X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוטין. היפוך מגמה [צילום: מיכאיל קלימנטייב, ספוטניק/AP]
היפוך של 180 מעלות במדיניות הרוסית
פוטין חתם על צו נשיאותי להגדלת הכוחות המזויינים
צו הנשיאותי מורה על הגדלת היקף הכוחות המזויינים של רוסיה בכ-137 אלף חיילים פעילים ל 1.15 מיליון חיילים החל מינואר 2023. כמו-כן הצו מורה לממשלת רוסיה להפריש את התקציבים הנדרשים למימון המהלך

הצו הנשיאותי של הנשיא פוטין מאתמול מעיד אולי באופן הברור ביותר על שני דברים: מצוקתו האמיתית של הצבא הרוסי לאור האבידות הכבדות שספג במלחמה בחצי השנה האחרונה - ע"פ הערכות סבירות כ 22-25 אלף הרוגים ו 50-55 אלף פצועים שרבים מהם לא יוכלו לחזור ולהילחם - ומוכנות רוסית להמשיך במלחמה.
הצו הנשיאותי מורה על הגדלת היקף הכוחות המזויינים של רוסיה בכ-137 אלף חיילים פעילים ל 1.15 מיליון חיילים החל מינואר 2023. כמו-כן הצו מורה לממשלת רוסיה להפריש את התקציבים הנדרשים למימון המהלך. הצו איננו עניין של מה בכך, משום שהוא מהווה היפוך מגמה של 180 מעלות במדיניות הרוסית.
בשנים האחרונות השקיע הממסד דווקא מאמצים להקטין את צבא רוסיה - למעשה זו הפעם הראשונה מזה חמש שנים שהנשיא פוטין הוציא צו המשנה את מספרם הכולל של חיילי צבא רוסיה. נקודה מעניינת נוספת היא העובדה שגורמים רשמיים לא הציעו הסבר ברור למהלך, והוא בקושי דווח בטלוויזיה הממלכתית.
מעבר להערכה שלו שאף פוטין לסיים את המלחמה בקרוב לא היה מוציא צו כזה על הרחבת הכוח הלוחם, הרי שברור לגמרי שהוא עשה כן מתוך מצוקתו האמיתית של הצבא הרוסי לאור היקף האבידות האדיר שספג בששת החודשים האחרונים. והוא אכן אדיר - בעשור לחימה באפגניסטן איבדה ברה"מ 14,500 חיילים.
בששת חודשי הלחימה מאז הרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה נהרגו לכל הפחות 22 אלף חיילים רוסים. בחצי שנה! היקף אבידות כזה מציב לא רק אתגרים מבצעיים תכנוניים קשים ומורכבים ביותר בפני מקבלי ההחלטות. הוא מהווה גם פגיעה קשה בכוח ההרתעה הקונבנציונלי של רוסיה, באין תחליפים מידיים ראויים.
הכשרת חיילים לוחמים ביחידות השונות לקוחת זמן. חלק גדול מאבידות הצבא הרוסי התרחשו בחודשיים הראשונים ללחימה, ובין השאר הן כללו הרבה מאוד חיילי יחידות עילית כמו יחידות מוטסות, צנחנים, ועוד רבות אחרות. בלתי אפשרי למלא חלל כזה בזמן קצר. פוטין מבין את כל זה כמובן, אך מסיבות פוליטיות נמנע מלהכריז באופן פומבי על גיוס כללי. במקום זה ניסו למצוא פתרונות ביניים - שכירי חרב דוגמת חברת "ווגנר" ודומותיה ועוד. אפילו אסירים ברחבי רוסיה גויסו, צויידו ונשלחו לחזית להילחם במזרח אוקראינה, חלקם נהרגו. אחד מהם, ע"פ אתר "Mediazona", היה למשל האסיר בן ה-44 יבגני ארמנקו.
בשנת 2020 הוא הורשע בעבירות סחיטה ונידון ל-10 שנות מאסר במושבת העונשין IK-9 באזור פטרוזבודסק, בירת מחוז קרליה בצפון מערב רוסיה. בחודש יוני הוא סיפר לאמו כי הוא מועבר לכלא אחר. החודש הגיעו אל אמו שני אנשים ומסרו לה תעודת פטירה של ייבגני שהונפקה ע"י רשויות "הרפובליקה העממית של לוהאנסק" במזרח אוקראינה. נכתב שם שבנה נהרג ב-24 ביולי בבחמוט האוקראינית באזור דונייצק, שם התנהלו קרבות מול צבא אוקראינה. גופת בנה ייבגני הובאה לפטרוזבודסק עם נהג פרטי, שאמו שילמה לו בעצמה. ימים ספורים לאחר ההלוויה, לדברי חברתה של אמו של ירמנקו, היא קיבלה פיצוי של 145 אלף רובל (2,400 דולר לערך) עבור ההלוויה. המקרה הזה מבטא באופן עצוב אך מדויק למדי, את מצוקת כוח האדם ממנה סובל הצבא הרוסי. מהיכן יימצאו עוד כמעט 140 אלף חיילים לוחמים שעוד יצטרכו לעבור הכשרות מסודרות? לא לגמרי ברור.

