X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הקווים האדומים מזמן התפוגגו, אם ובתה נטבחות בטבורה של עיר, ילד נרצח סמוך לביתו בירי מטווח אפס, גברים מחסלים אלה את אלה והמספרים המחרידים המסתירים בתוכם סיפורי חיים מלאים רק עולים ועולים
▪  ▪  ▪
אין אחראי אחד [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

אין יותר מוצדק מהזעם של ערביי ישראל על המציאות הרצחנית, הטובחת בהם למגדול ועד קטון, טף נשים וזקן. זוהי מציאות נוראית, בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת. ההפגנות בכפרי וערי המגזר בשילוב ידיים חוצות מפלגות של יהודים וערבים הן כורח, וראוי שיתעצמו באופן חוקי כמנוף לחץ על ההנהגה אשר תורה על טיפול רב מערכתי עוצמתי, טיפול שימגר את הנגע הנורא המתפשט כאש בשדה קוצים.
למציאות הדמים הזו אין אחראי אחד, אין אשם אחד אשר בעטיו היא מתרחשת וגובה מתחילת השנה את הקורבן ה-23, נכון לכתיבת שורות אלה. למציאות עקובה מדם ומוות זו שותפים באחריותם לכישלון ההנהגה הישראלית הנוכחית ואלו אשר קדמו לה, ההנהגה הערבית לדורותיה, גורמי אכיפת החוק, הרשות השופטת, והציבור הערבי ישראלי אשר אינו תובע בהתמדה, בעוז ובעוצמה את המגיע לו בדין ולא בחסד, ביטחון אישי והזכות לחיים.
הקווים האדומים מזמן התפוגגו, אם ובתה נטבחות בטבורה של עיר, ילד נרצח סמוך לביתו בירי מטווח אפס, גברים מחסלים אלה את אלה והמספרים המחרידים המסתירים בתוכם סיפורי חיים מלאים רק עולים ועולים.
לו אני ערבי ישראלי הייתי מגייס רבים רבים לשביתת שבת, לשביתת רעב, להפגנות במרכז הישראליות, יום יום שעה שעה, הייתי מניח בצד את כלל העיסוקים החשובים יותר והחשובים פחות ויוצא למחות באופן חוקי ולא אלים נגד האלימות. הייתי תובע ודורש, צועק את נשמתי "רוצה לחיות".
ההזדהות עם מצוקות המגזר ועשייה בדרך פעולה לעצירת מגמת המוות הגואה היא מעשה שיכול היה לסחוף אלפי יהודים לתמוך ולהפגין, ברם, כאשר ההפגנה הופכת למסע אלים ומכוער נגד מדינת ישראל, הפגנה בה כל הדגלים הנישאים בידי המפגינים הם דגלי פלשתין ואף לא דגל ישראל אחד, הפגנה בה שירים לאומניים וקריאות קצובות של שנאה נשמעים, בהפגנה כזאת הציבור הערבי מפסיד חלק גדול ממי שתומך בדרישותיו הלגיטימיות.
ידע כל אזרח ערבי בישראל שזכות ההפגנה שמורה לו במדינה הדמוקרטית מדינת ישראל, ידע כל ערבי אזרח ישראל שכולם שווים בפני החוק, הזכויות של כל המיעוטים במדינת ישראל שווים, דין אחד לאחמד ודין אחד ליהונתן. ידע כל ערבי במדינת ישראל שחייו חשובים כחיי כל אזרח אחר במדינת ישראל.
ידע וימחה ויפגין ויתמיד כאזרח ישראלי במדינת ישראל. ידע גם כל ערבי ישראלי שקריאות נגד המשטר הן לגיטימיות, שזכות ההפגנה היא זכות בסיסית. עם זאת במקום בו מאשימים רק את המדינה ולא נוטלים קורט אחריות, במקום בו הלאומנות מרימה ראשה, במקום בו מניפים דגלי פלשתין לא יהא חלקי עימם.
אזרחי מדינת ישראל הדמוקרטית והשוויונית חייבים לשלב ידיים עם אזרחי ישראל הערביים בסוגיית המוות המתרחבת במגזר, חייבים ורוצים אך כישראלים ולא כפלשתינים מתריסים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  14/03/2021   |   עודכן:  14/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואף לא דגל ישראל אחד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם , אני איתך , בן סבו
שלמה המגיב  |  14/03/21 16:37
2
מה לצפות במקום בו שולט הטמטום
ב_שמואל  |  14/03/21 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
המשוררת, שאת שיריה אני אוהב ומרבה לחזור אליהם, עברה חווית ילדות כשתקרת הבית, שמתפקידה להעניק יציבות והגנה, הלכה והתרחקה ממנה
ארי בוסל
הדמוקרטים למדו את טעויות העבר, והם נחושים שלא לחזור עליהן    כל זמן שהם שולטים בבית הלבן ובקונגרס, הם ישנו את ארה"ב עד היסוד    עכשיו כשהם אישרו 1,900 מילארד דולר לחלוקה, הגיע הזמן לשנות את מערכת המשפט, את צורת הבחירות ולהבטיח המשכיות שלטון של המפלגה הדמוקרטית לאלף השנים הבאות
עו"ד אלון קוחלני
ביה"ד דחה תביעה של מבקר הפנימי של רמ"י להקבלת שכרו לסמנכ"ל, תוך שהוא קובע כי קביעה זו המעוגנת בדוח זיילר לא התקבלה (סעש (ת"א) 47048-03-18 עזרא גרינבאום - מדינת ישראל - רשות מקרקעי ישראל)
רפי לאופרט
עם ההתקרבות לבחירות, גדלה אי-הוודאות אם יש בכוחן לחלץ אותנו ממצב "הלימבו" בו נתונה המדינה מזה שנתיים. עם 4 מפלגות מעל 10 ח"כים כ"א, חצויות (38 "ימין" ו- 30 "בלתי-מוגדרות") ועוד 5 מפלגות עם 4 - 5 מנדטים כ"א, שספק כמה מהן תעבורנה את אחוז החסימה; ללא התעשתות ואיחוד רציני "בימין" אנו בדרך לבחירות חמישיות. זו גם קריאה לציבור לצאת מהקונכיות בהן התבצר ולהכריע באופן ברור בין "הימין" "לשמאל"
רצון ערוסי
הדמוקרטיה המערבית אשר מקדשת יתר על המידה את "זכות הפרט" ואת "חופש הביטוי" ואיננה שומרת על איזון נכון, גוזרת כליה על עצמה    הדמוקרטיה תתפורר מתוך עצמה ולא תחזיק מעמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il