X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כפי שחוקים הדנים בענייני חקירת חשודים בפלילים, מחייבים לתעד חקירתם של חשודים אלה, בוידאו, הרי אין כל מניעה לקבוע בחוק כי כל תיק משפטי והנוגע לעניינים משפטיים, יהיה מחויב בחובת תיעוד והתיק המתועד יופקד אצל בעל תפקיד שהחוק יקבע דרכי התנהלותו
▪  ▪  ▪
השופטת בדימוס הילה גרסטל. התיקים שביקשה נעלמו [צילום: איתמר לוין]

השערורייה הבלתי נתפסת, לפיה אחד מארבע התיקים החשובים שביקשה לקבל נציבת התלונות על הפרקליטות, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, הושמד בניגוד לנהלים כמו-גם הקלות הבלתי נתפשת, בה ניתן "להעלים" תיקים בעיתיים ובכך לסכל בדיקת עניינים, המצריכים בדיקה, כפי שאירעו דברים, לאחרונה, עת נתבקשה בדיקת התנהלותה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר (פלילי), רות דוד, מעורר הצורך בחיוב תיעודם והנצחתם של תיקים משפטיים, המתנהלים בפני גורמי חקירה אחרים (דוגמת מח"ש, מחלקות החקירה של משטרת ישראל מס הכנסה, מע"מ, מכס, ביטוח לאומי), פרקליטות ושאר גורמים שהוענקו להם סמכויות חקירה, בחוק, דוגמת רשות ניירות ערך, רשות ההגבלים וגופים נוספים, דוגמתם, בחוק.
איש לא נתן הדעת על כך, כי גורמי חקירה פנימיים, ינסו לכאורה לסכל חקירת מעשיהם וגם/או לסכל חקירת מחדליהם, בדרך של שיבוש מהלכי חקירה, אם בדרך של "העלמת" מסמכים וגם/או תיקים הדרושים לצורך בדיקת מעשיהם וגם/או מחדליהם הנטענים ואם בדרך של השמדת מסמכים וגם/או תיקים אלה, בצורה גורפת, עד כי לא ניתן לבצע הליכי בדיקה שכאלה, כלל וכלל.
איש לא חשב שגורמי חקירה פנימיים וגם/או בעלי השכלה משפטית העוסקים, דבר שבשגרה, במלאכת אכיפת החוק אם בפן האזרחי ואם בפן הפלילי וגם/או בפן הסמי-פלילי יהפכו, הם עצמם, לגורמים עבריינים, לכאורה, כך שעה שיבקש מי מהרשויות שנתונים הם לפיקוחם ולבדיקתם, לבדוק מעשיהם וגם/או מחדליהם, ימנעו הם זאת בדרך של השמדת וגם/או בדרך של "העלמת" הנתונים המאפשרים בדיקה שכזו. הדברים נכונים - לצערנו, כי רב - הן באשר למעשים והן באשר למחדלים, המיוחסים לאנשי פרקליטות העוסקים - מעשה של שגרה - הן בתחומים אזרחיים והן בתחומים פליליים והן בתחומים אזרחיים, המשיקים לתחום הפלילי.
צר לנו לכתוב, בריש גלי ובשער בת רבים, כי חלפו, עברו ותמו להם מן העולם, ימי התמימות של קום המדינה ושל המדינה שבדרך, שעה שהמשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק אמר, כי שעה "שנזכה" לראות את הגנב היהודי הראשון ואת היצאנית היהודייה הראשונה, נהפוך לאומה רגילה, דוגמת שאר אומות העולם. בימים אלה, שנחשבים היום ימים של חסד, לא היה צורך להקים מוסד של נציב קבילות הציבור על שופטים או האומבודסמן, בשמו העממי, שיבדוק תלונות נגד ציבור שופטות ושופטי ישראל. מי חשב אז, באותם ימים של חסד, כי שופטים ושופטות, יכולים להיות נתונים לביקורת ומי העז להעלות טענות נגד שופטים ושופטות (השבח לאל שמדובר ביחידים וחריגים), כי בכל הכבוד הראוי - מי מהם קיבלו שוחד, במסגרת ובמהלך תפקידם ועבודתם השיפוטית. המציאות בשטח הוכיחה, שהיו דברים מעולם ושופטים ושופטות, נתפשו בכף והדבר לא הוסיף כבוד ויקר, בכל הכבוד הראוי, למערכת המשפט.
