X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני מציג את אהבתי לאישה הפשוטה, בת העם הקיני, ומתקשה מאוד לקבל את הרדידות ונמיכות השיח, שכבשה את הספרות שאני רוחש לה כבוד רב
▪  ▪  ▪
פרשנות פוגענית [צילום: פלאש 90]

הדמות הנשית השנייה, לה אני מבקש להתייחס לקראת יום האישה הבינלאומי, זו יעל בת העם הקיני, עליה נאמר על-ידי דבורה הנביאה בשירתה בספר שופטים בפרק ה' פסוק כ"ד: "תְּבֹרָךְ מִנָּשִׁים יָעֵל, אֵשֶׁת חֵבֶר הַקֵּינִי, מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל תְּבֹרָך". מכל הנשים באוהל מדגישה דבורה הנביאה, שתבורך בת העם הזר, החי בארץ כנען, זו יעל בת העם הקיני.
דבורה הנביאה מדגישה, שאת השיר הזה היא מייעדת לכתובת שמימית לאלוקי ישראל - "אָנֹכִי לַיְהֹוָה אָשִׁירָה" (שם, פסוק ג') ועוד מוסיפה באותו פסוק בתקבולת נרדפת יפה: "אֲזַמֵּר לְיֹהוָה אֱלוֹהֵי יִשְׁרָאֵל". התקבולת הנרדפת מדגישה את הערכתה של דבורה הנביאה לעוצמתה הרוחנית ואומץ הלב של יעל בת העם הקיני. מתוך עיון בכתובים אמצנו לנו כבר את מלוא הערכתנו לדמות המנהיגותית של המשוררת, דבורה הנביאה, מי שהייתה יד ימינו של ברק בן אבינועם "בִּפְרוֹעַ פְּרָעוֹת בְּיִשְׁרָאֵל" (שם, פסוק ב').
יעל זכתה, שיוקדש לה מקום נרחב בספרות התלמודית. אסתפק רק במספר מועט של מובאות. בויקרא רבה כ"ג. י': שְׁלוֹשָֹה הֵם שֶׁבָּרְחוּ מן העבירה... ואלו הם: יוסף, יָעֵל ופלטיאל בן ליש...". רק לשלוש דמויות אלו וביניהן בת עם זר, "וְשִׁתֵּף הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שְׁמוֹ עִמָּהֶם".
הקדוש ברוך הוא משתף שמו על-פי גרסת ויקרא רבה רק עם שלוש דמויות. אחת מהן היא בת העם הנוכרי, יעל. דמות נוספת היא פלתיאל בן ליש, שלמרבה הצער והכאב, חמשת ילדיו מנישואיו למיכל בת שאול מוצאים להורג, וזאת לאחר שדוד מלך מסרם לגבעונים בידיעה, שהם יוציאו להורג את חמשת ילדיו מנישואיו למיכל בת שאול, מי שהייה המלך הראשון בישראל. מרגשת האמירה בויקרא רבה עם מי "שיתף הקדוש ברוך הוא שמו עמהם".
מאידך-גיסא כואב לי לקרוא בספרות הקבלה את הגישה החוזרת ונשנית - "יָעֵל הִתְעַבְּרָה מִסִּסְרָא". כואב לקרוא את ספרות הקבלה ואת המאמצים את הגישה, שיעל פעלה פעולת נקם במי שֶׁעִבֵּר אותה. וכן קשה לי לקבל את הגישה שסיסרא היה גיבור בלתי ניתן להכרעה, מכיוון שהוא נשא את הניצוץ הקדוש של נשמת רבי עקיבא ורק יעל הצליחה להכריעו.
מול המקורות שציינתי אני מביע את אהבתי לפשוטת העם, ששמה יעל, הגרה בסמוך לעיר חצור בהרי הגליל העליון. נכון, שיעל היא בת עם זר, עם הקיני, אבל היא זו שהכריעה הכרעה אישית, שיש בה מיזוג של אומץ לב עם החלטה נחושה, המוכיחה על תבונת חייה. לכן אני מביע את הערכתי לדמותה של יעל אשת חבר הקיני.
אני מציג את אהבתי לאישה הפשוטה, בת העם הקיני, ומתקשה מאוד לקבל את הרדידות ונמיכות השיח, שכבשה את הספרות שאני רוחש לה כבוד רב. דווקא מתוך הכבוד, הערכה והערצה, שיש לי כלפי ספרות חז"ל, אני מתקשה לקבל את רגעי הסיפור הדמיוני על התעברותה של יעל מסיסרא. כואב לי, שהרדידות הרכילאית, שיש בה מידה רבה של בוטות וגסות רוח, שיצאה מספרות הקבלה, קיבלה אחיזה מצערת במספר לא מועט של מקומות בספרות חז"ל .
אני מודה לדבורה, "אִשָּה נְבִיאָה, אֵשֶׁת לַפּידוֹת... הִיא שָׁפְטָה אֶת יִשְרָאֵל בָּעֵת הַהִיא... יוֹשֶׁבֶת תַּחַת-תּוֹמֶר" (שם פרק ד', פסוקים ד'-ה') שברכה את "יעל, אשת חבר הקיני, מנשים באהל תבורך" (שם, פרק ה', פסוק כ"ד). אני מסתייג הסתייגות מוחלטת מהכתוב בספרות חז"ל, "שיעל הרגה ביתד ולא בכלי חרב כדי לקיים את הציווי: שאין אישה כשרה לא יהיה כלי גבר על אישה".
אני מתקשה לקבל את ההסבר בילקוט שמעוני, המביע את הערכתו ליעל אשת חבר הקיני, כי מדובר באישה שעשתה את רצון בעלה - ו"כי מה טיבה של יעל" שואלים חז"ל בילקוט שמעוני, והתשובה, שקשה לי לקבלה, מנוסחת בילקוט שמעוני - "אין לך אישה כשרה בנשים, אלא אישה שהיא עושה רצון בעלה". מצער, שהערכה לאומץ ליבה של יעל עוברת בנתיב של כפיפות קומתה, "שהיא עושה רצון בעלה".
מתוך כאב רב אני מתייחס להתדיינות בספרות חז"ל, המצביעים בבטחה על כך, שהיו יחסי מין בין יעל אשת חבר הקיני וביו הרודנות האכזרית שמייצג סיסרא. כואב לי שההסכמה, כי הייתה מערכת של יחסי מין בין יעל וסיסרא, שאולה מהתיאור שיעל כיסתה את סיסרא בשמיכה.
אני רואה בעצם ההתדיינות זו עלייה על שרטון של רדידות. הכאב הוא שרדידות הדיון הזה התנחלה בספרות חז"ל, הרואים בכיסוי סיסרא ביריעת בד כבסיס מוצק לקביעה של קיום יחסי מין בין יעל ובין סיסרא טרם יעל העזה להרוג את הקורבן השכוב תחת השמיכה, קורבן מותש ממעשה המין טרם יעל הרגה אותו. מצער אותי, שדמיון חסר מעצורים ביקש לקבוע עובדות חסרות בסיס רק כדי להנמיך את שיעור קומתה של יעל ולפגוע בזקיפות קומתה הנשי, לקעקע את שגב עוצמת המעשה ההירואי של יעל.

