X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמש-עשרה שנה לאחר שנכרתה כלייתי המסורטנת, הגעתי לבית-החולים בילינסון להשתלת כליה - חלום שהתגשם בהפתעה סיפור של חמישה שבועות, שביליתי בבית-החולים, ועל הכניסה לעולם חדש מבחינתי עם כליה מתפקדת היטב חלק שלישי ואחרון
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בינתיים החמירה בעיית עצירת השתן, ואחרי כמה ימים, חזרתי לבילינסון עם חום גבוה. זיהום, פסקו הרופאים. לקחו בדיקות דם לתרבית, והחלו לתת לי מנות גדושות של אנטיביוטיקה. המעבדה דיווחה, שנמצא חיידק, והתרופות חיסלוהו. עדיין אני חלש מאוד, ומשתדל להתאושש.
הערמונית (פרוסטטה) החלה לשאת את דברה. עד כה עקפה אותה הדיאליזה; וכעת הטלת שתן נעשית רק בהסכמתה. עברו כמה ימים, והרגשתי בתמורה. התחלתי לשאול על צפי לשחרורי. בינתיים אני מפחית ממשקלי - סימן טוב: בפעם הראשונה מזה שני עשורים, לפחות, משקלי נכתב בשתי ספרות. בנוסף, מצליח ללכת ביציבות ברחבי המחלקה.
כנראה, כרגע אני החולה הוותיק ביותר במחלקה, והגיע הזמן לשחררני לביתי. ליתר ביטחון מסירים את כל החיבורים, שהותקנו, וממתינים. לקראת יום הבחירות נפלה צופיה, אשתי, למשכב עם שפעת. דווקא אז הוחלט לשחררני, אך בגלל מצבה של צופיה, איני יכול לשוב לביתי.
במעטפה כפולה - בפעם השנייה בחיי - מילאתי את חובתי האזרחית. הפעם הראשונה הייתה בצפון ה'מובלעת' בגולן במלחמת יום הכיפורים. לאחר שהצבעתי, גלגל אותי בכורי לקפטריה, שתינו יחד קפה, ושוחחנו בנחת. תוך כך, היה נדמה לי, שאני רואה את אילן, עמיתי לצוות המחקר אלפרדו. ניסיתי לקרוא לו, אך קולי לא נשמע. אילן לא הבחין בי, והתיישב בשולחן לידנו. אז שמע את קולי, והופתע שקולי חלש בהרבה מהרגיל. אילן הצטרף לשולחננו, וסיפר על הסדנה, שארגנתי על הארטילריה במערכה על הגולן ביום הכיפורים, שנערכה בהיעדרי.
בעיות נשימה
התחלתי לחרחר למרות המשאף, שאני נוטל. התברר, שנוזלים הצטברו בריאותיי. הציעו תרגילי נשימה ופעילות גופנית להקל על מצבי. הגיע מומחה לריאות, והמליץ על המשך מעקב בקהִלה - כלומר, בבית. בינתיים חיברו אותי למכשיר אינהלציה, שסייע לי להתגבר זמנית על הבעיה.
אחרי הבחירות הוחלט לשחררני. רופא הגיע לפטור אותי מהתפרים. בטני מצולקת מאוד, למרות שהפעם פתיחתה לא לוותה בכאבי תופת. האחיות הראו לי את טיוטת מכתב השחרור - בתקווה, שזה סופי.
צופיה הגיעה, וארזה את רכושי. הביאה כיסא גלגלים, וניגשנו להיפרד מהצוות, שהפך את שהותי במחלקת ההשתלות לחוויה נעימה ביותר. עברתי ניתוח קשה עם נסיגות, והאווירה הטובה הקלה עליי מאוד. עכשיו חוזר למרפאה ההשתלות למעקב צמוד. נותרו עוד כמה פינות לסגור - ובראשן אורולוגיה וריאות.