כפי שחוקים הדנים בענייני חקירת חשודים בפלילים, מחייבים בעבירות מסוימות לתעד חקירתם של חשודים אלה, בוידאו, כדי שניתן יהיה, בעת ניהול המשפט של אותם חשודים, שהפכו לנאשמים, לבדוק תקינותן של חקירות אלה, הרי אין כל מניעה לקבוע - בחוק - כי כל תיק משפטי והנוגע, כמו-גם הנושק, לעניינים משפטיים, יהיה מחויב בחובת תיעוד והתיק המתועד יופקד אצל בעל/ת תפקיד, שהחוק יקבע חובותיו/חובותיה ודרכי התנהלותו/התנהלותה, בכל הקשור לשמירת החומר המתועד ומי הזכאים לעיין ולראות חומר מתועד זה.
הדברים נכונים ותקפים, בין אם מדובר בתיק משפטי וגם/או הנושק לעניינים משפטיים, שתחומם אזרחי, פלילי וגם/או סמי-פלילי וחובת תיעוד זו תחול על כלל רשויות החקירה וכלל מחלקות התביעה של משטרת ישראל וגורמי החקירה השונים, לרבות ובכלל זה על פרקליטויות המחוז השונות ופרקליטות המדינה. כך - ורק כך! - לא "ייעלמו" תיקים ולא יושמדו תיקים, בניגוד לנוהל השמדת תיקים. אם "בטעות" - חרף האמור לעיל, "נעלם" וגם/או הושמד תיק משפטי, בניגוד לנוהל השמדת התיקים ותיק זה דרוש לצורך בדיקה וגם/או לצורך מעקב, בדבר התנהלות דברים, זו או אחרת, יוכל הגורם הבודק - בין אם מדובר בנציבת התלונות על הפרקליטות, בין אם מדובר בגורם חקירתי זה או אחר ובין אם מדובר בכל גורם אחר, בעל סמכויות, בחוק למצוא כפל תיק זה, במשרד שהוקם לצורך כך, בחוק. יש להדגיש ולציין, כי אין צורך להקים ארכיב מרכזי וארצי, לצורך כך, אלא בצד כל גורם חקירתי שכזה ובצד כל פרקליטות ופרקליטות שהיא, יוקם מוסד של מי האחראי לשמירת כפל התיקים והדברים יהיו באחריותו, כפי שקיימים להבדיל ממונים על אכיפת החוק להטרדה מינית וממוני אכיפה אחרים, בחוקים קיימים, נוספים.
בכל הכבוד הראוי, במצב דברים זה - לאחר שיסיים היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי, עו"ד יהודה וינשטיין, הליכי התדהמה בהם מצוי הוא, שכן הוא לא האמין, שבתקופת כהונתו יורה הוא על העמדתה לדין של פרקליטת מחוז, כפי שהעיד הוא, על עצמו, בכנס לשכת עורכי-הדין, אתמול, באילת - הרי יוכלו מי הכפופים לו, להתמסר להליכי הבדיקה, הקשורים להליכי העמדתה לדין של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר (פלילי), עו"ד רות דוד-בלום, בלא שימצאו עצמם מול שוקת שבורה, קרי, במצב דברים שמישהו הקדים אותם "סילק" התיק הדרוש לבדיקה, "העלים" אותו ובמקרה חמור, אף יותר השמיד תיק זה, כך שלא ניתן לבצע הליכי בדיקה, בקשר להתנהלות חשודה, בעניינים אלה.
