X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הדיפלומטיה הישראלית במיטבה לא צמצמה ולא הסיגה אחור את נציגותה אלא במקרים בודדים, ובדרך כלל נתגלה כי הייתה זו איוולת
▪  ▪  ▪
לפיד. מהל מאבק עז [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

סליחה, אני מן הדור הישן. מן הזקנים שכה מרבים להעליב אותם מחמת גילם, ומבקש להביע דעה והד מעולם מדיני שהיה ואיננו עוד. הייתי ה"בנימין" בקרב הפרשנים המדיניים בעיתונות הכתובה, וסביר להניח כי בגלל גילי הצעיר דאז נותרתי המוהיקני האחרון בחיים.
היו שם עיתונאים נודעים בדורם. חגי אשד ויוסף חריף ואריה צימוקי וארי רט וגבריאל שטרן ויהושע תדמור, ואני. עבדנו מול דיפלומטים ומדינאים מיומנים במשרד החוץ ובמערכת הביטחון ובמשרד ראש הממשלה.
נראה לי כי אילו בימים ההם הייתה ישראל נקלעת למשבר כה חריף עם ממשלת פולין, שאישררה חוק אנטישמי נגד ניצולי השואה, כולנו היינו ממליצים לממשלה לא להוריד את דרג השגרירות שלנו בווארשה ולא להחזיר את העומד בראשה להתייעצות בבית, וכמובן לא להציע לדיפלומט הפולני בתל אביב להישאר בארצו. כי יש לנו אינטרס בהידברות גם עם עולם הרשע והזדון.
הדיפלומטיה הישראלית במיטבה לא צמצמה ולא הסיגה אחור את נציגותה אלא במקרים בודדים, ובדרך כלל נתגלה כי הייתה זו איוולת. זכורים לי שני מקרים: כאשר התמנה קורט ולדהיים - פושע מלחמה מימי הנאצים - לנשיא אוסטריה משכה ישראל את שגרירה מווינה למשך שש שנים. לפני כשלוש שנים היא גם פרשה מאונסקו. עוד איוולת. בימים אלה היא עושה זאת בפולין בלי מחשבה תחילה.
נא לא לטעות: אונסקו הוא ארגון נתעב נטול כל יושרה תרבותית-ערכית כלפי הפעילות הארכיאולוגית הברוכה של ישראל; וולדהיים לא היה חייל רגיל בוורמאכט אלא ביחידה שעסקה בהשמדת היהודים, ובכל העולם הנאור הסתייגו ממנו; ועתה פולין לא רק מתנכלת לניצולי השואה אלא הופכת למדינה חשוכה אנטי-ליברלית החורכת את מערכת המשפט שלה ופוגעת בלהטבי"ם ובזכויות נשים, ומה לא?
שר החוץ יאיר לפיד מנהל מאבק עז כנגד הזדון של הממשלה הפולנית כלפי ניצולי השואה, וזה ראוי מאוד. אך ישראל אינה מקיימת את קשריה הדיפלומטיים בהתאם לאופיו של המשטר בכל מדינה ומדינה. רוסיה כבשה את קרים ופלשה לאוקראינה במהלך מגונה, האם מישהו מציע להחזיר את שגריר ישראל ממוסקבה לירושלים?
וסין רודפת ומדכאה מיעוט מוסלמי בארצה, ובכן האם להחזיר הביתה את השגריר מבייג'ינג?
וגם הונגריה דומה לפולין בשחיקת שלטון החוק ובחנק הדמוקרטיה - האם להסתלק גם מבודפשט? עמדתי אינה חדשנית. אני בעד מלחמת חורמה דיפלומטית באונסקו ובפולין, אך בלי לצמצם את הנוכחות הדיפלומטית שלנו בארץ ובארגון בינלאומי כאלה. הרי בעוד זמן מה יתהפך הגלגל וניתקל בקושי להחזיר את עטרת שגרירותנו ליושנה.
בשעתו הסתייגתי בזמן אמת מהורדת דרג השגרירות הישראלית בווינה, ועתה בפולין, ואני מציע מאבק חריף לשכנוע דעת הקהל בווארשה לאורך נהר הוויסלה ולא לנהל מירושלים דיפלומטיה מתקפלת של נעלבים.
ואם להפליג לשבריר של שנייה על-כנפי הדמיון - אילו נוצר מצב, שניתן היה לקיים איזושהי נציגות דיפלומטית של ישראל באירן העויינת והאלימה כלפינו - האם לא היינו קופצים על אפשרות כזאת כמוצאי שלל רב? דיפלומטיה חכמה אינה עוקרת מרצונה החופשי את יתדותיה גם באדמת טרשים.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  16/08/2021   |   עודכן:  16/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני נגד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקרוא לילד בשמו (תרתי משמע)
באום  |  16/08/21 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
נסיון הרצח הראשון שקרה בגלל השבתת המכוניות בשבת    מכתבים, מסמכים וחפצים של תרבות ישראלית ציונית - משוררים, הוגים, אנשי רוח וצבא, מדינאים ועוד יוצאים לאור
אביתר בן-צדף
ביקורת על ספרו של רון בן ישי, שחושף מקצת מהנעשה מאחורי הקלעים של הסיקור הביטחוני בישראל
מרדכי ליפמן
לפני ימים ספורים ביטאה חברת הכנסת הערביה ג'ידה רינאוי-זועבי את עומק השינוי בתפיסה המדינית ביטחונית, על פיה תפעל מעתה ממשלת בנט/לפיד החדשה: "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי, ממשלתו תתפרק    נוכחות מרצ ורע"ם בקואליציה, מגבילה את האפשרות לפעולה צבאית הכרחית    זה בהסכמים הקואליציוניים"
איתן קלינסקי
אני מתרגש מהעוצמה המוסרית הייחודית של החוק, והיותו מנוגד לכל חוק קיים במרחב המדיני באותה תקופה
אליהו קאופמן
הניתוח הסוציו-פוליטי של ח"כ מירי רגב, על הליכוד וצמרתו, איננו מנותק מהמציאות העגומה של מפלגה זו, אבל הוא חלק ממציאות גזענית בישראל, שהליכוד הוא רק חלק ממנה    בכול אופן, גם אם הניתוח של רגב הוא מדויק הרי שעניין שאיפתה ליו"ר הליכוד או להקמת "ליכוד מזרחי" בראשותה, הוא בבחינת "חלום תעתועים" בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il