X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
למאמר של זהבה גלאון חשיבות שחורגת בהרבה מוויכוח שולי בביצה הפוליטית דבריה חושפים תופעת עומק רחבה ומסוכנת בשמאל הישראלי
▪  ▪  ▪
גלאון. שנאה יוקדת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"תקשיב, יא חתיכת בהמה גזענית, הומופובית, שונאת זרים, שונאת נשים, שחותרת לגרור אותנו למשטר טליבאני - איננו פוחדים ממך. יש לנו עקרונות: שוויון, אהבת האדם, חרות, אחווה. ועכשיו לך מפה, לפני שנטפל בך כמו שטיפלנו בפשיסטים המקוריים".
על הטקסט המאלף הזה חתומה חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון, כלת "פרס מהטמה גאנדי לשלום ופיוס" ואבירת זכויות האדם של תנועת מרץ והשמאל הישראלי.
למען הדיוק, הטקסט הזה לא נכתב בחלל ריק אלא בעידנא דריתחא, בתגובה למתקפה של חברת הכנסת מירי רגב על חבר הכנסת רן בן ברק. טענתה של הגברת גלאון היא שאסור לשמאל להתרפס ולהתפשר עם הימין הקיצוני אלא בדיוק להפך. עליו לעמוד מולו באומץ ולהשיב לו בשפה שמובנת לו, שכן "הזאבים של הימין הקיצוני" מריחים מיד את הדם וכול ויתור גורם להם להגביר את המתקפות. נעזוב לרגע את לשון הביבים הדוחה של הגברת גלאון ונתרכז בתוכן בלבד. בשורות הספורות שכתבה, חושפת הגברת גלאון טפח מעולמה הפנימי ומסבירה כיצד לדעתה ראוי לנהוג באלו שמעזים לקרוא תגר על יקירי השמאל. הטקסט של זהבה גלאון חייב, לדעתי, לזעזע כל אדם הגון אבל למרבית הצער רק מעטים בשמאל הסתייגו ממנו, שתיקה שכמוה כהסכמה.
אולי שמתם לב איזה ערך נעדר משורת העקרונות הנעלים של זהבה גלאון. נכון, "דמוקרטיה". שוויון, כן, אחווה, חד-משמעית. דמוקרטיה? חס וחלילה. זה לא מקרה כי אצל זהבה בפרט ואצל השמאל בכלל, הרוב לא קובע. מי כן קובע? ברור, המיעוט הנאור בעל הערכים הנכונים שמשליט את דעתו הצודקת על הרוב. שופטים, אינטלקטואלים ועיתונאים הם אלו שקובעים. אם רוב הציבור בעד חוק השבות וחוק הלאום, צריך להחליף את העם או להוציא אותו מחוץ לחוק ואם אנחנו העם מתנגדים לשוויון נקבל טיפול מזהבה.
המאמר גם מציג בצורה ברורה וכמעט גרפית מה זהבה גלאון חושבת על אנשים כמוני ומציגה בדרך שמזכירה במשהו את סרטוני דאעש, מה הייתה עושה לי ולאנשים נוספים שחולקים על דעתה, לו היה לה כוח פוליטי מספיק כדי לממש את השקפת עולמה. והאמת, זה די מפחיד.
הביטוי "פשיסטים מקוריים" רומז שישנם פשיסטים לא מקוריים, או במילים אחרות, גורמים בימין שהם ממשיכי דרכה של התנועה הפשיסטית באיטליה. הערת אגב, גם "הפשיסטים המקוריים" השתתפו במשחק הפרלמנטרי. בניטו מוסוליני מנהיג התנועה הפשיסטית התמודד בבחירות של 1921 וזכה ל-35 מתוך 535 מושבים בלבד (6%, אם זה מזכיר לכם משהו), אבל בשל תמיכת שאר המפלגות ובזכות תמיכת המלך נבחר דווקא הוא להקים ממשלת מיעוט. בסופו של דבר "הפשיסטים המקוריים" נורו, נתלו וההמון התעלל בגופותיהם. זה אולי הגיע להם, אבל אין ספק שמדובר באקט אלים ולא בהחלפת שלטון דמוקרטית ומסודרת.
