X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. התקפל
ימי רפובליקת הבננות חוזרים
ההנהגה הישראלית כוססת את ציפורניה, אגלי זיעה מכסים את עורפה בציפייה דרוכה לבחון האם לקיחת האחריות הזו מספקת את האמריקנים או שמא ידרשו גם לפתוח בהליכים פליליים נגד לוחמי צה"ל ומפקדיו

אחרי ארבעה חודשים, אחרי הדיפת האשמת חיילי צה"ל על-ידי ההנהגה הפלשתינית, במות העיתונאית שירין אבו עקלא, אחרי שההנהגה הישראלית צופפה שורות עם ההנהגה הצבאית וביחד דחו את ההאשמות, וקבעו כי העיתונאית, שירין אבו עקלא, אשר נהרגה במהלך פעילות ביטחונית, נהרגה כנראה מירי של מחבלים פלשתינים.
אחרי שנדמה היה כי באירוע זה ההסברה הישראלית הצליחה לבלום את הסחף בדעת הקהל העולמית, ומוטטה את הניסיון הפלשתיני לייצר נרטיב שיקרי, כדי ליצור פיגוע תודעתי, המהדורה החוזרת של הילד מוחמד א-דורא, נבלמה בהצלחה, כך לפחות נדמה היה באותה העת.
אלא שאז צה"ל, בסתם יום של חול, הציג דוח חקירה מקיף, רציני, יסודי, אודות האחראים למותה של העיתונאית הפלשתינית, בעלת האזרחות האמריקנית, במהלך חילופי אש של לוחמי צה"ל במאבקם בטרור המבקש לטבוח באזרחים חפים מפשע.
בשדות המלחמה ברחבי העולם נהרגים עשרות עיתונאים, במהלך העימותים הצבאיים. במדינות "דמוקרטיות" המאכלסות את מועצת "זכויות האדם" באו"ם, נרצחים עיתונאים ועיתונאיות ללא כל צורך בסיבות כמו אזור עימות, לעיתים די בדעותיהם, מחשבותיהם והגיגיהם כדי שיועלו על המוקד.
בצה"ל כידוע אין מקיימים תחקיר על כל הרוג במלחמה נגד הטרור, אם כן, במה זכתה העיתונאית אשר קיבלה ועדת חקירה מקיפה וממצה? שירין אבו עקלא, הפכה בקרב סנטורים בכירים במפלגה הפרוגרסיבית הדמוקרטית ארצות הברית לסמל הדיכוי, הכיבוש והרוע הישראלי. התקשורת האמריקנית ניהלה קמפיין מתוכנן בתביעה לכפות על ההנהגה הישראלית להודות בגרימת מותה של העיתונאית ולקיחת אחריות על המעשה.
הנשיא ביידן נכנע לקול ההמון הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית והבהיר להנהגה הישראלית אשר ביקשה לדון עימו על הסכנות של אירן גרעינית, רוח המפקד חלחלה לצמרת האמריקנית אשר התמקדו בלחץ בלתי מתון להגיע למציאות שמדינת ישראל תצהיר על קבלת אחריות למות העיתונאית.
אפס הפתעות
שרי החוץ, הביטחון, ביטחון הפנים וכל הצמרת שביקרה מאז מות העיתונאית בארה"ב חוותה טיפול יסודי ואישי בתביעה לזרז את החקירה ולקבל את האחריות. ביום בו נכנס יאיר לפיד למשרד ראש הממשלה, צלצל הטלפון במשרדו. על הקו היה מזכיר המדינה האמריקני, בלינקן. לפיד הסדיר נשימותיו, מוכן ומזומן לקבל את שפע הברכות והאיחולים מידידו האמריקני, ושמע מהמזכיר כי הם מצפים שיוביל באופן מידי מהלך של לקיחת אחריות על הרג העיתונאית.
לפיד שכבר ממלא היטב עם חבריו להנהגה הישראלית הנחיות מהאמריקנים כמו אפס הפתעות ביחס לאירן, טיפול ב"אלימות המתנחלים", תחיית המתים והנשמה לרשות הפלשתינית, קיבל את ההוראה החדשה והורה לבצעה. חוקריו המעולים של צבא ההגנה לישראל יצאו אצים, רצים, דחופים למלא את ההנחיה, חקרו, דרשו, בדקו, הפכו כל אבן, והגיעו למסקנה - ייתכן שהעיתונאית נפגעה בשוגג על-ידי ירי ישראלי. מדינת ישראל יכולה לרשום עוד וי על הוראה לביצוע של הממשל האמריקני, לקיחת אחריות מעט מוגבלת.
כעת כוססת ההנהגה הישראלית ציפורניה, אגלי זיעה מכסים את עורפה בציפייה דרוכה לבחון האם לקיחת האחריות הזו מספקת את האמריקנים או שמא ידרשו גם לפתוח בהליכים פליליים נגד לוחמי צה"ל ומפקדיו. טרם יבש הדיו על לקיחת האחריות המוכתבת על-ידי האמריקנים והדרישה הבאה ניצבת במלא תעוזתה.
משרד החוץ האמריקני, כן זה שבראשו עומד בלינקן מהטלפון ההוא ללפיד, החליט להיות רמטכ"ל העל של מדינת ישראל, עובדי השגרירות האמריקנית, החלו לגבות עדויות מפלשתינים, מערבים ישראלים, ממערכות עיתונים, מארגוני "זכויות אדם" ממומנים, מיהודים שונאי ישראל ומוציאי דיבתה רעה, כדי לייצר כתב אישום חריף נגד גדוד "נצח יהודה", אשר מצוי בעין הסערה, בהיותו הגדוד הפועל בזמן הרב ביותר במוקדי החיכוך.
התביעה החדשה של האמריקנים זכתה ככל הנראה לרוח גבית מהמפקד העליון של חיילי צה"ל, רא"ל אביב כוכבי אשר יצא בחריפות נגד התנהגות חיילים בודדים מהגדוד שהתנהגו באופן לא ראוי לכאורה, אל מול תושבים פלשתינים. ההתערבות הבוטה בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל, היא עזות מצח שרק הנהגה ישראלית חלשה, חסרת יכולת עמידה איתנה יכולה להחריש ולמהר לבצע את ההוראה הבאה.
ההתערבות התקדימית הזו של ההנהגה האמריקנית בענייני הפנים של מדינת ישראל היא תמרור אזהרה, אין צורך לשגר את עובדי שגרירות ישראל להכין ניירות עמדה על התנהלות אריות הים, או על אופן התמודדות המשטרה האלימה במחוזות שונים בארה"ב, ניירות עמדה על האלימות הרצחנית של משטרת הגבולות האמריקנית מול המהגרים ממקסיקו, אבל יש בהחלט חובה להבהיר להם, עד כאן.
מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  08/09/2022   |   עודכן:  08/09/2022
+מחבל פלשתיני נתפס בתל אביב לפני פיגוע המוני
16:25 08/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המחבל עורר את חשדם של השוטרים שתפסו עליו את אמצעי הלחימה - תת-מקלע ושני מטעני צינור  ▪  בעבר נתפס עם סכין בהר-הבית ברמדאן ונכלא בישראל

