X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנט. טוב יותר [צילום: אוהד זויגנברג]
להכניס את בנט לבית כנסת
מהותה של הדת היא אהבת הזולת, יחס חם לגר ולאלמנה, לא תגנוב אפילו לא סיגרים, לא תרצח כשאתה פותח את הישיבות בסגר, לא תנאף...

לאחרונה יצא אביר היושרה בצלאל סמוטריץ' נגד נפתלי בנט וקבע ש"מי ששותף לממשלה הזו לא צריך להכניס אותו לבית כנסת. מי ששיקר, שרימה, שגנב קולות לא אמור להרגיש רצוי בציבור". עם ישראל שבע חרמות ונידויים מימי שפינוזה ועד גולדרייך והשאלה נשאלת האם יש להחרים את בנט כי הוא "שיקר, רימה וגנב קולות". אכן, דילמה!
לא אבחר בפתרון הקל ואתקיף את סמוטריץ' האיש, השותף של איתמר בן-גביר, התומך הנלהב בבנימין נתניהו שמואשם בכך שרימה, שיחד והפר אמונים. לא אתייחס להתנהגותו הגזענית, האנטי דמוקרטית, לשותפות שלו עם מנהיגי החרדים שהורשעו מרדכי ליצמן ואריה דרעי. אני בוחר לבחון את הסוגיה האם נפתלי בנט הוא אכן כזה דמון ועוכר העם כפי שסמוטריץ' סבור.
נתחיל מזה שאני נגד חרמות מכל סוג שהוא. כל אחד רשאי לבחור את החברים שלו ולא להתחבר עם נוכלים ורמאים (גם אם הוא מסתכן שלא יישארו לו חברים), להשקיע רק בחברות אתיות (גם אם התשואה שלו תיפגע), להטיל סאנקציות על רוסיה (גם אם הנפגע העיקרי זה הוא עצמו). אבל אין להחרים אנשים או ציבור מכל סיבה.
מי מאתנו לא סבלה מחרמות בבית הספר ממלכת הכיתה כי היא לא הסכימה לסגוד לה. איזה יהודי או שחור לא סבל מחרמות בקהילה בגלל דתו או צבע עורו. איזה תושב יו"ש לא סבל מחרמות של תיאטרון שלא מופיע בפני קלגסים. האם שערי בתי הכנסת יישאר פתוחים רק לנוכלים ורמאים שהונו אלפים בעסקות נדל"ן ותורמים לדת?
הכי קל זה לא לבקר יותר בבית כנסת, כמו שיש אי-אלה אנשים שביקרו בו פחות מתריסר פעמים וזה רק לבר מצווה של הילדים והנכדים. אבל אם בנט דווקא רוצה לבקר בבית הכנסת כי הוא מאמין באלוהים, למרות שהכיפה שלו הולכת וקטנה, האם צריך להטיל עליו פולסא דנורא, האם עבר על מצוות דת כמו לא תגנוב, תנאף ולא תרצח?
שתח חלופות גרועות
למיטב ידיעתי בנט לא עבר על-אף מצווה יהודית שמחייבת נידוי ממשכן דתי. הוא יהודי טוב בהרבה מליצמן, דרעי, ביבי, סמוטריץ' ובן-גביר, אם הקריטריון הוא בקיום עשרת הדיברות ובתורה על רגל אחת כמו ואהבת לרעך כמוך ואל תעשה לאחר את מה שלא היית רוצה שיעשו לך. אבל הוא חטא לכאורה בהפרת הבטחות בחירות וגנב קולות.
עצם המהות של דילמה אתית היא בחירה בין שתי חלופות גרועות. כי אין דילמה למהגר סומלי בר המזל שצלח את מדיניות ההגירה הנוקשה של דנמרק, האם להיקלט בדנמרק המדינה הכי אתית ומשגשגת או לחזור לסומליה המדינה הכי גרועה בכל המדדים. הדילמה היא בטמילי שצריך לבחור בין אזרחות סינגפורית לחזרה להודו מולדתו.
הטמילים מהווים כעשירית מהסינגפורים שהיא בין עשר המדינות הכי משגשגות ואתיות, אך לא הכי דמוקרטית. בעוד הודו ממנה באו היא בין המדינות הכי מושחתות ונחשלות, אבל דמוקרטית למהדרין. מה גובר על מה? אני מנחש שכמעט כל הטמילים יבחרו להישאר בסינגפור, למרות שהיא בעיקר סינית ושולט בה בנו של מייסד האומה.
