X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ברור כי גם הצעת החוק של סער המטהרת את לשכת ראש הממשלה מנאשמים בעבירות פליליות ראויה להתייצב בראש התור והטור לחקיקה
▪  ▪  ▪
סער. הצעה מנומקת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

הפוליטיקה הישראלית דומה למסע בצה"ל. הולכים 50 דקות. נחים תשע. נערכים דקה, וממשיכים. הממשלה הלכה בהצלחה את 50 הדקות שנדרשו לאישור התקציב, וזכתה להצלחה. בשבת הגיעו תשע דקות המנוחה. במוצאי שבת היערכות, והבוקר - ראשון - אנו שוב הולכים בדרך.
יש שני נתיבים. האחד הוא הצעת החוק המנומקת היטב של גדעון סער להגביל כהונת ראש ממשלה הנאשם בעבירות פליליות שיש עימן קלון. האחר הוא הצעת החוק שהגיש בני גנץ על דעת סער והיועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט להקים סוף-סוף את ועדת החקירה לבירור פרשיית הצוללות המדיפה ריח כבד של חשד לשחיתות.
מה קודם למה?
נראה לי כי עדיף לפתוח בצוללות (בעצם כלי השיט). בעיקר בגלל ההיתר שנתן ח"כ בנימין נתניהו, בכהנו כראש הממשלה, לגרמניה לבנות צוללות חדישות למצרים, והסתיר זאת מצה"ל ומשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ונתפס "על חם" כמעט במקרה והודות לערנותו של האלוף במילואים עמוס גלעד.
בנושא זה עשתה כבר התנועה לאיכות השלטון חריש עמוק בעתירות לבג"ץ ובהצגת סדרת סרטים שהנחה ד"ר אליעד שרגא. יש גם עיתונאים הבקיאים היטב בנושא מאז חשף אותו רביב דרוקר. חריש זה, שכלל עתירה מוצלחת עם החלטה שיפוטית צמחונית בעליון, כבר הביא לכך שהיועץ המשפטי שינה את טעמו ותומך בהקמתה. אסור להחמיץ.
אך ברור כי גם הצעת החוק של סער המטהרת את לשכת ראש הממשלה מנאשמים בעבירות פליליות ראויה להתייצב בראש התור והטור לחקיקה. היא יכולה להקדים את הוועדה. כך או אחרת אסור לשבת על זרי הדפנה של הצלחת הממשלה לאשר את התקציב וטיפולה הראוי במשבר הקורונה.
כולם נחו כאשר קראו בבתי התפילה את "ויתרוצצו הבנים בקרבה". הלילה תפקידנו לצטט את המשפט הראוי - "דבר אל בני ישראל וייסעו". בלשוננו האפרורית-משהו הציווי הוא קדימה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  07/11/2021   |   עודכן:  07/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איתמר לוין
סבור שהשילוב בין הייעוץ המשפטי לבין ראשות התביעה הכללית מאפשר לבעל התפקיד להימנע מהפללת יתר - כמו בפרשת הצוללות    אינו מביע עמדה משפטית לגבי הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשה
מרדכי ליפמן
בשלב ההוא עוד לא שיערו כי שיטות ההרג בהם ינקטו להלן בני דודנו, הינן אפשריות בכלל    נהרות הדם העתידים לבוא, של חפים מפשע, רובם, שימו לב, נשים וילדים, עדיין לא נחזו על-ידי עושי המדיניות שלנו
דן מרגלית
עליית מדרגה בדרך לבירור האמת בסוגיה האפלה, שראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו בסיוע היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט פעלו להשאירה במצולות
איציק וולף
שר הביטחון הגיש למזכירות הממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט בתקופת ממשלת נתניהו    "זה לא עניין אישי - אלא צורך לאומי. מדובר בנושא שמצוי בלב ליבה של מערכת הביטחון, ומהווה צורך ביטחוני ראשון במעלה על-מנת לשמור את אמון האזרחים בה ובמקבלי ההחלטות"
דן מרגלית
מעולם לא סברתי, ואני מקווה כי איני טועה, שמנדלבליט נהג בו ברכות מפני שחשש שמא יתברר דבר פגום בעמדתו שלו בנושא הצוללות בשנים בהן כיהן כמזכיר הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il