X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביידן. דואג לארה"ב [צילום: אלכס ברנדון/AP]
להוציא את הגרעין מהפוליטיקה
הגרעין האירני אינו נושא פוליטי של מפלגה כזו או אחרת, של ראש ממשלה, של שר ביטחון זהו נושא חוצה מפלגות, חוצה מחנות, נושא קיומי של מדינת ישראל כחלק ממלחמת הקוממיות שלה

הסוסים מזמן ברחו מהאורווה, והסייסים מתאמנים עדיין על האופן בו ינעלו את דלתות האורווה, בשקט מופתי, בנימוס ממלכתי, בלי הפתעות, ככה זה בין סוסים לסייסים. אחרי מתקפת החיבוקים, החיוכים, הלטיפות, הצהרות האהבה, הגינונים, המחוות האנושיות, הצילומים הנפלאים למזכרת, השטיח האדום, הפודיומים והדגלים המתוחים, הנשיא האמריקני עשה בדיוק את מה שהיה ברור מראש שייעשה.
ג'ו ביידן, אוהב ישראל אמיתי, חובב ציון מוצהר, הוא בעיקר, בראש ובראשונה פטריוט אמריקני העושה את מה שחשוב, נחוץ ודחוף לאמריקה בלבד. הסכם הגרעין, אשר אמור להיחתם בקרוב מאוד, רע מאוד למדינת ישראל ולעמי האזור החופשיים, אך הוא הדבר הנחוץ בעת הזאת לארה"ב וכך ייעשה.
במשך שלושה עשורים מתמודדת בגלוי ובסמוי מדינת ישראל עם הכוונה של המשטר הפונדמנטליסטי האירני להגיע אל הפצצה הגרעינית, שלושים שנה של הישגים ביטחוניים מעכבי גרעין בדרכים שונות ומשונות אשר חלקם מיוחסים למדינת ישראל וזרועותיה. עשורים של איומים הדדיים, מלחמה קרה וחמה בין מדינת ישראל לאירן ותומכותיה בעולם החופשי.
הגרעין האירני אינו נושא פוליטי של מפלגה כזו או אחרת, של ראש ממשלה, של שר ביטחון. זהו נושא חוצה מפלגות, חוצה מחנות, נושא קיומי של מדינת ישראל כחלק ממלחמת הקוממיות שלה. המאבק בגרעין האירני לבש ופשט צורות. נאום הקונגרס, נאומים באו"ם, ביטול ההסכם, פרסומים על מרד צבאי רגע לפני דריכת המערכות לפעולה, הצהרות הבטחות, ומעל הכל ההתחייבות של נשיאי ארה"ב כי: "לעולם לא יהיה גרעין לאירן".
אפס אחוזי השפעה
בנימין נתניהו הוביל קו תקיף בדרכו, בגלוי, מול דעת הקהל העולמית. נפתלי בנט ואחריו יאיר לפיד הבטיחו לאמריקנים סגנון אחר, ממלכתי, בלי הפתעות, בלי להביך אותם על עיוורונם ורפיון הבנתם במעשה ההסכם החדש. במטרה אחת, מניעת פצצה גרעינית בידי משטר האייטולות, הדרך לכאורה הייתה אמורה להוביל לתוצאות אחרות. המציאות הוכיחה שוב כי את אמריקה מעניינת רק אמריקה, ולכן מדינת ישראל, ראש ממשלת המעבר, ראש האופוזיציה, הצמרת הביטחונית מדברים בשפה אחת, נוקבת וברורה נגד ההסכם הרע המתגבש לקראת חתימה.
יש משהו מעורר רחמים וחמלה בעקבות פרץ חשיפת השרירים הלאומית שנחתה על הצמרת המדינית והביטחונית, ימים בודדים טרם חתימת ההסכם הרע. בכירים אצים רצים לארה"ב, בכירים אחרים מופיעים בבליץ תקשורתי, אך ההסכם הרע כבר סגור, נצור ועוד רגע חתום. מוטב היה כי ההנהגה המדינית והביטחונית לא תביך את עצמה, לא תוליך שולל את דעת הקהל בארץ, לא תפעל באופן בלתי הגיוני בעליל, כי הרי ברור ונהיר להם ולכל בר דעת שההסכם הרע הוא תוצאה מוגמרת עם מינוס אפס אחוזי השפעה של מדינת ישראל.
על כן, על-אף חודשי הבחירות אל נא תהפכו את הסכנה האירנית הגרעינית לנושא פוליטי, אל נא תספסרו בו, תהפכו אותו לספין. זוהי עת רצון להבדיל את הנושא הקיומי, משאר הנושאים הפוליטיים. על ההנהגה המדינית ביטחונית, לעמול על תגובת היום שאחרי. יהבנו אין לשים על האמריקנים ושאר מחבקנו ו"ידידנו" באיחוד האירופי מהדוחפים להסכם הרע הזה. על מקהלות האלופים ורבי האלופים במיל' לסכור פיהם ולהפסיק להאשים את ההנהגה הנוכחית וקודמתה, על-פי פוזיציה, בהבאתו לעולם של ההסכם הרע.
עכשיו הזמן לשקט, לעבודה שקטה בכל המישורים. מדינת ישראל כבר הוכיחה בעבר שכשהיא מתכנסת אל תוך עצמה מול אתגרים משמעותיים, היא יכולה להם ועוד איך. על כל הפוליטיקאים להניח בצד באופן מוחלט את סוגיית הגרעין האירני ובל יהינו להשתמש בו לצרכי תעמולה וקידום מפלגותיהם. בנפשנו הדבר.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  28/08/2022   |   עודכן:  28/08/2022
+"צה"ל והמוסד קיבלו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש"
15:15 28/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

האשים את נתניהו: משלמים על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקני הפסיק את הדיאלוג איתנו"  ▪  חזר והדגיש: "אם ייחתם הסכם - הוא לא מחייב אותנו"

לפיד. מאבק מדיני רב-מערכתי [צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להוציא את הגרעין מהפוליטיקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ובקיצור, הביביסטים רוצים
הירונימוס  |  28/08/22 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
שר הביטחון אמר לראשי מכוני מחקר בוושינגטון: "הידע והיכולות שצברה אירן מחייבים שיפורים בהסכם הגרעין שנידון, בהם הצורך לדחות את מועד סיום המגבלות. נמשיך לפעול מול אירן בכל התפתחות"
איציק וולף
שר הביטחון ביקר בטייסת המתדלקים של פיקוד המרכז האמריקני, הממונה על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, והצהיר שישראל וארה"ב יעמיקו את שיתוף הפעולה למניעת נשק גרעיני אירני    "כולנו מבינים את הצורך לדאוג שלאירן לעולם לא תהיה מטריה גרעינית"
עידן יוסף
דדי ברנע תקף: המוסד מחויב למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה    בלשכת לפיד ידעו על התדרוך של ברנע, אך הביקורת על ארה"ב לא תואמה    סגן שר הביטחון שוסטר: נתניהו מנע תקציב ופגע בהכנה לתקיפה באירן
דן מרגלית
היימצא עיתונאי שישאל את ביבי אם לאור התוצאה הזאת הוא מתחרט שהאיץ ודחף ודירבן את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי את ההסכם עם אירן?
מירב ארד
בתדרוך לכתבים זרים אמר רה"מ: "מדינות המערב מציבות קו אדום, האירנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום    הבהיר: זה הסכם רע, הבהרנו שהוא לא מחייב אותנו. אנחנו נפעל כדי למנוע מאירן להפוך למדינה גרעינית. אנחנו לא ניתן לזה לקרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il