X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כבדו והערכה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
שיחה עם פרשות "כי תבוא" ו"כי תצא" (א')
כואב לי לקרוא את ההוראה בפסוק האחרון בפרשת "כי תצא" בספר דברים פרק כ"ה, פסוק י"ט, הוראה המחייבת למחות את זכרו של עם שלם מעל האדמה - על ילדיו וילדותיו - וגם לא לחמול על הזקן, בן אותו עם

אני מבקש לנהל שיחה כואבת עם מספר הוראות בפרשת "כי תצא" ופרשת "כי תבוא". הפרשות פורסות סקירה של חוקים, המיועדים להדריך את אבותינו בבואם לארץ המובטחת. צירוף המילים "כִּי תָּבוֹא" מבטא הכרעת חיים, המחייבת את מְאַמֵּץ המהלך ההיסטורי הזה ליצוק בו משמעויות ערכיות ולמלא את כל ההוראות המנוסחות בספר החוקים המקראי.
מתוך כבוד וההערכה שיש לי לארון הספרים היהודי, אני מביע את כאבי לנוכח הציווי, המעוגן בערוץ המקראי היהודי, המחייב אותנו - בני העם היהודי - ליצוק דפוסי מוות קטלניים, הקוצרים וממגרים את קיומו של בני עם שלם, שהוא אינו יהודי. כואב לי להתייחס לצו, המחייב אותנו להשמדה מוחלטת כולל הזקנים והטף - "אֶת-כָּל אֲשֶׁר לוֹ לֹא תַּחֲמוֹל עָלָיו", כפי שנוסח בעקבות הצו התורני על-ידי הנביא שמואל בספר שמואל א', פרק ט"ו פסוק ג' - להשמיד ולהמית מאיש ועד אישה מעולל ועד יונק בני עם זר.
כואב לי לקרוא את ההוראה בפסוק האחרון בפרשת "כי תצא" בספר דברים פרק כ"ה, פסוק י"ט, הוראה המחייבת למחות את זכרו של עם שלם מעל האדמה - על ילדיו וילדותיו - וגם לא לחמול על הזקן, בן אותו עם. אני מתייחס להוראה זו כהוראה לא הומאנית ולא אנושית. אני כואב את ניסוחה ושילובה בחוקי התורה וגם בדרישת הנביא שמואל משאול, מלך בישראל, לבצע את ההוראה התורנית בדיוק כלשונה.
יתרה מזאת אני כואב את ביטויי זעמו של הנביא שמואל, כי המלך שאול לא קיים את צו ההשמדה המוחלטת של אותו עם זר "מֵעוֹלֵל וְעַד יוֹנֵק מִשּׁוֹר וְעַד שֶׁה...". גם אם היו חטאיו של אותו עם עמלקי - חטאים מסמרי-שער בהתנכלותם לבני ישראל בצאתם ממצרים. לתפיסתי, אסור להשמיד עולל ויונק על חטאי הוריו. אני דוחה מכל וכל שהוראה זו נוסחה באותיות עבריות. אינני מוכן לקבל, שבאותיות עבריות תושמע הוראה מְדַמֶּמָת וּדְמוּעָה להרוג תינוק - "וְהֵמַתָּ מֵאִישׁ עַד אִשָּׁה מֵעוֹלֵל וְעַד יוֹנֵק" (שמואל א' פרק ט"ו פסוק ג').
קשה לי לקבל הוראה תורנית, המחייבת השמדה מוחלטת של עם, כפי שהיא מנוסחת בסיומה של פרשת שבוע כה חשובה, פרשת "כי תצא", במיוחד שבשבת הקרובה בפרשת "כי תבוא" בהפטרה של השבוע מספר ישעיהו פרק ס' נקרא בפסוק ג' על עמי הגויים ומלכיהם ההולכים לאור ישראל - "וְהָלְכוּ גּוֹיִים לְאוֹרֵך, וּמְלָכִים - לְנֹגַהּ זַרְחֵךְ". אינני רוצה את הכתם בנוגה ובאור של ארון הספרים היהודי. יש כתם בצו הדמים המחייב השמדה מוחלטת של עם שלם "מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם" ועם תוספת "לֹא תִּשְׁכַּח" - לבצע את ההוראה (דברים, פרק כ"ה, פסוק י"ט).
בשיחה זו אני מבקש להעלות עוד נושא שמאד כואב לי, המתיר לחייל ישראלי לבעול וגם לשאת לאישה שבויית מלחמה בת עם אחר. מצער אותי, שניתן לקיים מערכת נישואים על-פי החוק המקראי, גם אם היה מתבססת על חשק יצרי של חייל ישראלי בשבויית מלחמה יפת תואר. לא יאה, שבחוק המקראי, שצריך לתת ביטוי למופת המוסרי לערכי המשפחה נמצא ניסוח בהמי ויצרי בספר דברים פרק כ"א, פסוקים י'-י"ג - "...וְרָאִיתָ בַּשִּׁבְיָהּ אֵשֶת יְפַת-תֹּאַר וְחָשַׁקְתָּ בָּהּ... וּבָעַלְתָהּ וְהָיְתָה לְךָ לְאִשָּה".
לצערי הרב, החוק המנוסח אינו יאה להיות כלול במופתי ובמוסרי, שבנדבכי ספר הספרים. כואב לי החוק, המתיר את מלוא הגיבוי הלגיטימי ליצרים אפלים של חייל ישראלי המונע ממשמעות הביטוי: "וְחָשַׁקְתָּ בָהּ". מה שהניע את התשוקה בא לידי ביטוי במשפט: "וְרָאִיתָ בַּשִּׁבְיָה אִשָּׁה יְפַת-תֹּאַר". מצער אותי לקרוא ביטויים כאלו בספר הספרים של העם היהודי.