מה צריך לעשות נער יהודי בן 16 הגר בסמירנה שהיא ברובה אירופית (יוונים, ארמנים ויהודים) שנדרש על-ידי השלטונות הטורקיים להתגייס למלחמה נגד היוונים כדי לסלקם מהמדינה שבה חיו מימי טרויה, אחרי שפתרו את הבעיה הארמנית כשמשפחתו הסתירה חברים ארמנים בזמן הטבח של "המיקרובים", כפי שכונו על-ידי השליטים.
ואם הוא עובר על החוק הטורקי ובורח לאיטליה למשפחתו במילנו, האם מותר לו לעבוד שם למרות שעובר על חוקי ההגירה האיטלקים? ואם הוא מגורש על ידם ומשתקע במצרים האם מותר לו להבריח את מעט חסכונותיו לישראל בניגוד לחוקי מטבע החוץ ולהיותה של ישראל אויבת המצרים? האם הוא עבריין מועד העובר על החוק?
קריטריון אחד
מה חטאו של בנט? הוא נקלע לסיטואציה שהיה עליו לחזור בו מכמה מהבטחות הבחירות שלו על-מנת לקיים הבטחות אחרות, כי ההבטחות התנגשו. איך אמר ישו? שמי שלא חטא או שיקר שיזרוק עליו את האבן הראשונה. תומכי אוסלו שגנבו קולות של מפלגת רפול, הביביסטים ששריינו מקומות לאינספור עריקים מכל המפלגות.
בנט צריך להיבחן רק על-פי קריטריון אחד - האם הוא ראש ממשלה טוב יותר מנתניהו שהוא האלטרנטיבה המועדפת על-ידי סמוטריץ', הביביסטים, בן-גביר והחרדים. על-פי כל אמת מידה בנט הוכיח שהוא טוב יותר מביבי אם בודקים בצורה אובייקטיבית את עמידתו אל מול הטרור, החמאס, התנעת המשק, השגשוג, הטיפול בקורונה.
בנט עומד בראש ממשלה של פיוס לעומת ביבי שרוצה להחזיר ממשלה של שנאה. והרי מה מהותה של הדת היהודית? לא נידה, לא גיור לחומרא, לא גט משפיל, לא שמיטה ולא הדרת נשים. מהותה של הדת היא אהבת הזולת, יחס חם לגר ולאלמנה, לא תגנוב אפילו לא סיגרים, לא תרצח כשאתה פותח את הישיבות בסגר, לא תנאף...
אלוהים יושב לו בשמיים ומחליט לפתוח. הוא לא שואל את סמוטריץ', לא את ליצמן, את דרעי, אפילו לא בן-גביר. הוא מסתכל על כוהני הדת שמתיימרים לייצג אותו ומתפלץ. ולכן הוא יפתח את שערי בתי הכנסת בפסח לנפתלי בנט, לגדעון סער, ליאיר לפיד, לבני גנץ, למרב מיכאלי, אפילו למנסור עבאס שיבוא לבקר. כי הם שומרים הרבה יותר על עיקרי אמונותו.

תאריך:  17/04/2022   |   עודכן:  17/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
לא להסתפק רק בהנאה, אלא גם לנהל דיאלוג עם שלל הערכים המוסריים והאנושיים, שמצאו להם מקום של כבוד בארון הספרים היהודי    וגם אם הדיאלוג יהיה נוקב, כואב ומכאיב, יש לנהלו מתוך מתן כבוד לאוצר הספרותי היקר, אותו אנחנו נושאים כבר אלפי שנים
גדי חיטמן
אל מול כל זירת טרור יש צורך כל הזמן במעגל סיכול מלא שמתחיל באיסוף מודיעין, תרגום שלו לכלל פעילות מבצעית ויצירת הרתעה    זהו אתגר סיזיפי אך הוא הכרחי
ציפי לידר
מעניין מי מדבר: אמור לי מי תומך במתן קצבאות למחבלים, ואומר לך מי הוא    ומי מדבר על שנאה וחרמות? רמז: בנט ושקדִ, שהקימו ממששת לתפארת שנאת הביביזם ותאוות השררה
יאיר נבות
טוען: "התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי מצערות ואנו דוחים אותן. זהו ניסיון לנצל את המצב סביב אוקראינה כדי להסיט את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מאחד הסכסוכים הבלתי פתורים העתיקים ביותר - הפלשתיני-ישראל"
יואב יצחק
גילת דיווח: פרקליטות מחוז ירושלים נוטה לסגור את תיק החקירה בפרשת המימד החמישי    פרקליטות המדינה מסרה, בתגובתה לתלונתו של עו"ד פישלר: החקירה טרם הסתיימה... אין כל בסיס לידיעה שפרסם העיתונאי גילת    על-פי דוח מבקר המדינה, בפרשה מעורבים בני גנץ ורוני אלשיך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il