X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם חמאס מנסים להתסיס את ערביי ישראל לקראת אירועי "יום האדמה" בסוף החודש. ברצועת עזה הוקם גוף חדש של כל הפלגים "להגנה על ערביי ישראל" כלקח ממבצע "שומר החומות"
▪  ▪  ▪
יום האדמה [צילום: קורינה קרן/פלאש 90]

כל הפלגים ברצועת עזה הודיעו ב-12 במרס על הקמת "ועדה לאומית להגנת העם הפלשתיני בתחומי 48 הכבושים" דהיינו על ערביי ישראל. בהודעה שפירסמו נאמר כי "הוועדה הוקמה נוכח ההתקפה העזה וההסלמה של הכיבוש הישראלי נגדם". ההודעה של הפלגים הפלשתינים באה ערב "יום האדמה" המצוין ב-30 במרס, לקראת חודש רמאדאן ולקראת יום השנה הראשון למבצע "שומר החומות". בוועדה החדשה חברים פעילים פוליטיים,מומחי משפט,אנשי דת וראשי חמולות ברצועת עזה.
בראש הוועדה עומד מוחסן אבו רמאדאן, בראיון שהעניק לעיתון "אל-קודס" המזרח ירושלמי הוא שיבח את ערביי ישראל על תמיכתם בתושבי הרצועה במהלך המלחמה האחרונה לפני שנה באירועים האלימים שהיו במגזר הערבי ובערים המעורבות בישראל. הוא הודיע כי המשימה הראשונה של הגוף החדש היא לארגן "פעילות עממית" לרגל "יום האדמה ב-30 במרס.
ערביי ישראל והפלשתינים בשטחים מציינים בכל שנה את "יום האדמה" כסמל מאבק של ערביי ישראל נגד מה שהם מכנים "המדיניות המפלה" של ממשלות ישראל. "יום האדמה" הוכרז בעקבות האירועים האלימים ב-30 במרס 1976 בעקבות החלטת ממשלת רבין על הפקעת אדמות ערביות בגליל, בעקבות ההחלטה פרצו מהומות שבהן נהרגו 6 אזרחים ערבים מירי אנשי כוחות הביטחון. חאזם קאסם, דובר חמאס אמר כי הקמת הוועדה החדשה היא "היסטורית" והיא נועדה "להגנה על הזהות ועל האדמה".
ח'אלד אלבטש, בכיר ארגון הג'יהאד האיסלאמי, אמר כי "הפלגים עומדים עם ערביי ישראל ותומכים בהם עם הנשק שברשות הפלגים", הוא הוסיף כי " כל התוכניות של ישראל לייהד ולספח ולהחרים את האדמות הפלשתיניות לא יעברו". גורמים ביטחוניים בישראל רואים בהקמת הגוף החדש ברצועת עזה ניסיון של ארגוני הטרור בראשות חמאס להתחיל ולחמם את השטח כבר בסוף החודש כדי לנסות וליצור מומנטום באירועים האלימים שיתחילו בקרב ערביי ישראל, זאת נוכח ההיערכות המגוברת של המשטרה במזרח ירושלים ושל צה"ל בשטחי הגדה.
אירועי "יום האדמה" עברו בשנים האחרונות בשקט יחסי במגזר הערבי בישראל אבל גובר החשש כי עכשיו מנסים ארגוני הטרור להצית אינתיפאדה חדשה שתתחיל במגזר הערבי בישראל ובערים המעורבות. ארגון חמאס ניסה באחרונה להתסיס את הבדואים בנגב על-רקע מבצע הנטיעות של קק"ל והמעצרים בכפר אלאטרש בנגב, הוא קרא לבדואים בנגב להסלים את מאבקם נגד ישראל כדי "למנוע את ייהוד הנגב ולקבע את הזהות הערבית הפלשתינית באדמה הכבושה". במערכת הביטחון חוששים שארגון חמאס מנסה לדחוף לגל של אלימות שיסחוף את כל מגזר הערבי בישראל ואת הערים המעורבות כפי שהיה במבצע"שומר החומות".
זהו אחד הלקחים של ארגון חמאס מהמלחמה האחרונה ברצועת עזה, ארגוני הטרור בראשות חמאס מנסים למצב את עצמם גם כמגינים של ערביי ישראל והם פועלים להתסיס את המגזר הערבי בישראל כדי שיפתח באירועים אלימים כפי שהיה בחודש מאי שעבר, ההסתה כבר החלה באמצעי התקשורת של חמאס וברשתות החברתיות. ביטאון חמאס "אלריסאלה" פירסם ב-13 במרס מאמר גדול לרגל "יום האדמה" תחת הכותרת "בדרכים האלה התנגדו הפלשתינים ב"פנים" (ערביי ישראל) לתוכניות העקירה".
במאמר נכתב: "הפלשתינים מברכים אותו מדי שנה. זהו אירוע מרכזי בלוח השנה הפוליטי הפלשתיני, שמראה כי חשיבות הקרקע לפלשתיני הולכת וגוברת מיום ליום וההתנגדות הפלשתינית נמשכת, והפלשתיני לא שכח את אדמתו למרות ניסיונות הכיבוש להרחיקו ממנה."
טוב תעשה משטרת ישראל אם תיערך בהתאם במגזר הערבי ובערים המעורבות לקראת "יום האדמה" בסוף החודש, נראה כי ארוגני הטרור בעזה רוצים להפוך אותו לגפרור שיצית תבערה גדולה שתתפשט גם לירושלים ולשטחים.

תאריך:  14/03/2022   |   עודכן:  14/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפלגים ברצועת עזה מהדקים את הקשר עם ערביי ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
מרבית הכוכבים שלו שנמצאים במזל מאזניים גורמים לכך שיהיה איש נעים הליכות כל עוד הוא מרגיש שדבריו מתקבלים    בעל יכולת דיבור שקולה ומעשית
יעקב קורי
שכל אלה שמפגינים מול ביתה של שרת הפנים, שצועקים בגרון ניחר "בושה בושה", יצטרפו למתנדבים הנפלאים שעזבו הכל והלכו להקים בתי חולים שדה באיזורי הקרבות או בגבולות
עמנואל בן-סבו
אם יש תפקיד אמיתי והצדקה להצטרפותו של ח"כ מנסור עבאס לקואליציה ולממשלת ישראל, ראזן הנרצחת בביתה היא הסיבה
עליס בליטנטל
החיים במדינת ישראל רווים מלחמות    הצגת "הטנק" בתיאטרון הקאמרי, העולה במלאת 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, מנערת את דפי ההיסטוריה, וממחישה לנו כיצד המיתוסים שנוצרו מסיפורי הלוחמים - בנו את התודעה של כולנו    אך לא תמיד היו קשורים למציאות שהיתה
אביתר בן-צדף
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה    הודעת פינלנד על כוונתה להצטרף לנאט"ו הנה עוד תחיבת אצבע בעיני מוסקבוה    "מלחמת החורף", שבה ניצחה ברית-המועצות את פינלנד, הסתיימה ממש לפני 82 שנה בכניעת פינלנד ובכיבוש חלקים ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il