תאריך:  13/09/2022   |   עודכן:  13/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיחה עם פרשות "כי תבוא" ו"כי תצא" (א')
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
לא מוסרי לקטול מעולל ועד יונק
מסכימה עם הכותב  |  13/09/22 08:37
2
הקוזקים שוב שורפים ספרי תנ"ך
ב.ל  |  13/09/22 09:00
 
- ב.ל שורף את ערכינו היהודיים
ב.ל השורף  |  13/09/22 11:31
 
- ב.ל אוהב את הבורות .
ב.ל אוהב את הבורו  |  13/09/22 16:55
 
- לבקר זה לא לשנוא
אוהב את התנ"ך  |  13/09/22 17:45
3
על ב.ל - "ויפתח ה' את פי האתון ל"ת
על ב.ל נאמר  |  13/09/22 10:26
4
ב.ל וש. בוקי מביישים את היהדות
שמואל כ  |  13/09/22 10:55
5
קיצוץ אצבע הוא מעשה אכזרי
שלמה. נ..  |  13/09/22 17:02
6
המרחם על אכזרים
ה.א  |  13/09/22 17:44
 
- אפרים הלפרין (ה.א) רק מתלהם
תגובה ל-ה.א  |  13/09/22 20:52
 
- לא ברור איך אדם אוהב את מה
ה.א  |  14/09/22 11:40
 
- שעולל הוא כבר אכזר ויש להורגו
ה.א מלמד אותנו  |  14/09/22 10:50
 
- איך את אוהבת ספר המטיף לרצח
ה.א  |  14/09/22 19:14
 
- א. הלפרין מגחך את עצמו
למגיב א.ה  |  15/09/22 20:31
 
- זכותך לכבד את דוד המלך על הכל
ה.א זכותך לכבד   |  17/09/22 09:18
7
מצא חן בעיני ביקורת מתוך אהבה ל"ת
מצאה חן בעיני   |  14/09/22 10:17
8
השמדת עולל ויונק זו השמדת רשע
מדברי שמואל בוקי  |  18/09/22 11:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
חיזבאללה טוען כי המודיעין הלבנוני לכד רופא סורי שריגל בסוריה עבור המוסד הישראלי. אירן, סוריה וחיזבאללה מודאגים מאוד מהתקיפות של חיל-האוויר הישראלי על יעדים בסוריה בעקבות מידע איכותי של המוסד הישראלי
יוסף גערליצקי
אור כידוע אינו מוסיף כלום, הוא רק מגלה מה נמצא במקום אותו הוא מאיר, כלשון ה'שולחן ערוך' בדיני הדלקת נרות שבת, שהמטרה של הנרות הינם 'שלא יכשל בעץ ואבן'
יאיר נבות
בדוח המודיעין של משרד ההגנה הבריטי נכתב: להצלחות האוקראיניות המהירות יש השלכות משמעותיות על התכנון המבצעי הכולל של רוסיה. סביר להניח שרוב הכוח באוקראינה ייאלץ לתעדף פעולות הגנת חירום. האמון המוגבל ממילא שיש לכוחות הפרוסים בהנהגה הצבאית הבכירה של רוסיה צפוי להידרדר עוד יותר".
ערן בריל
כשאתם שומעים ביטויים כמו 'בריאות דיגיטלית', היכולים להשמע תמימים, חשוב לזכור את המגמה העולמית להעביר כל דבר אפשרי לתחום הדיגיטלי. נוח בהרבה לשלוט על אוכלוסייה כשהכל עובר דרך שרתי מחשב
עמנואל בן-סבו
בסיפור האימה שנחשף עם פרסום העוול הנורא שנעשה לגל הירש, העוול לא נוצר מאליו, היו מי שהובילו אותו, מי שיצרו אותו, מי שבראו את המציאות המעוותת הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il