X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה יום מיומיים? [צילום: דוברות המשטרה]
בתחבולות תעשה מלחמה והיפוכן
כל מפקד בצבא וכל בעל תפקיד בכוחות הביטחון יודע את הגלום באמרה: "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה", אלא שאיש לא טרח להמשיך ולגלות את היפוכה: "ובטיפשות תמיט עליך אסון וכליה"

בשבועיים האחרונים אנו עדים להודעות חוזרות ונשנות של משטרת ישראל בכל אמצעי התקשורת כי "עקב המחסור בכ"א במשטרת ישראל לא יענו קריאות ופניות אזרחים למקרים של פריצות וגניבות". לכל הדעות זו הודעה מאוד מוזרה ומתמיהה. סיבתה ודאי לא ברורה, שהרי אין בכוונת המשטרה להודיע ולעודד את העוסקים במלאכה להגביר את הפריצות ומעשי השוד עד למועד שבו יגויסו שוטרים וכל העמדות החסרות תאוישנה. ואם בכלל נרצה להקשות נוכל לטעון בפני המשטרה ולשאול, "הרי גם לפני מצוקת כוח האדם לא טופלו הגניבות והפריצות לבתים, אז מה היום מיומיים"?
כל מפקד בצבא וכל בעל תפקיד בכוחות הביטחון יודע את הגלום באמרה: "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה", אלא שאיש לא טרח להמשיך ולגלות את היפוכה: "ובטיפשות תמיט עליך אסון וכליה" בפרסום הזה של משטרת ישראל יש לא מעט טיפשות ואם לא אז לפחות הרבה נאיביות.
מי אמר שמשטרת ישראל לא יכלה להוציא ידיעה בזו הלשון: "עקב מצוקת כ"א, משטרת ישראל נערכה מחדש ורכשה אמצעים טכנולוגים מיוחדים כדי להתמודדות ולהילחם טוב יותר בגניבות ובפריצות לבתים". הן גרוע יותר ממה שהיה לא יהיה, אבל ייתכן שהיה בזה יסוד סמוי להרתיע יותר.
תתווסף לזה השאלה, למה כל אמצעי התקשורת התגייסו לשדר ולהדהד את הודעת המשטרה (ואף הוסיפו עליה משלהם)? האם התקשורת היא צינור ללא ברז ובקרת זרימה? האם אין בה איש שיבין את הסכנה הגלומה בהודעה הזו? האם היא חייבת להצדיק את טענתה הנדושה שהתקשורת היא "כלב שמירה" של הדמוקרטיה ושל תקינות פעילות גופיה?
חשבנו שאירועי "שומר החומות" יעוררו לחשיבה מחדש, להתגייסות כל הגורמים להיערך בתבונה ובתחבולה ל"יום המחר" לכל אותם הסכנות הצפויות לנו מבפנים ומבחוץ. למשטרת ישראל תפקיד מכריע בהתמודדות הזו גם כשהיא חסרה בכ"א. אשר על כן מצווה היא לשמור סודותיה ולהצניע את חסרונותיה.

תאריך:  17/09/2022   |   עודכן:  17/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
יש לי חלום שאת האידיליה במגע החביב בין הרבדים התבניתיים של שתי השפות נראה מעוגנת במגע חביב בין הרבדים הלאומיים והדתיים של שני העמים - יהודים וערבים
דויד סנדובסקי
חוסר היציבות הממשלית בישראל, מתבטא בריבוי מערכות בחירות בארבע השנים האחרונות    הדבר נובע ממשפטי נתניהו ואי נכונותם של למעלה ממחצית חברי הכנסת לפחות, להצביע עבור ממשלה יציבה בראשותו    בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לא מחייב את ניבצרותו של נתניהו    הציבור מתייחס למשדחק התהליכי בספקנות הולכת וגדלה
עדי דקל
נדיאיי מתארת את דמותה של השפית כך שמתוודעים בד-בבד לקריירה שלה ולתהפוכות ולנפילות בחייה    הקורא מצליח לגלות את הנדבכים הרכים באישיותה הקשה, הלא פשוטה, ובעברה - שמסביר את ההווה
חגי קמרט
"על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו בזכרנו את ציון", תהילים קלז א' ב'    על ערבים בתוכה תלינו כנורותינו
ציפי לידר
עלות השחר? השחר לא עלה בעקבות גל טרור הבא    ההצתה השמאלנית לגל הפיגועים    מדוע שוחרר המחבל מהר-הבית? על כך ברשימה שלפנינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il