסה לחבר את נשמות שניהם, שהדחף לכך מגיע מאותם זכרונות הילדות ומהכמיהה שלה לאהבה. דימה רוס הכה רבגוני והשחקן הכה מוכשר, מציג את הפן המבוגר, העייף כבר מסבלות החיים, והציניות שלו לא מתירה לנפשות השניים לחבור, והמציאות נשארת קרה, אומללה ועצובה.
את אלה כה הרבה ויליאמס לתאר במחזותיו. בדלותו מנבכי נפשו את כל מצבור האומללות שהוא עצמו חווה בחייו - העוני, הדלות המשוועת, חוסר התקווה שאי פעם יהיה טוב, את אחותו במציאות שהייתה חולת נפש ומאושפזת - את כל אלה הוא החיה בדמויות שהציב במרכז מחזותיו. כמו גם ב"רובע העתיק", כך כולם הם מחזות השואבים מיסודות אוטוביוגרפיים שלו.
תרגומו של יפים ריננברג לירי ופועם כראוי; בימויו של איגור ברזין, המנהל האמנותי ומייסד התיאטרון, תואם להפליא לרוח המחזאי; וכך גם עיצוב התלבושות, התאורה והתפאורה הכה רבת אפשרויות של ודים קשרסקי. הסאונד, התאורה והווידאו בעיצובו של ויטלי סורוקין והקריאה ברקע היא של רועי חן, ששמו מוכר מתיאטרון גשר. מה היינו עושים ללא העלייה הרוסית ששינתה את הרף האינטלקטואלי, התרבותי והרוחני בארצנו?

מוכשר ורבגוני. דימה רוס [צילום: נמרוד גולן]
תאריך:  20/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
דיפלומט אירני בכיר לשעבר קובע כי בניגוד לטענות המערב וישראל, הסנקציות נגד אירן הניבו דווקא תנופה דרמטית ביכולת הגרעינית האירנית, שכן טהרן שאפה להוכיח כי לא תיכנע ללחצים
אריה אבנרי
לא בכדי ספד ליחיאל קדישאי ליד הקבר הפתוח השר לשעבר בני בגין, בנו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, שאמר בין השאר: "לאורך חיי פגשתי אנשים רבים, אבל לא פגשתי אדם ישר ונאמן כמוהו"
מנחם רהט
הפיכת העיתון שהייתה לו מדינה, לחינמון ערב, היא שלב נוסף במשבר עיתוני הפרינט העולמי, אך גם תוצאה של משגים שמעריב כשל בהם
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן שימש במשך שנים אחד מעורכי הדין המרכזיים של שלי נרקיס, מבכירי השוק האפור    בין השניים חל באחרונה קרע גדול    כולל דיבורים המפחידים את כהן    המשך יבוא
עידן יוסף
בן-גוריון מנע את קיום ההתחייבות שנעשתה מאחורי גבו ולבסוף התפטר    הנשיא האמריקני היה אומנם הראשון לספק נשק לישראל אך במקביל תבע פיקוח על הכור בדימונה    מאז שנרצח לא העז אף נשיא אמריקני לתבוע מישראל פיקוח או את זכות השיבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il