X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גנץ. לא מבין [צילום: אליבר פיטוסי/פלאש 90]
כך בדיוק נראו הדברים בתחילת תקופת אוסלו
עכשיו, כמו אז, אנו שאננים כי יש שר ביטחון בישראל, והוא ידאג לנו. האמנם? ומה אם דווקא שר הביטחון הוא אחד מאלה שבכלל לא מבינים מה הבעיה?

אזהרה, כרטיס אדום: כך בדיוק נראו הדברים בתחילת תקופת אוסלו. לפני שהכל התפוצץ לנו בפנים, לפני שזרקו את המילואימניקים מהחלון והניפו ידיים אדומות מדם מול פנינו הנדהמות. לפני. כלומר, את הכל אפשר היה למנוע אז. וגם עכשיו אפשר.
עכשיו כמו אז, הגיח לעולם הסכם גרוע מאד. אז, היה זה הסכם אוסלו שהוליד את הרשות הפלשתינית, אותה ייבאו ארצה מתוניס הרחוקה. עכשיו מדובר בהסכם גרוע מאוד שמעניק כסף, שטח ויוקרה ל"חיזבאללה", שהוא הנציג המקומי של אירן, בדיוק כמו שהסגל הדיפלומטי שלנו בחו"ל הם נציג מדינת ישראל בחו"ל. כן, למרות אזהרות מפרשנים ערביים(!) שהקמת מיליציות סביב ישראל (עזה, לבנון, צפון השומרון) היא בסיס האסטרטגיה האירנית, ההסכם מעניק טריטוריה, כסף ויוקרה - לאירן.
עכשיו, כמו אז, מריעים מנהיגים משמאל שיש כאן הסכם היסטורי שהוא "טוב לביטחון". שמענו על "טוב לביטחון" גם בתקופת ההינתקות. כלומר, עוד לפני שטילים עפו על חצי מדינה והיינו יכולים למנוע זאת לחלוטין ולא מנענו. עכשיו, כמו אז, הימין הזדעק והזהיר. עכשיו, כמו אז, השמאל השיב שאסור להתייחס לימין, כי הימין מדבר לא יפה.
עכשיו, כמו אז, פרטי ההסכמים הוסתרו מאיתנו, ובו בזמן מיהרו לאסוף "אישורים" להסכם מנבחרי הציבור שלא קראו אותו, ואז אמרו לציבור שההסכם "אושר באורח דמוקרטי" והטיפו מוסר למי שהתנגד בכל זאת. עליי ירקו ברחוב, ומי שירק לא היה מירי רגב או דודו אמסלם אלא אדם אמיד בעל תארים אקדמיים שחי בשכונת יוקרה בצפון תל אביב.
עמודי תווך
עכשיו כמו אז, העולם הריע לנו. ג'ו ביידן כיום ממהר להעביר שבחים - וגרוע מכך, לשכת העיתונות הממשלתית שלנו ממהרת להפיץ זאת. מדוע זה גרוע, כי ממשלתנו מסתירה בזאת שאנו חיים בחלם. בעוד מקורות בעולם הערבי מדווחים בגלוי שנשיא המעצמה האמריקנית חולה בדמנציה, מקורות "מהימנים" ו"מכובדים" במערב (בחלם) - עמודי תווך כמו וושינגטון פוסט, ניו-יורק-טיימס ו-CNN - אלה שגילו וחשפו את WATERGATE, וקיבלו על כך פרסים יוקרתיים, אלה מעמידים פנים שאין דמנציה, ולא שואלים דבר. "עמודי התווך" האלה היו אמורים כבר מזמן להציב שאלה פשוטה לבית הלבן: "האם נבדקה האפשרות שהנשיא ביידן חולה דמנציה, כן או לא".
עכשיו, כמו אז, אויבי ישראל החלו לטפטף לנו פיגועים. חשבנו אז שזה במקרה, ועד שהדם זרם ברחובות ממש - לא עשינו כלום אז. עכשיו, כמו אז, זה בדיוק מה שיותר מדי ישראלים עושים היום - כלום. חוץ מאשר להתכונן להצביע למועמד הנחמד, יאיר לפיד, או למועמד הגבוה והמרשים בני גנץ,- שעליו תכף ארחיב את הדיבור.
עכשיו, כמו אז, ממשלת ישראל כלל לא הבינה מיהו האויב. מי שפוצץ אוטובוסים סומן אז כפרטנר לשלום, והמתנחלים - כאויב. וכיום? אותו הדבר. הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד הזהיר כבר לפני חצי שנה, שישנם "שרים בכירים מאד" שבאמת סבורים, ש"האלימות המאיימת ביותר, שבה צריך לטפל, היא אלימות המתנחלים". הימין הם הבעיה - ולא החיזבאללה (כלומר לא אירן) - כך לדעת השמאל, גם היום.
עכשיו, כמו אז, אנו שאננים כי יש שר ביטחון בישראל, והוא ידאג לנו. האמנם? ומה אם דווקא שר הביטחון הוא אחד מאלה שבכלל לא מבינים מה הבעיה? הרי אחת המיליציות שאירן מקימה לנגד עינינו, היא מיליציית צפון השומרון בשכם ובג’נין. מכך הימין הזהיר, וגם הציע פתרונות - חוק צפון השומרון, וכן שמירה של "רמת הגולן של צפון השומרון" (היישוב הגבוה חומש). מה עושה בני גנץ? מתנגד נחרצות לחוק צפון השומרון, במקום להעבירו בעצמו כחקיקה ממשלתית דחופה, ופועל באופן יזום דווקא כדי לסלק מחומש... את המתיישבים! וזאת למרות ששלטי חוצות עם פרצופו של ברגותי מוצבים במקום - אותם, בעיניי ראיתי, ביקרתי בהר חומש אישית (אולי גנץ לא?). בנוסף, מזהירה יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת כי דווקא שר הביטחון לא נלחם בניסיונות ההשתלטות הפלשתיניות על יהודה ושומרון אלא להפך, "עושה כל שלאל ידו, תוך שימוש במינהל האזרחי, כדי לסייע לתוכנית הפלשתינית - הוא מוסר במו ידיו חבלי ארץ אדירים ללא כל הסכם, ללא מפות וללא טקסים במדשאות הבית הלבן".
זהו המצב העגום. אמנם, יש נקודות אור זעירות. כל הכבוד לשופט העליון דוד מינץ (שהוצב בעליון על-ידי הימין) שקבע כי ממשלת לפיד תשיב לעתירות ארגוני הימין קהלת ולביא, נגד ההסכם הימי החפוז. ואגב השופט מינץ פעל גם למתן את הסכם אוסלו. כל הכבוד על העתירות עצמן - שהוגשו על-ידי עו"ד איציק בם ואחרים. וכל הכבוד לעיתונאי דני זקן שמזהיר את הציבור, דרך גלובס, ש"לא כל הצמרת הביטחונית" תומכת בהסכם הגז שהרי הגבול היבשתי שייוצר יחשוף אסדות ישראליות לאיומי "חיזבאללה" (כלומר אירן). מה יקרה עכשיו? הדבר תלוי באצבע של כל אחד מאיתנו, ואין כזה דבר אדם ללא השפעה.