תאריך:  25/02/2022   |   עודכן:  25/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תבורך מנשים יעל אשת חבר הקיני (ב')
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
צהוב ממש כמו העיתונים של היום
א.ה  |  25/02/22 13:59
 
- למגיב ה.א.
למגיב ה.א..  |  26/02/22 17:41
 
- שיטה סטליניסטית ידועה
ה.א  |  1/03/22 10:45
2
השוואה מטופשת של המגיב שמואל ב
תגובה לשמואל בוקי  |  26/02/22 15:28
3
אני תומכת באוקראינה
למרות הכל  |  26/02/22 16:02
 
- דוגמה לטימטום שמאלני
מגיב ותיק  |  26/02/22 19:59
4
י עמיר רצח את יצחק רבין המנוול
לדעת שמואל בוקי..  |  26/02/22 20:31
5
״מנשים באהל תבורך״- ומי הן
פלא יועץ  |  27/02/22 06:45
 
- איפה כתוב בתנ"ך שהבעל גר צדק
שאלה לפלא יועץ  |  27/02/22 13:02
 
- חיילת עם רובה בידיה כלי של גבר
פלא יועץ  |  27/02/22 17:44
6
שבוע טוב ומבורך לכל עם ישראל
שבוע טוב ומבורך ל  |  27/02/22 09:31
7
ש. בוקי נאמן לרוע הלב והכסילות
שמואל בוקי נאמן  |  27/02/22 13:09
8
בתגובה מס 3 בוקי מגחך את עצמו
תגובה 3של בוקי  |  27/02/22 20:49
9
תרבינה נשים כיעל אשת חבר הקיני ל"ת
תודה ליעל  |  28/02/22 09:27
10
מחר עם בשורות טובות לכל עם ישר
ערב טוב ולילה טוב  |  28/02/22 20:04
11
בוקר טוב עם ישראל.
בוקר טוב עם ישראל  |  1/03/22 07:08
12
taieblaurent@sfr.fr
נחום  |  28/02/24 21:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
דוח מררי מג'נגל בין האינטרסים ומשאיר את המצב פתוח לכל אפשרות    הדהוד הדוח על-ידי אינטרסנטים ושופרי הסף תוך עיוות תוכנו, מדאיג יותר מהסיבות להתכנסות צוות הבדיקה
דן מרגלית
הלילה גילה רביב דרוקר בערוץ-13 כי מילצ'ן מנסה לחמוק ממתן עדות במשפטו של נתניהו    אני מקווה שפרקליטות המדינה לא תוותר על העדות
אלון קוחלני
ביהמ"ש המחוזי דחה עתירה בקבעו כי במקרים בהם העתירה מעלה טענות כלליות יש להפנות את העותר לביקורת הפנימית שהנה הפורום הנאות לטיפול בכך (עת"א (נצ') 20485-02-22 וסים אסעיד נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת - זימונים)
מנחם זיבצנר
רוגלות כמו פגסוס הם רק קצה הקרחון, האיומים על הטלפון שלכם נרחבים והם כאן כדי להישאר    האם הטלפון הפשוט של ליברמן באמת מגן עליו?    מדוע לרה"מ אין טלפון רגיל?
דן מרגלית
כוחו היה בעיתונות המודפסת    מרקוס היה מין חזאי דייקן באיתור הנושאים והעמדות המקובלים על קהל קוראיו, ומילא את ציפיותיהם בשיעור מרשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il