במאמר בעיתון הארץ, הגברת גלאון מאיימת עלינו, "הפשיסטים החדשים", בטיפול זהה שהמקוריים קיבלו. אולי אלו איומי סרק אבל מצד שני, אולי לא. מדבריה אפשר להבין שהגברת גלאון לא רק מאיימת עלינו ב"טיפול" אלא גם תומכת באלימות פוליטית כדרך לסילוק גורמים לא רצויים כולל רצח פוליטי של גורמים "פשיסטים". גלאון וחבריה, שנדהמים ומזועזעים עד היום מרצח רבין, תומכים בלי היסוס בדיקטטורה כשזו משרתת אותם. אם הימין "הפשיסטי" יגיע לשלטון ואם ה"בבונים" של הימין לא יאמצו את ערכי השמאל, כנראה לא תהיה לזהבה ברירה וגם אנחנו נזכה לטיפול דומה.
למאמר של זהבה גלאון חשיבות שחורגת בהרבה מוויכוח שולי בביצה הפוליטית. דבריה אינם משקפים רק את דעתה הפרטית, אלא חושפים תופעה אמיתית רחבה ומסוכנת על השמאל. זהבה גלאון היא הר געש שממנו בוקעים שנאה, אש וגופרית. אבל הלבה הרותחת והרעילה שהיא פולטת מגיעה ממעמקים ותשפוכת האיומים שפורצת מפיה משקפת את האידאולוגיה של השמאל. מתחת למסכה דקה של ערכים וסובלנות מסתתרת בשמאל מפלצת אלימה. השמאל של זהבה גלאון נוטף משנאה לכול מי שדעתו שונה משלו. אנחנו בעיניה "ביביסטים", אבק אדם ובהמות שראויות ואולי גם מיועדות לשחיטה. השמאל שנשקף מהמאמר הוא מתנשא, לא דמוקרטי, אלים ובעיקר מסוכן.

תאריך:  01/11/2021   |   עודכן:  01/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהבה תטפל בך
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זלאטה שומכלוםניצקי
gngs  |  2/11/21 12:09
2
כל מילה בסלע ! אכן סמול חולה… ל"ת
קורא מזדמן  |  3/11/21 11:47
3
השמאל שולט כל - מיעוט מאוס
שיפון  |  5/11/21 19:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
קואליציות חדשות נוצקות מן הריק האמריקני, חלקן הן גיבוש לבלימת האימפריאליזם האירני, חלקן נועד לייצב את טורקיה כחלופה למשטר האיאתולות וחלקן אף להחניף לעבר טהרן ולקבל את חסותה
רפי לאופרט
זו קריאה לרה"מ ולרה"מ החלופי, לשר לבטח"פ, שר המשפטים, שר הבריאות והיוה"מש לממשלה: - התעוררו, האלימות ברחוב הישראלי ובשיח החברתי הם בלתי- נסבלים. עת לשנס מותניים - מעשים ולא רק דיבורי-סרק. לד"ר שרון אלרעי-פרייס: "חזקי ואימצי"
עומר מואב
כלכלני משרד האוצר - אתם מבלבלים בין מיסוי שימוש בשירותי דיור לבין בעלות על דיור, ואתם מבלבלים בין מוצר מתכלה לבין נכס שמספק שירותי דיור לאורך שנים רבות
מנחם רהט
אין ביהדות זרם רשמי ושמו 'המסורתי', אך זהו הגדול ברכיבי הציבור היהודי במדינה, והוא שיקבע את עתיד הממשלות הבאות
דן מרגלית
עליית מדרגה בדרך לבירור האמת בסוגיה האפלה, שראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו בסיוע היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט פעלו להשאירה במצולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il