X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איך לקדם את היתרון התחרותי שלכם במסלול המהיר של רישום פטנטים בארה"ב נקיטת אסטרטגיה אגרסיבית להשגת פטנטים במהירות יכולה לסייע לחברה לפתח (או לשמר) יתרון תחרותי
▪  ▪  ▪
מסלול מהיר [צילום: יח"צ]

הליך רישום הפטנטים בארה"ב היה נתון לביקורת שלילית בשנים האחרונות. ישנם מי שמטילים ספק בכדאיות של הגשת בקשות לרישום פטנטים על טכנולוגיות שמתקדמות במהירות, כגון תוכנות מחשב, לאור העובדה שייתכן שיחלפו שלוש שנים או יותר עד לרישום הפטנט, ועד אז הטכנולוגיה כבר תתיישן או לכל הפחות תהיה נחותה ממתחרותיה.
האם זה חייב להיות בהכרח המצב? האם ישנה דרך להשיג את הפטנט המבוקש במהירות? למרבה המזל, ישנן טכניקות לזירוז התהליך של השגת פטנטים מהמשרד לפטנטים ולסימני מסחר של ארה"ב (USPTO).
1. חשוּב לדעת לפני שיוצאים לדרך
פטנטים ותביעות פטנט שמנוסחים היטב צולחים את משרד הפטנטים של ארה"ב בקלות רבה הרבה יותר. עורך פטנטים שמכיר היטב הן את הסביבה המשפטית של תחום הפטנטים והן את התחום הטכנולוגי של האמצאות שלכם, יכול לסייע לממציאים שלכם לבודד את "יהלומי הכתר" של החברה ולנסח תביעות פטנט בהיקף הנכון בדיוק.
2. להשתמש במסלול המהיר לבחינת פטנט מתועדפת
מרגע שהחלטתם להגיש בקשה לרישום פטנט ולאחר שזיהיתם את טכנולוגיות המפתח, כדאי להשתמש בכלים החדשים המוּצעים על-ידי ה-USPTO. לאחר שקוּדם ברבים בתור "חוד החנית התחרותית של אמריקה", החל ה-USPTO להפעיל תוכנית מסלול מהיר הנקראת "Track One" ומספקת בחינת-פטנט מואצת לכל מי שמשלם אגרה וממלא אחר מספר קטן של דרישות מינימום. במסגרת ה-'Track One', ה-USPTO מתחייב להשלים את הבחינה והענקת הפטנט (אם ההמצאה אכן ראויה) בתוך שנה אחת.
3. לקיים ראיון עם בוחן-הפטנטים
באופן אידיאלי, בקשת רישום מנוסחת היטב מדברת בעד עצמה, ובוחן-הפטנטים מבין מייד את החידוש הטמון בהמצאות שלכם. עם זאת, רק לעתים רחוקות משתווה האפקטיביות של המילה הכתובה לזו של תקשורת אישית. על-מנת לעודד את מגישי הבקשות ועורכי הפטנטים שלהם לשוחח עם בוחני הפטנטים ולהשכיל אותם לגבי ההמצאה והידע הקודם בתחום הרלוונטי, חנך משרד הפטנטים תוכניות ללא תשלום המיועדות לקדם הליך מרוכז ויעיל. במסגרת תוכנית "First Action Interview Program" המשתתפים יכולים לשוחח עם בוחן הפטנטים עוד לפני שהבוחן מוציא Office Action ראשון. שיחות פנים-אל-פנים אלה כבר בתחילתו של תהליך תביעת הפטנט מקדמות לעתים קרובות אישור מוקדם להגשת בקשת הפטנט. החל מחודש יולי 2015, אושרו בעקבות הראיון המוקדם בערך 30% מסך כל הבקשות שהוגשו תוך שימוש בתוכנית זו. ומכיוון שההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אגרה, זוהי תוכנית כדאית במיוחד.
4. אישור מהיר שווה ערך ליתרון תחרותי
נקיטת אסטרטגיה אגרסיבית להשגת פטנטים במהירות יכולה לסייע לחברה לפתח (או לשמר) יתרון תחרותי. השימוש בתוכנית 'המסלול המהיר' בעת הגשת בקשה ראשונה שימושי במיוחד לצורך קביעת היקפו של התוכן שמבקשים לרשום כפטנט. הידע הקודם שנמצא במהלך תהליך החיפוש והבחינה יכול להוביל את הבקשות המוגשות לאחר מכן בכיוון הנכון, וקרוב לוודאי שבקשות אלה גם יאושרו במהירות.
פטנטים שנרשמו יכולים לסייע לחברה להשיג מימון, או להגדיל את שווי החברה לצורך עסקת רכישה. פטנטים שנרשמו יכולים להוות כלי-עזר להקמת גדרות סביב פלח שוק מסוים. גם אם החברה שלכם נרתעת מהתדיינות משפטית, מוטב להיות מי שמקים את הגדר מאשר זה שנותר מחוץ לגדר.

ג׳פרי א. ברקוביץ ולינדה ג׳. תאייר הם שותפים בחברת Finnegan.
תאריך:  10/12/2015   |   עודכן:  11/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נוילנדר
רשת המחשבים הזדונית קיימת כבר מעל לארבע שנים ופגעה עד היום במיליוני משתמשים ב-190 מדינות ברחבי העולם, ביניהן ישראל
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש מתבסס בלוב ומכין אותה כחלופה למקרה שייאלץ לסגת ממאחזיו בסוריה ובעירק. המאחז החדש בלוב אמור להוות גם קרש קפיצה לחדירה למדינות אירופה ולהשתלטות על מדינות צפון אפריקה
גד גזית
פרופ' יובל נוח הררי מתאמץ לנחש ולספר על כיוון התפתחות האנושות במאה ה-21 והלאה, ולצורך זה הוא מגייס לעזרתו את דרווין ואת תורתו הנצחית (בינתיים...)
בלפור חקק
היא כותבת כאישה החושׂפת את המרחב האינטימי שלה בצופן של מילות השיר    יש מתח מתמיד בין תשוקה ופיכחון, בין קצב החיים וקצב הנפש המבקשת מרגוע ושקט
אסף אוריון
בתקשורת הפומבית בין הצדדים בעלי העניין בים סין הדרומי ניתן ביטוי נרחב הן למסרים שנועדו הכלים הצבאיים להעביר, כלומר המחשת הנורמות השולטות והנחישות לקיימן, והן לניתוח הביטויים הקונקרטיים של הפעילות הצבאית. הכלים הצבאיים נועדו לגבות ולחזק את עמדות הצדדים וטיעוניהם בסוגיות המחלוקת, להמחיש נורמות ונחישות ולגדר את גבולות המיקוח, אולם הם אינם פטורים מניהול הסיכונים שמקורם ברמה הטקטית, והם מצווים להימנע מהידרדרות ומהסלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il