X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"הסנה בהם" [צילום: בית המכירות "נחמד למראה"]
אבנים מסתוריות מוצעות למכירה
הוכחה לאירוע הדרמטי שבו משה הולך במדבר ולפתע נגלה לעיניו מראה אבסורדי: סנה, כלומר שיח שבוער באש, אבל הוא נשאר באותה צורה ולא נשרף
מחלוקת מרתקת [צילום: בית המכירות "נחמד למראה"]

אבנים מסתוריות מהר סיני, שהצורה שעליהם מזכירה את מעמד הסנה, מסעירות כבר מאות שנים את דמיונם של חוקרים וכן רבנים גדולים עד ימינו. הם בדקו אותם, כתבו עליהם ואפילו שמו אותם אצלם בבית כי לטענתם מדובר בחיזוק האמונה הדתית ובהוכחה לאירוע הדרמטי שבו משה הולך במדבר ולפתע נגלה לעיניו מראה אבסורדי: סנה, כלומר שיח שבוער באש, אבל הוא נשאר באותה צורה ולא נשרף. הדבר הזה מוביל להתגלות אלוהית מרשימה שבסופה הוא נשלח לשחרר את עם ישראל מהעבדות במצרים.
הסיפור המפעים הזה היווה השראה לאומנים, חוקרים וגם אנשי דת מכל הסוגים, לנסות ולמצוא רמזים ארכיאולוגיים לגבי מיקומו של הר סיני שבו אירעה לפי המסורת אותה התגלות ולכן הוא נקרא סנה מלשון סיני ושבו התקיים מעמד קבלת התורה ועשרת הדברות ושאליו ברח גם אליהו הנביא. ישנה מחלוקת ומדובר על 16 זיהויים שונים לפחות.
אלא שכבר לפני מאות שנים נמצאו אבנים מוזרות ומסתוריות באותו אתר. ישנם עדויות של נוסעים וחוקרים לתופעה הזו שבה ענפים מצויירים על אותם ענפים. ומה שעוד יותר מפתיע זאת העובדה שגם אם שוברים את האבן לחתיכות, לא משנה כמה פעמים, הציור מופיע בכל אחת מהן.
כך למשל, הקוסמוגרף המוסלמי הפרסי קזויני (1203-1283) מציין ביומנו על הר סיני "וזהו ההר אשר הזכירו אללה יתעלה כאשר אמר "וכאשר נתגלה אבנים, באיזו צורה שתשברם תצא מהם צורת שיח הסנה". מזכירים את התופעה הזו גם הגיאוגרף המוסלמי אבו אלפידא בשנת 1321 וכן הנוסע הנוצרי איטלקי בן טוסקאנה גוצ'י בשנת 1384.
העיסוק של גדולי הרבנים באבנים הללו מוזכר עוד מלפני למעלה מ700 שנה: רבי יעקב עמדין כותב על כך שהוא בדק אותם בעצמו ואף שבר אותם ונדהם לגלות שהצורה מופיעה גם בכל אחד מהם: "ואחד מנכבדי ברצלונה מבני בן חסדאי הביא עמו מן האבנים ההם, וראיתי בו הסנה מציור [מצויר] בתכלית הציור, והציור ציור א-לוהי. ושברתי האבן לחצאים ונגלה הסנה בכל חלק, וחלקתי אותו החלק לחצאים ונמצא הסנה מציור [מצויר] בשטח כל חלק בפנימיותו. וכן פעמים רבות, עד שהיו החלקים כדמות בוטנים ועדיין הסנה בהם. ונפלאתי על זה".
הנוסע רבי יעקב ספיר שעבר בקהילות יהודיות במטרה לאסוף כספים, ביקר במקום לפני 170 שנה והוא כותב בספרו 'אבן ספיר': "ואני אוסיף עליהם בעדות, שכל ההרים האלה עשבם וצמחם ויערם הכל מעשה מקשה אבן סנה".
