X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ענף נדל"ן מיושן, לא טכנולוגי ולא יעיל בעליל, עוצר משמעותית את הצמיחה במשק הישראלי, שלא לדבר על ההשלכות התדמיתיות של ענף מקרטע דוגמת הנדל"ן על המשק הישראלי
▪  ▪  ▪
פיגומים ישנים [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
פועלים קשי יום
האם זה משום שמדובר לאו-דווקא במלח הארץ, באצולת ההייטק והאקדמיה, אלא, מה לעשות, בפועלים קשי יום שאינם משויכים דווקא אל האליטות ואין להם לובי חזק?

אישית אינני חסיד של תאוריות קונספירציה למיניהן, אולם עדיין לפלא בעיני כיצד כל נושא התאונות באתרי בנייה מככב כמעט מדי יום ביומו באמצעי התקשורת, החל מעוד פועל נפל אל מותו וכלה במספר פצועים ונכים, כשבפועל שום דבר מהותי לא השתנה בנושא זה במהלך השנה האחרונה ובכלל.
העובדה שבמהלך השנתיים האחרונים נהרגו כ-100 פועלים בקירוב, עוד מאות רבות נפצעו קשה ונותרו נכים לכל ימי חייהם ועוד אלפים נפצעו קל או בינוני, חולפת מעל פנינו דוגמת תאונות הדרכים. אולם, וזה אולם גדול, נושא המלחמה בתאונות הדרכים, הפך זה מכבר לאג'נדה לאומית שהממשלה, הרשות הלאומי לבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות משקיעות בה סכומי עתק.
ותאונות באתרי בנייה? יוק! הכלבים נובחים והשיירה עוברת. האם זה משום שמדובר לאו-דווקא במלח הארץ, באצולת ההייטק והאקדמיה, אלא, מה לעשות, בפועלים קשי יום שאינם משויכים דווקא אל האליטות ואין להם לובי חזק? אני מקווה מאוד שלא זו הסיבה לשתיקה המתמשכת.
עם זאת, בל נשכח, כי מעבר לפגיעה היומיומית המתמשכת בעובדים באתרי הבנייה, אנחנו, כלל אזרחי ישראל, נפגעים לא פחות כתוצאה מכך.
ראשית, כל אותם רבבות רבות הקשורים לשרשרת הפיקוד של ענף הבנייה, החל מהיזמים והקבלנים, דרך האדריכלים, המתכננים, השרטטים, החשמלאים, השרברבים, ועד ספקי האביזרים הסניטרים והמטבחים, כולם גם יחד נפגעים, זאת משום שכל תאונה ותאונה, אם לא ידעתם, כרוכה באחריות פלילית(!) ישירה לכל מי שמעורב, במישרין ובעקיפין, לאותו אתר בנייה בו אירעה תאונה.
שנית, במיוחד נפגעים כמובן אותם יזמים וקבלנים שבמקרה הטוב העבודות באתר הבנייה שלהם מתעכבות בימים, בשבועות, לעיתים אף בחודשים, ובמקרה הפחות טוב, ננקטים כנגדם סנקציות חמורות ביותר, הן משפטיות והן על-ידי הבנקים המלווים שמסמנים את אותה חברה שבאתר שלה אירעה תאונה, ב"כרטיס אדום", אחת שצריך לחשוב פעמיים אם להעניק לה מימון.
שלישית, נפגעים כל אזרחי ישראל, שכתוצאה מאותן תאונות, נהנים מהרבה פחות יחידות דיור על המדף מדי שנה. לדוגמה, נתונים שפורסמו לאחרונה על-ידי הלמ"ס והאומר, מצביעים בבירור על כך שהתאונות מהוות פקטור משמעותי ביותר בכך שמשך ממוצע של פרויקט במדינת ישראל אורך יותר מ-30 חודשים, זאת לעומת כ-27 לפני 5 שנים בלבד, וברור כי העלייה ב-15-10 אחוזים במשך גמר פרויקטים משפיעה באופן דרמטי על כמות ההיצע בשוק הדיור.
רביעית, כמובן שכלכלת ישראל נפגעת קשות כתוצאה מכל הגורמים שהוזכרו לעיל, זאת מכיוון שענף נדל"ן מיושן, לא טכנולוגי ולא יעיל בעליל, עוצר משמעותית את הצמיחה במשק הישראלי, שלא לדבר על ההשלכות התדמיתיות של ענף מקרטע דוגמת הנדל"ן על המשק הישראלי, ובמיוחד כשהפיגומים המיושנים ממשיכים להתנדנד ואלפי אתרי הבנייה בכל רחבי הארץ ריקים מפקחים של משרד העבודה.
אני סבור, לכן, שרק קמפיין שיחדיר את עוצמת הפגיעה במשק הישראלי בכלל ובענף הנדל"ן בפרט כתוצאה מהעדר בטיחות באלפי אתרי בנייה רחבי המדינה, הוא זה שיתניע את המהלך שיגרום הן למשרד העבודה והן למכון התקנים להתעורר סוף-סוף מתרדמתם ולהכניס, לאלתר, את הפיגומים החדשים ואת התקנות המחמירות עם הפיקוח ההדוק בכל אתר ואתר. חומר למחשבה למקבלי ההחלטות!

הכותב הוא מומחה לנדל"ן, לתאונות עבודה באתרי הבנייה ולאחריות תאגידית.
תאריך:  17/11/2020   |   עודכן:  17/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע איש לא עוצר את התאונות באתרי הבנייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בר אליהו
מאסנו לשמוע בפתיחת מהדורת חדשות את הנושא הכאוב הזה - "עוד התעללות נחשפה", "עוד גננת הואשמה"    לא מגיע לילדים שלנו לסבול    לא מגיע להורים לסבול
עמנואל בן-סבו
סוגיית מקום קבורתם של חללי צה"ל אשר אינם יהודים על-פי ההלכה צפה בתדירות גבוהה בעיקר בשל העלייה הגדולה ממדינות חבר העמים אשר הציבה אתגר למציאות, בו חלק גדול מקרב העולים הינו ספק יהודי, זרע ישראל, או שרק האב הינו יהודי
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
עיריית תל אביב יפו פרסמה את "פתיחת אירועי עונת האמנות החזותית בתל אביב-יפו, אירוע שמתקיים מעל לעשור, ביוזמת ובהפקת המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב-יפו", שהתקיים בסופ"ש האחרון, חמישי עד שבת (14.11.2020)    האם זו יריית הפתיחה ויהיה לזה המשך? כלומר, פתיחת גלריות ואולי גם מוזאונים?
הדר אלפי
השינוי צריך להיות בתודעה    לא מתחילים מלחנך את הדור הצעיר או את הנוער    מתחילים מלשנות את עצמנו, במפגשים הקטנים שלנו, כאנשים בוגרים, עם הסביבה
חנה סמוכה מושיוב
האחיות - "המוצלחת" ו"הסוררת", נראו לגמרי אחרת. הן התנהגו אחרת, התלבשו אחרת, התייחסו אחרת ללימודים וגם לדרך ארץ... זרים התקשו להאמין שהן אחיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il