X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביקורת על הסרט "האירי" של מרטין סרקוסזה
▪  ▪  ▪

נניח ובמאי הסרט "האירי" מרטין סקורסזה הנפלא היה מחליט ללהק לסרט במקום את אל פצ'ינו, רוברט די נירו וג'ו פשי, את בראד פיט, לאונרדו דיקפריו ובראדלי קופר. שלושה כוכבי קולנוע לוהטים כל אחד בפני עצמו. האם התוצאה הייתה דומה? יסלחו לי שלושת האחרונים, ממש ממש לא!!.
שלושת הראשונים מביאים איתם ארומה שרק הם יכולים לסרט המיוחד הזה, מעין רקוויאם לסרטי הגנגסטרים של פעם. האם לכך התכוון סקורסזה, תחושת הבטן אומרת שכן. אורך הסרט, גילו של הבמאי וגילאי שלושת כוכביו, יש בהם כדי לומר עד כאן. זהו גרנד פינאלה, מכאן ואילך תמשיכו אתם.
בעבודה הסיזיפית ליצירת המופת הזו, לבטח סקורסזה התלבט לא מעט, שמא יאמרו המבקרים שזה מעין סרט המשך "לחברה הטובים" משנת 1990, לנוכח העובדה ששנים מגיבורי הסרט הנוכחי כיכבו בסרט המוקדם, באותם תפקידים, די נירו ופשי. אבל כשבתוך העלילה שזורות דמויות אמיתיות כג'ימי הופה נשיא איגוד נהגי המשאיות (פצ'ינו), פרנק שירן (די נירו) יד ימינו ועוד, לרבות ג'ו קנדי אביו של הנשיא שנרצח, באופן מאוד לא מחמיא, לצופה האינטליגנטי ברור שבפניו אפוס רחב ממדים ומהפנט המבוסס על עובדות. מכאן הדרך לקופת הקולנוע ו/או לנטפליקס קצרה.
סקורסזה לכל אורך 200 דקות הסרט, אינו מגלה שום אמפטיה לגיבוריו ואין בסרט שום מחווה לדמויות האמיתיות. ג'ימי הופה מוצג כנרקסיסט חולני ללא כחל וסרק, פרנק שירן רוצח קר רוח ואב מבעית שבתו מסרבת להיפגש איתו, פשי הוא גנגסטר אפל וחשוך ילדים שידו הארוכה בחיסולים ועל פיו יישק דבר. גם נשות הגיבורים אינן מלאכיות, לבושות בחוסר טעם ומעשנות כבדות. סקורסזה אינו בוחל לשחוט פרה קדושה בדמות ג'ו קנדי אבי שושלת קנדי, אגב אמירה מפורשת על מקור עושרו האגדי שסייע רבות בבחירת בנו לנשיאות. רצח הבן בנסיבות הטרגיות שטלטלו את אמריקה אינו מרכך את קשרי אבי השושלת עם המאפיה.
סקורסזה פורש את היריעה ומציג את גיבוריו אף בעת בלותם על מכאוביהם, מוגבלותם והיותם קרובים לעולם בו שלחו שנים רבות קודם לכן את אויביהם הרבים. לגבי ג'ימי הופה, מקום קבורתו לא נודע עד עצם היום הזה.
המאפיה בתמציתה סיציליאנית, אבל כשמפציעה דמות אחרת שחוברת לדמויות הלטיניות, מאירלנד, פרנק שירן הוא די נירו, וביתר שאת, דיסוננס זה מאפשר מעין טוויסט בעלילה עד כדי מתן שם לנרטיב על שמו של האאוטסיידר האירי. כולנו זוכרים את טום הייגן הקונסיילרי האירי של הסנדק קורליאונה. שונותו קיבלה ביטוי לא מבוטל בסרטי הסנדק.
כותב שורות אלה אינו מבקר סרטים וחף מכל נגיעה באומנות הקולנוע, אך חובב קולנוע מושבע. כאשר סרט חד-פעמי בדמות "האירי" עולה לאקרנים, מתחייב לתת ביטוי ליצירה שכזו.

הכותב הוא הכותב עו"ד העוסק בדיני משפחה.
תאריך:  07/12/2019   |   עודכן:  07/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
אין בהן דרישה לדמוקרטיה, יש בהן דרישה לאומית לריבונות המדינה וביקורת וצעדים נגד האירנים ושליחיהם. זהו אתגר לרצון ולצעדים האירניים להגמוניה בסהר הפורה. לכן, סביר שאירן תגיב בתקיפות
איתן קלינסקי
מה שעשו הזרים לנו, בני ישראל, בתקופה המקראית בכינוי עִבְרִים ככינוי שיש בו מידה רבה של זלזול וביטוי גנאי, זה מה שאנחנו עושים באמצעות חוק הלאום לתחושות ולרגשות של חלקים רבים מקרב אזרחי מדינת ישראל, הנושאים עמם תעודת זהות ישראלי
יוני בן-מנחם
ראשי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ניהלו בקהיר דיונים עם המודיעין המצרי על הסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל. חמאס והג'יהאד האיסלאמי מפגינים אחדות למרות המחלוקות הקשות ביניהן, חמאס פועל להשיג הכרה ישראלית דה פקטו בריבונותו על רצועת עזה
אפרים הלפרין
אומרים לנו שבית המשפט אסר כבר על שר לכהן לאחר הגשת כתב אישום    יחי ההבדל הקטן
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
המפכ"ל לשעבר רב-ניצב (בדימ') רוני אלשיך טועה, שוגה, מטעה ושבוי בתוך קונספציה רופסת שכולה שגגה ונפרסה בפני באי כינוס חיפה למשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il