הכותבת היא דוברת מטות ערים ועו"פ בתחום האזרחי והביטחוני.
תאריך:  16/10/2022   |   עודכן:  16/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך בדיוק נראו הדברים בתחילת תקופת אוסלו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
השוואה חסרת היגיון
רבקה שפק ליסק  |  16/10/22 16:46
 
- השוואה רציונאלית לחלוטין.
בני תור קל  |  17/10/22 14:57
 
- האם הגברת, שהיא על פי דבריה
בני בנקר  |  18/10/22 09:26
 
- היית תמימה ובורה אז
BS  |  22/10/22 09:22
 
- כל מילה בסלע ! ל"ת
בני בנקר  |  23/10/22 08:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
לפי הדיווחים במערב, שחלקם מתועדים ואותנטיים וחלקם מובאים מתוך הרשתות החברתיות שפועלות במחתרת, המחאות, ההפגנות וכל המתלווה אליהן לרבות עצומות שמתפרסמות במדיה, הן כמעט בקרב כל רובדי העם
יאיר נבות
שיתוף הפעולה הצבאי המתהדק בין מוסקבה לטהרן באוקראינה מחייב את ישראל לפקוח עיניים ולעשות הערכה מחודשת באשר לאינטרס הישראלי הכולל    אירן תעקוב בשבע עיניים אחרי הלקחים המבצעיים מהשימוש הרוסי במל"טים ובטילים שלה בזירת אוקראינה, כדי ללמוד מהם ולשפר יכולותיהם העלולות להיות מופנות נגד ישראל
מתי דוד
השמאל המאשים את ישראל כבסיס קולוניאליסטי    האידיאולוגים של השמאל, משלים שיש להם פתרון לחלום השלום    האריסטוקרטים של השמאל, רואים עצמם כמתקני העולם והשלום
רפי לאופרט
נראה שמלחמת רוסיה-אוקראינה מתבססת בשתי המדינות כהוויית חיים לטווח-ארוך    רוסיה ממשיכה בדרכה לעיצוב אזורי השפעה בסמוך לגבולה המערבי (מול המערב ונאט"ו) ובלימת מהלכי אוקראינה המפריעים לה בכך    אוקראינה מצידה מבקשת להכריע את רוסיה צבאית בעזרת סיוע מערבי, להצטרף למערב ולנאט"ו וכך ליצור מערכת יחסים חדשה עם הקרמלין    לפי שעה שני הצדדים שוחקים עצמם, מסבכים את המצב ההדדי והבין-גושי ומחמירים את איום ההסלמה הכוללת כמעט בכל התחומים
איתן קלינסקי
בעקבות קונצרט של התזמורת הפילהרמונית בהיכל התרבות בתל אביב    בעיצומה של החוויה המרעידה את הלב עצמתי עיניים, דמיוני יצא לו מהיכל התרבות בלב תל אביב לשוטט לעברם של רחובות הכרך, כשהוא גם שומע בשמחה רבה קולות המוני בני אדם ברחובות שרים עם המקהלה: רונו גיל זה נר אלוה... כל בני האדם אחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il