X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הספר הזה מחולק לשלושה שערים כל אחד מהם מציג נופך אחר, היוצא מתוך המחבר הוא מגלם בכתיבתו ארס-פואטיקה, גם אם היא לא בהכרח מובעת באופן ישיר בשירים
▪  ▪  ▪
פיצול [צילום: עדי דקל]

מדובר בספר שירים חשוף מאוד, המזמן קריאה כואבת ומעוררת מחשבה. קריאה כזו הדורשת קשב פנימי, כי הכותב כאן מאוד ביקורתי. לעיתים זוהי ביקורת מובלעת, ולעיתים חשופה עד כאב. לרוב הוא מתריס, יוצר פיצול בקורא, ומביא שירים ישירים, מגוונים, עם מלל שאינו מתווך. מביא את הדברים כפי שהם. המילים מונחות לפנינו. אנו נדרשים לעכל אותן.
הספר הזה מחולק לשלושה שערים. כל אחד מהם מציג נופך אחר, היוצא מתוך המחבר. הוא מגלם בכתיבתו ארס-פואטיקה, גם אם היא לא בהכרח מובעת באופן ישיר בשירים. הוא משחק עם מיתוסים, ספרות, שמות של להקות, ובכלל, מלהטט בין המילים, כמו משחק בתודעת הקוראים, ומגיש כתיבה פנימית מאוד, מלאה במטענים.
בשער "פי" (עמ' 9); הוא מספר על ציפורים פצועות שאינן עפות, על "הארץ הצחיחה הזאת, היא פילגש מדברת", כוכבים חרוכים, סילביה הקדושה, אבימלך מדמם, "תיבת נגינה" (שיר הנכתב במבצע "שומר חומות", עמ' 15), ומתאר צווחות, דממת מוות, פחד, מנגינה תועה, ובהמשך אנו מתוודעים לחיה דו-קוטבית, לשיר שמבנהו מעורר שאלות; האם הוא פרגמנט או סיפור קצר? ("חלום 2", עמ' 19). ובכלל, אנו מגלים מבנים שיריים היוצרים שאלות לאורך כל הקריאה, המחזיקים בתוכם צרחה, בולמוסים, מוות, מדרונות חלקלקים ואפלה.
בשער "צו" (עמ' 47); אנו מגלים בריחה לגלות, ליטוף צלקות מחוספסות, הרבה ייאוש, אחיזה באדמה ביסודות איתנים (למרות הכול), מחילה, "עונת הנדידה" (עמ' 51), שזהו שיר הסוקר "מעצר ימים" של אסיר, אומללות, שרידה, והרבה ביקורת חברתית, חיצים שנשלפים, הרגשה של חוסר ודאות.
בשער "ל'" (עמ' 71); הוא מדבר על יציאה לחופשי, "הארס שהקיזו מלועם", "אני הוא מי שרוחו הקיצה", בריחה אל החלום, פרידה מאינטרסנטיות ואגוצנטריות וכפרה עצמית. הוא כמו חומל לעצמו. מספר על אהבה, היאחזות, על פרחי לילך ופרחי בר שנפתחו בשחרית האפלה, ואולי כאן מגולמת התקווה וההתחוללות המחודשת.
למעשה, הקריאה בספר מעוררת סערה ומציגה כותב המתחבט בכאבי גדילה, אך גם מגלה בעצמו השלמה וסלחנות עצמית. ספר המתאפיין בריבוי סגנונות, דבר היוצר בו קסם בלתי רגיל, ועם זאת, דורש הסתכלות קצת אחרת. רחבה יותר.
יש כאן התרסה, יציאה מגבולות, פריצת הגזרה השירית, אולי, זו התבניתית, ה"מקובלת". השימוש היצירתי במנעדי המילים יוצר מחבר מתבונן, מוחצן ומלא עוז בתיאור חוויותיו האישיות, המתערבבות עם סיטואציות חברתיות אקטואליות, שהעבודה המילולית איתן מעוררת פליאה. כאילו הוא לקח מאורעות שליליים וניסה להוציא מהם דבר מה חיובי, גם אם במובלע.
ספר עוצמתי, כואב, חשוף, המטפל בנושאים רגישים ובמחבר בעצמו. ספר המלא בקסם בחבישת הפצעים, בפציעות, באניות טרופות ובקרקעית הים.

פיצול: שירים/ליאור לוי. עריכה: דורי מנור. ניקוד: רועי שניידר. עורך ראשי: יואב גלבוע. 81 עמודים. קתרזיס הוצאה לאור, 2021.
תאריך:  06/03/2022   |   עודכן:  06/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
פוטין העריך כמובן שארצו תספוג סנקציות עקב הפלישה לאוקראינה, וזה היה לו ברור לחלוטין. אלא שהוא ככל הנראה לא העריך עזיבה כל כך גורפת והמונית של כל כך הרבה חברות ותאגידים את השוק הרוסי. לעזיבה כזו יש השלכות משמעותיות מאוד על השוק הרוסי בשלל היבטים - עסקיים כמובן, אך גם תעסוקתיים וחברתיים
יונתן אורון
הכל קיים במערכת צריך רק לדחוף אותו קדימה    הפיכת התלמיד ליצור חוקר ומתעניין היא אידיאה מדהימה, אך המציאות היא שלא כל תלמיד יכול להיות יצור חוקר, ולא כל תלמיד רוצה להיות יצור חוקר
יוני בן-מנחם
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מגדיר לראשונה בפומבי את ישראל כ"בעלת ברית אפשרית" של סעודיה. בן סלמאן מגלה גישה זהירה כלפי אירן שאותה הוא מגדיר כ"שכנה" של סעודיה, סעודיה מפגינה פרגמטיות חשובה לקראת החתימה האפשרית על הסכם הגרעין החדש
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
אין שום ערך בכמות הספרים על המדפים בספרייה אם המידע לא ינוצל כדי להפוך את החברה האנושית לטובה יותר, צודקת יותר ומוסרית יותר
אלי אלון
ביום י"א באדר תר"פ (1 במרס 1920) תקפו ערבים את חצר תל חי בגליל העליון והרגו שישה איש וביחד עם שניים נוספים שנהרגו מספר שבועות לפני כן (שניאור שפושניק ואהרון שר) מסתכם מניין הרוגי הקרב על תל חי בשמונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il