העניין גרם למחלוקת מרתקת בקרב הרבנים. בעוד שהיו כאלו שראו בכך הוכחה לאירוע החשוב הרי שאחרים טענו שייתכן שמדובר בכלל בתופעה גאולוגית ידועה ולא ייחסו לכך חשיבות. לטענתם השימוש באבנים הללו כדי להוכיח את אמיתות הנאמר בסיפור ולכן גם את כל ההתגלות יכול להפוך למבוכה אם יתברר שמדובר בסך-הכל כאמור בתהליך טבעי ומוכר שיש באבנים.
מתברר שאבנים כאלו היו מצויות בבתים של הרבנים הבכירים בציבור החרדי כדוגמת הרב אהרן יהודה ליב שטינמן שאפילו בדק אותם בזכוכית מגדלת והופתע למצוא שם הוכחה לדברי המדרש על כך שעלי הסנה מנו 5 בדים. כמו-כן, הרב חיים קניבסקי פוסק במפתיע שאבן כזו מהר סיני מותרת לשימוש בשבת ואיננה מוקצה כמו בדרך כלל.
כעת מוצעות האבנים המיוחדות הללו למכירה פומבית בבית המכירות "נחמד למראה" (מאכטיסעל לשעבר), ביום רביעי, 29.6.22, בשעה 19:00. כמו-כן, עומדים למכירה גם ספרי קודש נדירים, כתבי יד, חתימות, ספרים עתיקים, ספרי קבלה, מהדורות צילום נדירות, ספרי שו"ת והלכה, ספרי מחקר ותולדות, ועוד הרבה פריטים מעניינים במחירים זולים.
[לצפייה בפריטים]

תאריך:  15/06/2022   |   עודכן:  15/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
אם טורקיה מעוניינת בתיירות ישראלית מסיבית ונראה שאכן כך, עליה לסייע בידי ישראל לסכל ללא תנאי כל ניסיון אירני לפגוע באזרחים ישראלים על אדמה טורקית. הגיעה העת שהישראלים מצידם יתחילו להתנהל באופן רציונאלי ולהבין שמדינת ישראל אינה חברת ביטוח לגחמות פרטיות. להגדלת הביטחון האזרחי ולתועלת כל הצדדים מוטב נתחיל להפעיל שת"פ רב-ממדי של בעלי עניין משותף
מיכאל מירו
אני מנסה להבין את הגרפים של החולים קשה בני 60 פלוס ורואה תופעה לא ברורה    לאורך זמן מספרם של החולים קשה המחוסנים בכל ארבעת החיסונים נמצא בעליה מתמדת ומספרם של המחוסנים פעמיים נותר יציב וכך פחות או יותר מצבם של אלה שלא התחסנו כלל ועיקר
צבי גיל
המפלגות הפוליטיות היהודיות בישראל כשלו    המפלגות הערביות ומנהיגיהם כשלו יותר - למעט מנסור עבאס, מנהיג משכמו ומעלה שלא ראינו כדוגמתו בישראל במאה ה-21
יוסף גערליצקי
הייתי מציע לגדולי חכמי תורת הנפש והפרופסורים לפסיכולוגיה, לערוך מחקר מעמיק שימצא מהיכן נובע הפחד והרתיעה, ומאיזה מקום אפל בנפש מגיעים רגשי הנחיתות המחליאים, של ישראלים רבים כל כך, שפשוט חוששים שילד וילדה יהודיים ילמדו ויידעו על מורשת אבותיהם
יוני בן-מנחם
על-פי גורמים מדיניים בכירים בישראל, המטרה היא להבהיר לנשיא בשאר אסד באמצעות התקיפות הישראליות כי סוריה תשלם מחיר יקר על המשך ההתבססות הצבאית האירנית, לא מדובר בכוונה ישראלית להפיל את שלטונו של בשאר אסד אבל המשטר וסמליו ישלמו את המחיר הדרוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il