X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכיר פתח מרוואן ברגותי העצור בכלא הישראלי דחה הצעה של יו"ר הרש"פ שלא להתמודד בבחירות לנשיאות הפלשתינית. בכירים בפתח המתמודדים בקרב הירושה קוראים למחמוד עבאס לדחות את הבחירות בטענה כי התנועה איננה מוכנה להן, עבאס מקווה שישראל תוציא עבורו את הערמונים מן האש
▪  ▪  ▪
[צילום: איסאם רימוואי/פלאש 90]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ממתין לתשובת ישראל על בקשתו לאשר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות הפלשתיניות לפני שהוא יפרסם את הצו הנשיאותי הקובע את מועדן, תחילה יתקיימו הבחירות לפרלמנט הפלשתיני ו-3 חודשים אחרי כן יתקיימו הבחירות לנשיאות.
יו"ר הרש"פ איננו באמת מעוניין בבחירות לאחר 14 שנים שבהן הוא יושב על כיסאו, הוא יזם את המהלך בגלל לחץ כבד של מדינות אירופה שאיימו עליו להפסיק את הסיוע לרש"פ אם הוא לא ילך למהלך הזה. עכשיו, כשכל הפלגים הפלשתינים ובראשם ארגון חמאס נתנו את הסכמתם לבחירות ומשנשארה רק תשובתה של ישראל, מחמוד עבאס חייב להיערך לכל התרחישים הפוליטיים האפשריים, מה שמדאיג אותו היא האופוזיציה בתוך תנועת פתח שמוביל אותה מרוואן ברגותי מתוך הכלא הישראלי.
ברגותי, אדריכל הטרור המרצה עונש של 5 מאסרי עולם על רצח ישראלים, שהיה יד ימינו של יאסר ערפאת באינתיפאדה השנייה,זוכה בפופלאריות גדולה ומוביל בסקרי דעת הקהל הפלשתינים כיו"ר הרש"פ הבא ואף זכה לכינוי "נלסון מנדלה הפלשתיני".
היחסים בין מחמוד עבאס למרוואן ברגותי עכורים מאוד, ברגותי מאשים את מחמוד עבאס כי מנע את שחרורו במסגרת "עסקת שליט" ב-2011 כדי שלא יעמוד בדרכו הפוליטית ואף פעל, בשיתוף עם ישראל, להכשיל את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים שהנהיג ברגותי בבתי הכלא בישראל לפני שנתיים וחצי.
מרוואן ברגותי הינו ידידו הקרוב של מוחמד דחלאן, האויב המר של מחמוד עבאס שאותו הוא דאג להרחיק מתנועת פתח באשמות שחיתות, ובין ברגותי לדחלאן קיימת ברית פוליטית חזקה נגד מחמוד עבאס, באחרונה הודיע מוחמד דחלאן על כוונותיו להתמודד בבחירות לפרלמנט ולנשיאות והשניים מנסים לאגף את מחמוד עבאס בתנועת מלקחיים פוליטית.
על-פי גורמים בפתח, מרוואן ברגותי נחוש להתמודד בבחירות על תפקיד יו"ר הרש"פ למרות שהוא אסור בכלא הישראלי, הוא באמת סבור שהוא האיש המתאים לתפקיד והוא גם מעריך שזהו הסיכוי היחיד שנותר לו שבאמצעותו הוא יכול להשתחרר מהכלא הישראלי. להערכת ברגותי, אם הוא יבחר לתפקיד יו"ר הרש"פ, יופעל לחץ בינלאומי כבד על ישראל והיא תיאלץ לשחרר אותו מן הכלא.
מחמוד עבאס קורא את התמונה הפוליטית הפלשתינית היטב והוא פועל כדי להוציא את מרוואן ברגותי מחוץ למעגל המתמודדים הפוטנציאלים בבחירות. על-פי גורמים בפתח, באחרונה שיגר יו"ר הרש"פ כמה מתווכים לכלא הישראלי שנועדו עם ברגותי והעבירו לו הצעת פשרה.
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-14 בדצמבר כי ההצעה כללה הסכמה כי ברגותי יתמודד בבחירות לפרלמנט אך יוותר על ההתמודדות לתפקיד יו"ר הרש"פ בתמורה למינויו של ברגותי לתפקיד ראש סיעת תנועת פתח בפרלמנט הפלשתיני. על-פי גורמים בפתח, מרוואן ברגותי דחה על הסף את הצעתו של מחמוד עבאס והודיע לשליחיו של מחמוד עבאס כי איננו מעוניין בבחירות לפרלמנט וכי מעתה ואילך יודיע כי הוא מועמד לתפקיד יו"ר הרש"פ.
