X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כיום נהוג להפחית פחמימות וסוכר מהתזונה, האם כדאי להוציא אותם לחלוטין מהתזונה שלנו?
▪  ▪  ▪
הכל טמון באיזון [צילום: פלאש 90]

נעשה סדר בדברים. אנשים מאמינים שפחמימות זה משמין, השאלה האם זה נכון או מוכח מחקרית. רבים טוענים, כי הפחמימות הן האויב ולכן אנו משמינים. אנסה לעשות סדר בדברים, כי זה לא בהכרח נכון. סוכר הוא הפירוש המילוני לפחמימה, פשוטה או מורכבת פחמימה = סוכר. כלומר, כמות הגרמים של פחמימה שיש במוצר המכיל פחמימה = כמות הקלוריות המגיעות מסוכר ותפקידן מתן דלק לגופינו, ובעיקר למוח ולשרירים.
פחמימה פשוטה: (חד ודו-סוכרים כגון גלוקוז ופרוקטוז)
הכוונה למשל לסוכר מזוקק לבן או חום, דבש, סילאן, ממתקים ופירות. סוכרים אלו לא מסייעים לשובע לאורך זמן. הגוף מפריש את הורמון האינסולין. אחד מתפקידיו הרבים של האינסולין הוא הכנסת סוכר לתאים. הבעיה מתחילה כאשר אנו צורכים מזונות המכילים פחמימות כאלו כמות האינסולין המופרשת איננה מאוזנת ונותרות רמות גבוהות יחסית של אינסולין בדם, ותפקיד נוסף מיני רבים של האינסולין אשר נמצא בדם הוא לעורר רעב, ולכן אנחנו פשוט רוצים עוד קוביית שוקולד.
פחמימה מורכבת:
למשל עמילנים כגון לחם, אורז לבן ופסטה. היא פחמימה המורכבת מהרבה פחמימות פשוטות, הן טובות יותר מהפשוטות בכך שלוקח להן מעט יותר זמן להתפרק במעי, וכן הן מעלות פחות את רמות הסוכרים והאינסולין בדם כפועל יוצא.
פחמימה מורכבת מלאה:
עמילנים כגון לחם מקמח מלא ופסטה מחיטה מלאה. מדובר באותם סוכרים בדיוק, בתוספת סיבים תזונתיים, סיבים אלו מכילים ויטמינים ומסייעים בספיחת נוזלים, תכונה זו מסייעת לתהליך העיכול, הסיבים שומרים על המעיים מאיטים את קצב ספיגת הסוכרים ולכן קצב הפרשת האינסולין איטי יותר אכילת פחמימות מורכבות מלאות עשירות בסיבים מסייעת לתחושת שובע, בין פחמימות אלו נכללים הדגנים המלאים כגון: דוחן, כוסמין, שיבולת שועל, חיטה מלאה, אורז מלא, קינואה ועוד, אם מדברים על פחמימות מורכבות מלאות חייבים לפאר קצת את הקטניות ביניהן: תורמוס, חומוס, פול, מאש, שעועית לבנה ואדומה (הירוקה היא ירק ולא קטנייה), עדשים, אפונה. לא משנה באיזה דיאטה אתה לא הייתי מוותרת עליהן לתמיד, הקטניות הן מקור נפלא לחלבון, סידן, ברזל וויטמינים רבים.
תפריט נטול סוכרים:
לחלוטין הוא לא ממש נכון מילולית, טכנית יש צורך מינימלי בפחמימות למוח והן מגיעות גם מירקות שלא מוגדרים פחמימתיים למשל בצל או פלפל, חלב ויוגורט. ולשאלה האם פחמימות משמינות?
אתחיל ואומר שכמובן שאדם שהיה רגיל לאכול פיתה לארוחת בוקר פסטה לארוחת צהריים, כמה עוגיות אחר-הצהריים ובורקסים לארוחת ערב, ירד במשקל אם יעבור לתפריט נטול סוכרים ופחמימות. (אגב עוגות, קרואסונים, עוגיות ובורקסים עתירים גם בשומן ולא רק בפחמימות) אפשר להוסיף לתשובה גם את הסינים שאוכלים הרבה אורז, ושואלים בבוקר: "האם אכלת אורז היום?" במקום בוקר טוב. מרוב שאכילה של פחמימות מוטמעת בתרבותם כבר דורות והם לא ממש שמנים. דיאטות דלות בפחמימות, שאקדים ואומר שמסייעות לירידה במשקל ומסייעות לתחושת שובע, ולאנשים רבים מתאימות מאוד באורח חיינו.
לסיכום, ככל הנראה ניתן להיות טבעוני בריא שאוכל גלוטן, ניתן להיות אוכל כל בריא שאוכל הכל, ואוכל בשר בריא אשר נמנע מפחמימות. בנוסף אומר, שהוכח מחקרית שאכילת פחמימה, חלבון, שומן וירקות בארוחה משביע יותר לאורך זמן. בנוסף אציין, שכולנו שונים ולכל אחד מתאים משהו אחר וקיימת שונות גנטית בין בני אדם וכל אחד תגובה שונה לאכילת פחמימה. השורה התחתונה היא "שבחיים כמו החיים", הכל טמון באיזון.

תאריך:  11/08/2014   |   עודכן:  11/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פחמימות, סוכר וכל השאר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל בכתבות כאלו אין כלום.שום
ירושלמית  |  11/08/14 13:25
2
פחמימה מסובכת
אהרון שחר  |  16/08/14 17:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
המחזה "אלקטרה" מאת סופוקלס, סוחף את הקהל כפי שאף הצגה או סרט בני זמננו יכולים. מצירוף של שיא המחזאות, הבימוי, המשחק והיוצרים המופלאים
יואב יצחק
יונל כהן ביצע בחברת הביטוח מגדל שורה של פעולות אסורות וחמורות שטרם טופלו על-ידי הרשויות החוקרות    יונל כהן פעל תוך ניגוד עניינים כדי להשיג תמיכה וטובות הנאה פרטיות, כולל לעסקיו הפרטיים אותם ניהל במקביל    עכשיו הוא מבקש להקים אורגן חדש לביטוח פנסיוני    השאלה היא: האם ראוי יונל כהן לאמון הציבור בכלל ולאמונם של בעלי הון בפרט
טובה ספרא
שוב נידרש לגייס כוחות נפש ולשמור על אחדות כי זה מקור כוחנו. האמריקנים לא ידעו לצפות מצבים מראש ולכן גם אין עקביות במסרים שלהם. יאיר לפיד יצטרך לרדת מהעץ הגבוה עליו תלה הבטחות שלא יעמדו במבחן המציאות
רפי מן
המלחמה הבלתי סימטרית הופכת את ההסברה הישראלית לבלתי אפשרית. זו אינה אנטישמיות או שנאת ישראל, אלא כללי המדיה
שולמית קיסרי
אלה שאוהבים את סרטי וודי אלןייהנו מכל רגע ופרצי הצחוק באולם הקולנוע העידו כי רק אוהבים היו שם. עוד סרט של וודי אלן לנכס הקולנועי שהוא מייצר, סרט בכול שנה, טובים יותר או טובים פחות, עוד יצירה שהיא דליקסט, מלאת טעם בכול נגיסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il