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מעצר החשוד [צילום: דוברות המשטרה]
+לוחם נפצע קל מרסיסים במהלך פעילות בוואדי בורקין
09:38 08/09/22  |  עידן יוסף

לוחם צה"ל נפצע הלילה קל מרסיסים, ככל הנראה ממטען מאולתר, במהלך פעילות של הימ"מ וצה"ל בוואדי בורקין סמוך לג'נין.

+הרש"פ איבדה את שליטתה הביטחונית בצפון הגדה
08:22 08/09/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

שלטונו של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן נחלש, הוא איבד לחלוטין את המשילות באזורי ג'נין ושכם ובשטח נוצר וואקום ביטחוני שאותו ממלאים מחבלים חמושים. מעמדו המדיני והציבורי של אבו-מאזן נמצא בשפל, דבר שמגביל את יכולתו לדרבן את מנגנוני הביטחון של הרש"פ לאכוף חוק וסדר בצפון הגדה

חמושים במחנה הפליטים ג'נין [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אהוד יערי / Ehud Yaari איסמעיל הנייה גדעון לוי / Gideon Levi חאלד משעל חאלד משעל / Khaled  Mashal מוחמד דף מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook עודד גרנות צבי יחזקאלי ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah
 
מושגים
 בג"צ ג'נין ג'נין בג"צ ההינתקות בג"צ קלפי המיקוח ברוך גולדשטיין הג'יהאד האיסלאמי חמאס עמי פופר פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ימי רפובליקת הבננות חוזרים
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
שלטונו של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן נחלש, הוא איבד לחלוטין את המשילות באזורי ג'נין ושכם ובשטח נוצר וואקום ביטחוני שאותו ממלאים מחבלים חמושים. מעמדו המדיני והציבורי של אבו-מאזן נמצא בשפל, דבר שמגביל את יכולתו לדרבן את מנגנוני הביטחון של הרש"פ לאכוף חוק וסדר בצפון הגדה
איציק וולף
ראש הממשלה דוחה את דרישת הממשל האמריקני שמדינת ישראל תחדד את הוראות הפתיחה באש שלה בעקבות מותה של העיתונאית הפלשתינית שירין אבו עאקלה    "איש לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו. ללוחמים שלנו יש גיבוי מלא מממשלת ישראל ומעם ישראל"
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים ברש"פ מאשימים את ישראל באחריות לגל הטרור האחרון וטוענים כי הסיבה העיקרית לכך היא כניסת כוחות צה"ל למרכזי הערים ולמחנות הפליטים. יו"ר הרש"פ מתנגד לאינתיפאדה שלישית וחושש שהיא תפיל את שלטונו, הדבר החשוב מבחינתו כעת היא לשמור על כסאו ולהעביר באופן מסודר את השלטון לחוסיין א-שיח'
עידן יוסף
סגן דובר מחלקת המדינה: "נמשיך ללחוץ ישירות וצמוד על ישראל בדרגים הבכירים ביותר, לבדוק את המדיניות שלה"    בנט תקף: "אל תטיפו לנו מוסר"    אם תרצו: "יש להקל בהוראות הפתיחה באש ולירות על-מנת להרוג בכל מיידי האבנים ובקבוקי התבערה"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חותמות גומי, משכתבים את ההיסטוריה, שוקת שבורה, גוררים רגליים וזילות השואה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    שבוע טוב
רשימות נוספות
הרמטכ"ל: 1,500 מבוקשים נעצרו בחודשים האחרונים  /  איציק וולף
פיגוע ירי בבקעה: חמישה פצועים בינוני וקל  /  מירב ארד
העליון דחה את ערעורו של בן-אוליאל על פיגוע דומא  /  איתמר לוין
ישראל מנסה להפחית את המתיחות בגדה  /  יוני בן-מנחם
הסנדק הפוליטי בתפקיד הספינקס   /  דן מרגלית
לעצור רגע לפני הסקת המסקנות   /  עמנואל בן-סבו
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il