כיום, בשוך הליכי התדהמה של היועץ המשפטי לממשלה, דומה כי הוא וגם/או גורם החקירה הממונה על בדיקת התנהלות הפרקליטות, דוגמת נציבת התלונות על הפרקליטות, לא תוכל עוד לבדוק אחד מארבעת התיקים, שמבקשת היא בדיקתם, מזה מספר חודשים, שכן תיק זה נעלם ובעברית פשוטה, דומה כי תיק זה הושמד, כדי שלא ניתן יהיה לבדוק ההתנהלות החריגה, אם לא הפלילית בכל הכבוד הראוי בתיק זה. צר לנו, כי לכך הגיעו דברים וכי לצורך כך יש צורך לייחד רשימה מיוחדת, אך אנו לא עסוקים בתמיהה, בכל הקשור לעובדה שנגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר (פלילי), עו"ד רות דוד-בלום, הוגש כתב-אישום לבית המשפט. אותנו מעניין אם היא מעורבת, חלילה וחס, בעניינים פליליים נוספים, לכאורה ואם יש מי שדאג, חלילה וחס, לשבש מהלכי חקירה ומשפט, בדרך של הגשת כתב-אישום מזורז נגדה. ודרך אגב. האם פעלה כבר לשכת עורכי-הדין להשעות השעיה מוקדמת פרקליטה לשעבר נכבדת זו, משהוגש נגדה כתב-אישום, בהתאם לסמכות המוקנית לוועדת האתיקה של מחוז תל אביב, אליו משתייכת עו"ד רות דוד-בלום? אם לאו, למה ממתינה עוד וועדת האתיקה של מחוז תל אביב?

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  19/05/2015   |   עודכן:  19/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחייב תיעוד תיקים משפטיים בחוק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
וואלה רעיון מדליק לאללה ל"ת
איציק בןמחןרין  |  20/05/15 00:10
2
ממש לא צריך בקרה על הרשויות1
לול  |  29/05/15 17:38
3
במשך
לול  |  29/05/15 17:47
 
- כמובן שהכונה 'המשך' ל"ת
לול  |  30/05/15 16:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פנחס (פיני) פישלר
בג"ץ דחה על הסף את העתירה שהגיש מזכיר הממשלה האלוף במיל' עו"ד אביחי מנדלבליט, שביקש לרתום את העגלה לפני הסוסים
חיים שטנגר
לפי נתונים שפורסמו, לפני כשלוש שנים בעיתון "דה מרקר", הרי עלות לשכת שר ללא תיק היא כ-2 מיליון שקלים בשנה והיא כוללת העסקת עוזרים, מזכירות, דובר ונהג. חלק מהשרים ללא תיק נהנים מתקציבי פעולה של עוד כמה מיליוני שקלים. לפיכך עלות שר בלא תיק היא כ-5 מיליון שקל
חיים שטנגר
דומה, כי הגורמים היחידים שאינם חשודים, לכאורה, בניגוד עניינים בפרשת רות דוד-בלום הם מחלקות החקירה של השב"כ וגם/או המוסד והם שצריכים לחקור חשדות אלה - ומיד. כל יום שחולף בלי מיצוי והשלמת החקירה, מהווה פתח לשיבוש אפשרי של מהלכי חקירה ומשפט
ד"ר חיים שטנגר
עתירת סיעת "מרצ" אינה מכוונת להתערבות בהליכי חקיקה של הכנסת, אלא היא מכוונת לבטל הסכמים שחתמה הממשלה או סיעת "הליכוד", לקראת הקמת ממשלתו ה-34 של בנימין נתניהו, בנימוקים של אי-חוקיות, חוסר סבירות ושיקולים זרים. ככזו סיכוייה להתקבל בידי בג"ץ, הינם טובים למדי, מה שאין יכולים אנו לומר ולכתוב, על עתירת "יש עתיד"
ד"ר חיים שטנגר
גם אם תצליח הקואליציה המקרטעת של בנימין נתניהו להעביר התיקון לחוק בקריאה שנייה ושלישית ויוגדל מספר השרים וסגני השרים - הליך שלדעת יודעי דבר יגדיל הוצאות מימון החזקת הממשלה בלפחות 58 מיליון שקלים - לא בטוח שממשלתו זו של ביבי נתניהו, תשרוד, לאורך זמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il