X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מהירות בלתי נסבלת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
אל תמהרו עם גזענות והדבקת תוויות
נטיית הלב הישראלי היא לפשטנות, לשטחיות, לא לברור מורכבות האירוע, אלא לשיטוחו תרומה מכרעת לשטחיות ורדידות השיח הגיעה מהעומדות בראש הארגון המפעיל את הגן, נעמ"ת, אשר עמדו מייד לימין הסייעות ותקפו במילים חד-משמעיות את הורי ילדי הפעוטון תוך האשמתם בגזענות

המהירות הבלתי נסבלת בהדבקת תוויות בחברה הישראלית הוא המשכו של השיפוט הסטריאוטיפי, הסטיגמטי, הנשען על דעות קדומות ומטעני עבר. גן הילדים בחולון כמשל. הסיפור כפי שסופר בתחילתו בתקשורת גרם לי לחלחלה, לתחושת זעם על גזענות נוראה, על התנהגות מחפירה של הורים כנגד סייעות תמימות ממזרח ירושלים, גרם לי לצער רב ולתחושת בושה.
נטיית הלב הישראלי היא לפשטנות, לשטחיות, לא לברור מורכבות האירוע, אלא לשיטוחו. תרומה מכרעת לשטחיות ורדידות השיח הגיעה מהעומדות בראש הארגון המפעיל את הגן, נעמ"ת, אשר עמדו מייד לימין הסייעות ותקפו במילים חד-משמעיות את הורי ילדי הפעוטון תוך האשמתם בגזענות.
על פניו התמונה ברורה, הורי ילדי פעוטון בחולון, מוחים ודורשים להפסיק את עבודת הסייעות ממזרח ירושלים, בגלל גזענות, הסתה נגד ערבים, עליונות יהודית, תוצר של הכיבוש והוכחה ניצחת לאפרטהייד של החברה הישראלית. אלא שאט אט, לאחר הזעזוע הראשוני האמיתי, התבהרה התמונה כשנשמע קולם של ההורים, קול שנדחק אל השוליים. ההורים השלימו את התמונה החסרה שגרמה לעיוות בתחושת קריאת הסיפור המורכב כולו.
מעון הילדים נמצא בשכונת תל גיבורים בחולון, שכונה שכתשעים אחוזים מתושביה הינם חרדים- דתיים. במעון זה עבדה בשנה החולפת גננת ערבייה מיפו, גננת שהחליטה לסיים עבודתה והעלאת שמה מעלה זיכרונות של געגוע אליה בשל אהבתה לפעוטות ויחסם המכבד של הורי הילדים אליה. לאומיותה לא היוותה חסם, או אבן נגף בעבודתה בגן.
הורי הפעוטון, המפקידים את האוצר החשוב בחייהם ובעולמם, בידי צוות המעון, מצפים למעטפת חמה, אוהבת, מכילה, מחבקת ומחנכת. להפתעתם, באקראי, גילו ההורים כי במעון החלו לעבוד מספר צעירות, צעירות שאינן מוכשרות לעבודה בפעוטון, צעירות שאינן יודעות אות ומילה בשפה העברית, צעירות שזהו המפגש הראשון שלהן עם פעוטות, צעירות הנאלצות לנסוע בכל בוקר אל מקום עבודתן עם שחר במשך למעלה משעה בכל כיוון, אהה, כן, הן גם ערביות ממזרח ירושלים.
לטענת ההורים, איש מהארגון שתקף את המשפחות והאשימן בגזענות ובעליונות יהודית, באפרטהייד ובכל תחלואי העולם, לא עדכן את ההורים בשינויים בגן, לא עדכן אותם בהכשרתן או אי-הכשרתן של הסייעות החדשות, לא עדכן אותן בכך שהן אינן מדברות בשפת הילדים, עברית, לא עדכן אותן בחששן של הגננות מאיכות הסייעות החדשות.
ההורים הבהירו באופן הברור ביותר כי אין להם דבר וחצי דבר עם זהותן הלאומית של הסייעות ממזרח ירושלים, על-אף שמדובר באזור בו בקרב חלק מהאזרחים השנאה ליהודים היא לחם חוק, אזור בו מתבצעות פעילות הסתה נגד היהודים, אזור שהינו בית יוצר למפגעים.
אני חסיד שילוב בין ערבים ליהודים בעבודה משותפת למשל מורים יהודים בבתי ספר ערבים ולהפך, גננות וסייעות ערביות בגני ילדים יהודים ולהפך, הכל במידתיות, באיזונים. סיפור עגום זה, ראשיתו בכישלון מובהק של הארגון המפעיל את הגן שלא שיתף את ההורים בשינויים בגן, המשכו בתחושת החרדה והתסכול שאחזה בהורים, וסופו בהכפשת הורים כגזענים.
זו דוגמה לעיוות ולהנדסת תודעה, היזהרו בהדבקת תוויות, גם אם זה משרת אג'נדה פוליטית, ההורים בפעוטון בחולון אינם גזעניים, הם הורים מצוינים הדואגים לעתיד ילדיהם כמו כל הורה בטייבה, באלקנה ובעפולה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  15/09/2022   |   עודכן:  15/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תמהרו עם גזענות והדבקת תוויות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נימוקים לאי גזענות, של בן סבו
שלמה המגיב  |  15/09/22 14:13
2
ועל "רדידות השיח " נוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  15/09/22 16:22
3
ההורים עצמם מודים שזה בגלל
הירונימוס  |  15/09/22 18:01
 
- אצל בן סבו, זה "הדבקת תוויות"
שלמה המגיב  |  16/09/22 10:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
עתה, בפרישתו מן החיים הפוליטיים לאחר שעשה סיבוב אצל בני גנץ ואיילת שקד, והוא עדיין שר תקשורת מעולה, ביבי רואה בהנדל אוהב ארץ-ישראל ואדם משכמו ומעלה
יאיר נבות
למרות ניסיונות חיצוניים להפסיק את האש, ולמרות שיחת טלפון אמש בין הנשיא האזרי אלאייב לנשיא מקרון, שביקש לעצור את האש, הקרבות נמשכים
דן מרגלית
זו פעם ראשונה שנאמר כי ביבי לא סתם קיבל בשמפניות ובתכשיטים ובסיגרים אלא ממש במזומן. דרמטי. אבל בנקודה זו התערב בצורה תמוהה השופט משה ברעם
ציפורה בראבי
עונות מעבר, ימי מעבר, תקופות מעבר, הן אלה המזגזגות בנו, המערערות אותנו, ולעתים, הן אלה הבונות אותנו    משיריהם של חיים נחמן ביאליק, ושל משוררים/משוררות בנות זמננו: לאה צבי דובז'ינסקי, טובי סופר, שולי ספיר נבו ואנוכי
אלי אלון
ביום ראשון 8 באוקטובר 1933 נפתח בדגניה א' "כינוס לסיכום המפעל ע"ש חיים ארלוזורוב" -אירוע לזכרו של המנהיג הציוני חיים ארלוזורוב    חמישה ילדים לא שבו מהכינוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il