עמדתו של מרוואן ברגותי מציבה את מחמוד עבאס בפני בעיה קשה לגבי קיום הבחירות, גם בכירים בתנועת פתח חוששים ממרוואן ברגותי שרוצה לנהל את קרב הירושה מתוך הכלא הישראלי, בוועדה המרכזית של פתח יש כבר קולות הקוראים למחמוד עבאס שלא להזדרז ולקבוע את מועדי הבחירות לפרלמנט ולנשיאות בטענה שהתנועה איננה מוכנה היטב בשטח לבחירות.
גם ירדן הזהירה את מחמוד עבאס שלא להסכים לבחירות בשטחים ללא השתתפותם של תושבי מזרח ירושלים בבחירות מחשש שהדבר ישרת את האג'נדה של גורמי ימין בישראל בדבר מעמדה של ירושלים המאוחדת כבירת ישראל במיוחד לאחר ההכרזה של ממשל טראמפ והעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.
גורמים בפתח מעריכים כי מחמוד עבאס יחפש תירוץ כדי למנוע את עריכת הבחירות או אפילו יעביר החלטות פנימיות במוסדות פתח הנתונים לשליטתו הבלעדית, כמו למשל שינוי חוק הבחירות או תקנון פתח, באופן שיסכל את כוונת ברגותי להתמודד בבחירות לנשיאות.
גורמים המקורבים למחמוד עבאס טוענים כבר עכשיו כי ארה"ב וישראל מתנגדות להשתתפותו של מרוואן ברגותי בבחירות לנשיאות, הן מעוניינות בהמשך שלטונו של מחמוד עבאס, למרות שהוא מתקרב לגיל 85, ודורשות ממנו למצוא את הדרך המתאימה לחסום את דרכו של מרוואן ברגותי לכיסא יו"ר הרש"פ. לפני כשבועיים פירסם מרוואן ברגותי איגרת מתוך הכלא הישראלי לרגל ציון 15 שנים למותו של יאסר ערפאת שבה האיץ במחמוד עבאס להתקדם לקראת בחירות ולפרסם את הצו הנשיאותי המכריז רשמית על קיומן.
ברגותי אינו מתכוון לוותר על ההתמודדות, נראה שמחמוד עבאס מקווה שישראל תוציא עבורו את הערמונים מן האש בכך שתודיע שהיא מתנגדת להשתתפותם של תושבי מזרח ירושלים בבחירות, דבר שיאפשר לו לגלגל את ההאשמה לפתחה ולהישאר בביטחה על כיסאו מבלי שברגותי מאיים על מעמדו כיו"ר הרש"פ.

תאריך:  16/12/2019   |   עודכן:  16/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברגותי לראשות הרש"פ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דווקא לאפשר לתושבי מזרח ירושלי
יוחנן הסנדלר  |  17/12/19 07:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל דורון
לשבחך יאמר ח"כ לפיד, שאתה נוהג להיוועץ עם ילדיך בעניינים חשובים. תצטרך לעמול קשה כדי להסביר להם מה גרם אצלך ללקוי מאורות כזה, לאבוד טוטלי של שקול הדעת בעת סכנה נוראה לישראל, לנכונות לסכן את חיינו רק כדי להשיג הישגים פוליטיים
יצחק מאיר
הציונות הדתית אין לה מפלגה    היום מכל מקום, אין לה    הציונות הדתית היא משנה חברתית, תנועה של תורה ועבודה ודרך ארץ ומדע, שהצטרפה אל מחוללי הציונות המדינית מתוך אמונה כי כינון ריבונות יהודית בארץ ישראל, היא מצוות עשה המחייבת את כלל ישראל
אלי לוין
כל עובד בארגון עלול להיחשף במהלך ביצוע תפקידו למידע חסוי הכולל בין היתר: עובדים, לקוחות, מידע עסקי וכו'
יוסף קנדלקר
תשעים מעלות זה רק למגבות לבנות מאוד, ובידיעה ברורה שאפילו גרב אחת קטנה בצבע שחור לא התפלחה לה לתוך המכונה    אחרת אתה עלול לגלות שלבן זה לא לבן, ומה שגרב אחת עושה מאה כביסות אחר כך לא יעשו
איתן קלינסקי
קריאה בשירי אבות ישורון    ב-1950 אבות ישורון הוא קול כמעט בודד בשירה העברית, הוא שופרן של כל הג'אמילות ומשפחותיהן הנאבקות למימוש זכותן לשוב למקום בו נולדו, למולדת ממנה חלקן גורש וחלקן נס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il