ושוב נסיגה: חום גבוה הקפיצני למחלקת המיון (רפואה דחופה) בבילינסון, ומשם חזרה למחלקת ההשתלות. עוד זיהום, ואני מותש. שכבתי במיטתי כמו בול-עץ, וחיכיתי להתאוששות.
והיה גם אשפוז שלישי - שוב בגלל חום גבוה. מתקדם לאט קדימה עם נסיגות. למרות המצב, מנסה לשמור על מצב-רוח מרומם. אחרי ארבעה ימי אשפוז הוחלט לשחררני לביתי. למחרת אני במרפאת המעקב, ומרגיש היטב. מקווה, שזו הנסיגה האחרונה.
כפי שהסבירה ד"ר אייזנר, השתלה אינה הבראה, אלא מעבר לאורח חיים אחר, שבו עליי ליטול כל יום תרופות נגד דחייה, שמחלישות את המערכת החיסונית. לפיכך, אני מנוע בינתיים ממגע עם אנשים - כולל נכדיי - וצריך להיזהר כשאני אוכל מחוץ לביתי. עוד מעט יוסרו חלק מההגבלות, אך העיקר להתאושש ולהתחזק. וכמובן, לטפל בערמונית, כדי לחזור לחיים נורמליים.
והעיקר - נותר לי לפרוע חוב של כבוד לאדם, שכלייתו נתרמה לי. זהותו נשמרת בסוד, ורחל מיכוביץ הציעה, שאכתוב אליה מכתב, המופנה למשפחתו, ומבקש להודות על התרומה.

תאריך:  11/05/2019   |   עודכן:  11/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נס פורים שלי (3)
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לאביתר, איחולי החלמה מהירה ל"ת
תרצה  |  11/05/19 17:25
2
המון בריאות וחזרה לחופש
שמעון מהצפון  |  11/05/19 19:17
3
אם אתה כותב - כנראה שאתה חזרת
אלי3  |  13/05/19 00:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים משגב
הם פשוט מסרבים להכיר בעובדה ששלטון מחליפים מאחורי הפרגוד ביום הבחירות    רק במשטרים טוטליטאריים זה קורה אחרת    שיתוף פעולה בין גורמים רדיקליים לבין משתפי פעולה בתוך מערכות אכיפת החוק היא שיטה מוכרת - פרנץ קפקא בספרו 'המשפט' תיאר סיטואציה דומה כבר לפני לא מעט שנים
יוני בן-מנחם
סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה מעיד כי ישראל איבדה את היוזמה ואת ההפתעה שהיו במשך שנים רבות מעקרונות הפעולה החשובים של צה"ל    צריך להכין היטב את סבב הלחימה הבא שנמצא בפתח, לגלות יצירתיות ומקוריות ולהכות בהפתעה את החמאס והגי'האד האיסלאמי - אחרת לא תשוקם ההרתעה
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשישי שלא דופק חשבון    ליברמן, שחקן השחמט הפוליטי הטוב בישראל הולך על כל הקופה ויש סיבה לדאוג    כחלון השיג בקושי ארבעה מנדטים ורוצה לחזור לאוצר    מבחני ההסמכה של הרבנות כוללים שאלות שמי שיפתור אותן בהצלחה יוכל להפוך לרב גדול בתורה ולסוטה מין לא קטן    ואיך מתמודדים עם כאב שלא חולף
יבשם עזגד
האם באמת אפשר לנבא את פריחת האהבה בין שני אנשים זרים? בעקבות "חתונה ממבט ראשון"
יוני בן-מנחם
הסלמה חדשה בגבול הרצועה היא אפשרית כבר ב"יום הנכבה" שאותו מציינים הפלשתינים ב-15 במאי. מנהיג הגי'האד האיסלאמי מזהיר כי יש הסכמה בין כל הארגונים להסלים אם ישראל תשתמש באש חיה נגד המפגינים, להערכתו, עימות צבאי כולל יהיה בחודשי הקיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il