X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כשהארץ החלה להפתח לישראלים, חבר מהארץ ביקש שאתערב למען מישהו שהוא מכיר כאן שרוצה להגיע ארצה עם ילדיו משום מה אנשים חושבים שאני עובד בקונסוליה
▪  ▪  ▪
דרישות מיוחדות [צילום: אייד תעה/פלאש 90]

חברים של ההורים בארץ. הם מדברים מדי יום, משתתפים בחווית היציאה מסגר בן למעלה משנה לחרות בארץ, היא ארץ זבת חלב ודבש. חברים אחרים חזרו זה עתה מהארץ, ולמרות שהם היו שם משך מלחמת רמדאן, הם נהנו לחלוטין. רק עבור מלאי הסיפורים כדאי היה לנסוע!
כשהארץ החלה להפתח לישראלים, חבר מהארץ ביקש שאתערב למען מישהו שהוא מכיר כאן שרוצה להגיע ארצה עם ילדיו. משום מה אנשים חושבים שאני עובד בקונסוליה (ואחרים משוכנעים שאני סוכן המוסד), אך לא כך הוא. מסתבר שאותו מקומי (עליו איני יודע ולו דבר אחד) הכיר את התהליך על בוריו, אך הייתה לו בעיה: ילדיו לא רשומים כאזרחים ישראלים במשרד הפנים, ולפיכך הם אינם רשאים להכנס ארצה בלי אישור מיוחד של ועדת חריגים.
מאז כבר השתנו הדברים, שכן הארץ נפתחת (ונסגרת ונפתחת מחדש), וכל הזמן משפרים ומתאימים את דרכי ההתנהלות לנתוני המצב באותו זמן. זו אינה התיעלות כי אם התנהלות בשעת חרום המשתנה מרגע לרגע. הרשויות מאפשרות כניסת ילדים עם הוריהם, גם אם הוריהם לא הסדירו את מעמד ילדיהם כנדרש לפי חוק.
מה אומר החוק? אם אתה אזרח ישראלי (בין אם הגרת ואינך שוקל לחזור ארצה ובין אם אתה מחוץ לארץ לזמן קצר או קצוב), חלה עליך חובה לפי חוק לרשום את ילדיך בנציגות הקרובה למקום מגוריך תוך תקופה קצובה מיום הוולדם. אך מה בדיוק משיגים בכך? ילדי ישראלים (ולא רק מנישואי תערובת, גם אם שני ההורים ישראלים) גדלים כאמריקנים, בד"כ השפה אינה שגורה בפיהם וכל הקשר שלהם עם הארץ הוא עקיף ביותר. מהלך חייהם הם כנראה יבקרו בארץ ממנה הגיעו הוריהם, לשמחות או לאבל, אך מעבר לכך, הקשר רופף ביותר. המקום היחיד בעולם אליו חלה עליהם חובה להכנס ולצאת עם דרכון ישראלי הוא מדינת ישראל, ומעבר לזה, לדרכון אין שימוש. מפתח לארץ ותו לא.
יוצא שמרבית האנשים לא טורחים לרשום את ילדיהם, והנה אחרי שנה של סגר, מספיק ודי, שוברים את הכלים וחייבים, פשוט חייבים לטוס ארצה. למה דווקא לארץ? כי שאר העולם סגור ולא בטוח, ורק בארץ כבר אפשר ללכת בלי מסיכות ובלי הגבלות והחגיגה בעיצומה.
התרעמו הישראלים על החוק ועל הרשויות בארץ, והקימו סקנדל (שאכן גרם לשינוי הנדרש). אך האם זהו צורך אמיתי? שהילדים והוריהם יגיעו ארצה לחופשה? כי נוח ונעים להם? כי הם דורשים זאת? נראה ששכחנו סדרי עולם. מי שלא חי בארץ, ומי שלא רוצה לכבד את החוקים (ו/או שילדיו ישרתו בצבא), לא יכול לדרוש הכרה והטבות וכיו"ב. תרבות הזלילה, הכל מגיע ורק לי יש זכויות צריכה להשתנות, ואנחנו לא צריכים להתרגש אם קמים אותם ישראלים ומרימים את הקול, ודופקים על השולחנות והופכים את הכסאות, ומתלוננים ואף מאיימים. דיינו, המדינה לא חייבת לכם דבר.
אותו מכר מקומי, שחברי ביקש שאברר ואתערב עבורו אפילו לא טרח לשלוח הודעה קצרה "טסנו, אנחנו בארץ, הכל הסתדר, תודה רבה". ניחא, לא ציפיתי, כך שאיני מתאכזב, והסיבה היחידה שהתערבתי היא חברי בארץ, שעושה כה הרבה עבור הכלל, כך שאם הוא ביקש, פשוט לא יכולתי להתעלם או לסרב.

תאריך:  06/06/2021   |   עודכן:  07/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
בכירי המשק שהתכנסו השבוע בבית הנשיא דנו באתגרים החברתיים והטכנולוגים של התעשיה בישראל, ובעיקר שאלו האם הממשלה הבאה שתקום תשים את התעשיה בסדר עדיפות ותפנה לכך את המשאבים המתאימים
יוסי אחימאיר
אם ייפתח סיבוב חדש, וזה עלול לקרות, יהיה הכרח הפעם לבתק את ראשי הנחש בעזה, לשים אחת ולתמיד קץ לשלטון החמאס הארסי, הטרוריסטי, שחיי אדם שווים בעיניו כקליפת השום, וכל צידוק קיומו שלו ושל חבר מרעיו הוא בשנאת ישראל, בשפיכת דמים ובטרור בלתי פוסק
יוני בן-מנחם
חמאס נתן אולטימטום לישראל של שבוע ימים לאשר את הכנסת הכסף הקטרי לרצועה, שאם לא כן יפתח בצעדי הסלמה בגבול הרצועה    הגיעה העת להפסיק את הכנסת הכסף הקטרי לרצועה מכיוון שברובו הוא שימש להתעצמות צבאית של חמאס
רבקה שפק ליסק
אתם מסרבים להכיר במדינה אבל אינכם נמנעים מלחלוב את עטיניה למען הבטחת קיומה המסתגרת של העדה החרדית. אין חובות בלי זכויות    אתם מסרבים להכיר במדינה ומסרבים ולעבוד למחייתכם בניגוד לצו התנכי "בזיעת אפך תאכל לחם"; אתם מסרבים למלא חובות - איזו זכות יש לכם לזכויות?
צ'לו רוזנברג
אם לא יקרה נס, מבחינת נתניהו וחבורתו, בעוד מספר ימים הם יהפכו לדפים מצהיבים של היסטוריה. המערכה האחרונה לפני סיום ההצגה. נכון, ברגע כתיבת שורות אלה, איני מוכן להמר אם תקום ממשלת שינוי או שביבי שוב יצליח במזימותיו. אני יכול רק להעריך בצורה הגיונית, לפי הנתונים העומדים בפני, שעידן ביבי יסתיים בקרוב מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il