הצו הנשיאותי עליו חתם פוטין לגיוס חיילים נוספים
תאריך:  27/08/2022   |   עודכן:  27/08/2022
+אוקראינה מזהירה: "אל תגיעו לאומן בראש השנה"
12:20 27/08/22  |  מירב ארד

שירות הביטחון באוקראינה פרסם הודעת אזהרה אשר קוראת לישראלים שלא להגיע להילולת ראש השנה באומן, בעקבות המצב הביטחוני במדינה. באוקראינה חוששים מפני מתקפות שתיזום רוסיה נגד עולי הרגל, במטרה להאשים את אוקראינה. יחד עם זאת הוזהר כי לא תיאסר הגעתם של עולי רגל להילולה.

+עליה בהיקף התקיפות במחוזות זפוריז׳יה וחרסון
11:22 27/08/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

ע"פ דברי מושל מחוז דונייצק פבלו קירילנקו לטלוויזיה האוקראינית, 75% מאוכלוסיית המחוז פונו משם  ▪  בנוסף הופצצו כמה ערים באזור סומי ליד הגבול הרוסי בצפון מזרח אוקראינה, כולל נגד אזור העיר חרקוב, שממשיכה לספוג הפגזות על בסיס יומי בחלקים מסוימים שלה

בניין בית ספר הטכני שניזוק לאחר תקיפה רוסית בסלובאנסק [צילום: ליאו קוררה/AP]
+הולנד מקימה בים תשתית של אנרגיה מתחדשת
11:01 27/08/22  |  מירב ארד

הולנד מקימה תשתית של אנרגיה מתחדשת, כולל שימוש בחשמל לייצור מימן ירוק הנשלח לחוף דרך צינורות הגז הטבעי.

+אוקראינה ייצאה יותר ממיליון טונות של מוצרים חקלאיים
10:58 27/08/22  |  מירב ארד

44 ספינות יצאו מנמלי אוקראינה ויצאו יותר ממיליון טונות של מוצרים חקלאיים ל-15 מדינות ברחבי העולם. כך דיווח שירות העיתונות של מינהל נמלי הים האוקראיני. אתמול (יום ו') יצאו מנמל צ'ורנומורסק 4 אוניות נוספות, איתן נשלחו 133 אלף טונות של חיטה, תירס ושמן לנמלי סודן, הודו, מצרים וטורקיה.

+הכוחות האוקראינים פגעו בגשרים באזור חרסון, הרוסים הפגיזו את מיקולאיב
10:51 27/08/22  |  מירב ארד

מתקפות הכוחות המזוינים של אוקראינה פגעו בגשרים אנטוניב וקאכוב, הרוסים הבוקר (יום שבת, 27.8.22) הפגיזו את פאתי מיקולאיב. בשעות בוקר מוקדמות תקפו הרוסים שוב את מחוז פוריז'יה. הותקפו מתקני תשתית ברובע שבצ'נקיב בעיר ובסמוך למרכז האזורי.

תקיפה רוסית גרמה נזק לבניין של בית ספר טכני בסלובאנסק [צילום: ליאו קוררה/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטין חתם על צו נשיאותי להגדלת הכוחות המזויינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד אחד שיודע הכל
יעקב י  |  30/08/22 22:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
נשיא אוקראינה מאשים את רוסיה בכך שכמעט העמידה את ארצו ואת אירופה כולה בפני אסון רדיואקטיבי    "אם צוות התחנה שלנו לא היה מגיב לאחר הפסקת זרם החשמל, היינו כבר עלולים להתמודד בעל כורחנו עם ההשלכות של תאונה רדיואקטיבית"
איתמר לוין
המדינות העשירות העניקו מיליארדים ומחסה למיליוני הפליטים מאוקראינה - אך על חשבון עשרות מיליונים אחרים, בעיקר במזרח התיכון ובאירופה    סוכנויות הסיוע נאלצות להפסיק שירותים חיוניים, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הסבר מרכזי הוא היבול המפתיע לטובה של רוסיה, לצד התפוגגות הספקולציות של הסוחרים - אך אקונומיסט מבהיר שההוזלות לא בהכרח יגיעו בקרוב לצרכנים
יאיר נבות
שר ההגנה הבריטי בן וואלאס התראיין ברדיו הבריטי לציון שישה חודשים להרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה    מאוחר יותר היום צפוי הנשיא ביידן לשוחח בטלפון עם הנשיא זלנסקי ולאשר את חבילת הסיוע הביטחוני החדשה
אורי מילשטיין
החוקר יליד קייב, אלכסנדר פפקוב, מתאר במפורט את הלקחים שהפיקו הרוסים ממעורבותם בסוריה ושהפעילו אותם באוקראינה והכשילו אותם, כמו כינוי הפעולה "מבצע" ולא "מלחמה" כפי שנהגה ישראל במלחמת לבנון הראשונה ונכשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il